reactie verdoving tandarts

Discussion in 'De lounge' started by laravelk, Sep 3, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. laravelk

laravelk Fanatiek lid

Oct 8, 2010
    2,970
    2
    38
    Vanmorgen moest ik naar de tandarts voor drie kleine gaatjes in eerder gevulde kiezen. Ik was het altijd gewend dat verdoving even in moest werken maar na deze prikjes kon hij gelijk aan de slag. Snel gepiept, met 20 minuten stond ik weer buiten. Geen gevoelloze lip dus dacht ik gelijk weer verder te kunnen met mijn dag. Niet dus, stond nog geen 5 min. buiten of mijn mond begon zo te jeuken dat ik niet wist hoe of wat. Werd misselijk, kreeg hoofdpijn en moest kokhalzen. Ook slikken leek lastiger. Ondertussen is de jeuk weg, maar ben ik nog duizelig, misselijk en heb flinke hoofdpijn. Ik vraag me af of deze verdoving anders was omdat ik de jeuk nog nooit eerder gehad heb maar ook omdat hij zei dat "deze soort verdoving" gelijk werkt. Dom als ik ben, heb ik natuurlijk niet gevraagd welke soort dat was ;)

Kan het zijn dat ik overgevoelig reageerde op het gebruikte middel? Herkent iemand dit? Ik ga het morgen even aan de tandarts voorleggen, praktijk was dicht vanmiddag, en vragen of de bijwerkingen normaal waren en zoniet, welk middel hij gebruikt heeft.

2. Chantalleke

Chantalleke Bekend lid

Feb 6, 2007
    606
    0
    0
    doktersassistente
    Apeldoorn
    oef, zeker melden hoor !! Een allergie wordt opgebouwd dus het kan maar zo zijn. De volgende keer dat je dit krijgt kan de reactie dus nog heftiger zijn. Beterschap !

3. Siren84

Siren84 VIP lid

Jul 8, 2010
    5,115
    1
    0
    Groot rijkdom! 2 meiden!
    Breda, Noord-Brabant
    Hoi Laravelk,

Het middel is hetzelfde maar op een andere manier ingebracht. Een 'normale' verdoving noemen we geleidings, jij hebt vandaag infiltratie gehad... als het goed is heb je een soort 'tikjes' gehoord bij het inbrengen.
    Dus als je dit normaal nooit gehad hebt komt het vandaag ook niet door het middel. Tenminste..... in onze praktijk gebruiken wij voor beide manieren hetzelfde middel. Mocht het bij jouw tandarts niet zo zijn... kun je er voortaan rekening mee houden. Hoe gaat het nu?

4. laravelk

laravelk Fanatiek lid

Oct 8, 2010
    2,970
    2
    38
    Redelijk, steeds beter in ieder geval. Bedankt voor de informatie. Ik ga morgen sowieso contact opnemen met de tandarts. Het is trouwens mijn nieuwe tandarts, wij zijn verhuisd en heb hier nog niet eerder iets laten vullen. Bij mijn vroegere tandarts huppelde ik zo naar buiten en kon dan gelijk weer naar school o.i.d.,, nu echter de halve dag beroerd op bed gelegen dus ik heb toch wel de indruk dat er iets "anders" was dan gewoonlijk.

@Siren, ben je bekend met allergische reacties op verdovingsmiddelen?

5. Siren84

Siren84 VIP lid

Jul 8, 2010
    5,115
    1
    0
    Groot rijkdom! 2 meiden!
    Breda, Noord-Brabant
    Dan kan het goed zijn dat deze een andere middel heeft gebruikt.

Nee, ik weet niet precies wat voor reacties kunnen optreden. Maar als ik je symptomen lees zou het heel goed kunnen! Komt over het algemeen vrij weinig voor.. maarja.. je zult maar net diegene zijn.

6. daan23

daan23 Bekend lid

Mar 23, 2010
    988
    0
    16
    NULL
    NULL
    Reactie op de adrenaline in de verdovingsvloeistof? Ik had dit vorig jaar ook hartkloppingen zweetuitbraak duizelig pfffff

7. Rozeroos

Rozeroos Niet meer actief

Misschien zou je morgen na het bellen van de tandarts, ook overleg met de huisarts assistent kunnen hebben. Dan kunnen ze de mogelijke allergische reactie in je dossier noteren.

8. Metire

Metire Niet meer actief

Klinkt inderdaad alsof je op de adrenaline reageerde.. maar dat is op zich vreemd want de meeste tandartsen gebruiken verdovingen met adrenaline! Een andere verdoving zou dan juist zonder adrenaline zijn.. of jouw oude tandarts gebruikte standaard verdoving zonder adrenaline, dat kan natuurlijk.

Wow, hoe vaak kan je adrenaline zeggen :p

9. laravelk

laravelk Fanatiek lid

Oct 8, 2010
    2,970
    2
    38
    Haha :)

Ik weet niet of er andere bestanddelen dan adrenaline in kunnen zitten die in zeldzame gevallen een overgevoeligheidsreactie veroorzaken? Ik voel me al stukken beter maar ga het in ieder geval laten noteren in mijn dossier. Ik meen dat de laatste gaatjes 6 jaar geleden in Belgie gevuld zijn. Geen idee of ze daar andere middelen gebruiken, heb het tandartsdossier uit die periode niet.

10. Feetjes

Feetjes Fanatiek lid

Aug 20, 2010
    1,298
    18
    38
    Ik heb vaker gehoord van mensen die heftig reageren op articaine en aanverwante middelen. google maar eens

Share This Page