Ook ik heb een miskraam gehad. Ik wil graag mijn verhaal hier kwijt. 30dec. had ik een beetje bloedverlies, ik was meteen in tranen, het zal mij tog niet overkomen?!? Zoveel mensen die waren al afgevallen bij de augustus 2009 mama's. Ik was ong. 8weken zwanger. Ik de verloskundige gebeld, die natuurlijk zeggen dat het nog niks hoeft te betekenen en dat ik de dag maar even moest afwachten. Najah, 's middags voelde ik me echt zo kl*te dat ik nog maar een keer had gebeld, ze zou kijken of ik woensdag langs kon komen voor een echo. Dit was niet het geval Moest ik tot vrijdag(!) wachten. Onze jaarwisseling hebben we dan ook niet uitbundig gevierd.... Vrijdag 2 jan. dus naar het ziekenhuis gegaan en een inwendige echo gehad.... Mijn gedachten werd werkelijkheid, er was geen klopend hartje te zien, ook liep ie 2 weken achter Dan denk je dat je daarna naar huis kan om op de bank neer te ploffen... moet je eerst nog getest worden en een afspraak maken voor een curettage. Omdat ik al een paar dagen bloedverlies had, wouden ze nog het weekend afwachten en dan op de dinsdag (6jan) die curettage doen. Dat is allemaal goed gegaan. De dagen erna heb ik bijna geen verdiet gehad. Daarvoor voelde ik me elke dag heel apart. Ik dacht dat ik het wel redelijk een plekje had gegeven, maar nu zit ik alleen op de bank en dacht er nog eens aan en begin tog te huilen. Mijn mannetje ligt ziek op bed dus die wil ik lekker laten liggen. Maar damn... wat voel ik me k*t Sorry voor het lang verhaal, maar ik wou het even van me aftypen
hee sjalotjuh, Jeetje wat een droevig verhaal zeg! Ik heb in oktober ook een curretage ondergaan. bij bijna 9 weken was bij mij het hartje gestopt en 3 weken later heb ik de curretage gehad. Die 3 weken had ik erg veel verdriet. De curretage was voor mij een opluchting. Ik kon het afsluiten en een plekje geven. Dat gevoel had ik heel erg. Natuurlijk had ik ook nog mijn verdrietige momenten, maar niet zoals voor de curretage. De verdrietige momenten werden steeds minder en kon er beter mee omgaan. Denk er wel nog vaak aan... Ik werd 30 dagen later ongesteld en telde toen meteen weer aan. hoop dat je net zoveel geluk gaat hebben als mij. Wil je veel sterkte wensen en hoop dat je het sel een plekje kan geen...
Ik dacht dat ik het al redelijk een plekje had gegeven, maar dat ik er nog zo in kon terug vallen had ik nooit verwacht. Ben niet zo'n emotioneel persoon. Ik hoop inderdaad dat ik weer snel zwanger ben.
Meid wil je alvast heel veel sterkte toesturen, het is niet niets een kindje verliezen. Heb zelf ook 2 x een mk gehad. Het is iets dat tijd nodig heeft, ook al ben je niet zo emotioneel zulke dingen hebben toch een grote invloed op een mens. Het is heel normaal dat je erom weent. Neem je tijd om dit te verwerken. En ik hoop dat je snel weer zwanger mag zijn als jullie er weer voor gaan. Dikke knuffel van hieruit!
Wat vervelend dat het zo is gelopen ik heb momenteel precies hetzelfde wat jij voelt, ik dacht na anderhalve week 'het gaat al wat beter met me' en had minder verdriet maar een paar dagen later voelde ik me ineens ellendig.. ben ook ontzettend verdrietig! het is inderdaad belangrijk om het de tijd te geven, en te huilen als je verdrietig bent, zoiets verwerk je niet zo snel.. heel veel sterkte & een dikke knuffel
hier ook een (ex)augustus mama, het verdriet blijft, heb mijn goede dagen en mijn slechte dagen... denk dat dat blijft maar steeds minder zal worden, vergeten zal ik het nooit... het lege gevoel heb ik nog steeds, voelde me zo goed en gelukkig toen ik zwanger was, voelde me "sterk" en nu, nu ben ik weer "alleen" dikke digi knuff vanaf hier!
inderdaad, voel me nu ook "alleen". Ik denk ook wel dat het blijft, vooral omdat het met oud en nieuw was... Zal er elke jaarwisseling wel aan moeten denken.
Ook ik voel me alleen, dit kindje was met kerst verwekt dus zal er ook altijd aan blijven denken en het ergste vind ik dat ik op mn werk moet doen alsof er niks aan de hand is, ik werk 40 uur dus wel veel afleiding maar soms word het me even te veel... Afgelopen zaterdag Mk gehad.Ik voel me elke ochtend leeg en heb allemaal rare klachten nog, veel naar de wc en de hele tijd zon 'ongi gevoel'terwijl het bloeden gisteren is gestopt.en na bloedprikken zaterdag was mijn HCG laag dus dat is wel vreemd.... Voel me zo verdrietig