Tot welk gewicht in Maxi cosi?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door ingie, 11 jan 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ingie

ingie Bekend lid

8 dec 2006
    604
    0
    0
    Verkoopster
    Twente
    Tot welk gewicht mag je kind in een maxi cosi? Of zit hier een bepaalde leeftijd aan verbonden. Ik heb soms het gevoel dat hij er strak inzit. Vooral als hij zijn winterjas aanheeft.
    Hij is nu ongeveer 8,5 kilo.

2. jantina

jantina Fanatiek lid

13 aug 2006
    1.551
    0
    0
    9 kilo of 9mnd
    als het hoofdje boven de rand steekt is het ook tijd;)

3. daphne78

daphne78 VIP lid

10 mei 2006
    7.311
    0
    0
    Nijmegen
    Je hebt toch twee types van de maxicosi? De ene mogen ze in tot 9kilo en de andere tot 13 kilo.

4. jantina

jantina Fanatiek lid

13 aug 2006
    1.551
    0
    0
    ow geen idee meid die ik heb is tot 9 kilo..
    maar dit is Britt nog niet maar heb haar met 9mnd overgedaan in de autostoel.

5. Minimuisje

Minimuisje VIP lid

8 jul 2006
    8.361
    0
    0
    Zuid - Limboland
    Ik weet die maxi-cosi wat wij hadden ook tot 13 kilo ging, maar Joris past er echt niet meer in, al vanaf 8 maanden ging het niet meer, hij zat gewoon in de knoop met zijn beentjes! Moest de beentjes optrekken, dus sindsdien zit hij in een gewone autostoel...

6. Bluesky

Bluesky VIP lid

1 okt 2007
    5.941
    0
    36
    Verzorgende-IG
    Heerewaarden
    Ik heb een Maxi Cosi Citi.. Het "vorige" model, zeg maar, en die is tot 13 kg. Niet dat ik Jelle erin zie zitten tot hij dat weegt, maar goed.. :D Hij weegt nu een kilo of 8 (denk ik) en is 72 cm...

Op de site van Maxi Cosi staat dat ze erin mogen tot 13 kg of 9 mnd of totdat ze met hun kruintje boven de rand uit komen. Bij Jelle is dat nog 2 cm... :)

Op de site staat overigens ook , dat het niet uitmaakt als de beentjes oversteken. Voor de veiligheid maakt dat niks uit, het comfort van je kindje is een ander verhaal.. :)

7. MomToBe

MomToBe Actief lid

18 dec 2006
    310
    0
    0
    Ik heb mijn dochter ook sinds 7 maand in de normale autostoel. Ze was toen ca. 8kilo en kon al zelfstandig zitten.

8. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

13 jan 2007
    16.251
    790
    113
    tilburg
    de mijne mag tot 13 kilo maar denk niet dat ik haar er dan nog in kan proppe. met 9 maanden doe ik haar in een andere stoel van 9 mnd tot 4 jaar.

9. beertje1985

beertje1985 Bekend lid

4 dec 2006
    733
    1
    0
    Ik had vroeger voor Fienne een chicco. Hier paste ze al snel niet meer in en ze vond het vroeger niks achteruit rijden. Ze zat dus al vlot in de autostoel. Nu heb ik voor Sam de maxi Cosi cabrio gekocht en daar past Fienne met haar 19 maanden nog prima in :oops: . Ze is ook nog maar net 10 kilo. Haar hoofd komt er nog niet bovenuit, alleen moeten haar beentjes in de kleermakerszit. Normaal zit ze gewoon in de tobi, maar laatst ging ik dus winkelen met een vriendin en ik was er niet op voorbereid. Toen kwamen we er dus achter dat ze nog prima paste. Ze vond het nog reuze interessant ook ;) :)

10. Natascha30

Natascha30 Fanatiek lid

4 okt 2006
    2.157
    0
    0
    Twente
    onze maxi cosi is tot 13 kg
    ons zoontje is nu 10 kilo en het wil nog net
    hoop dat het nog even kan maar de maxi cosi priori staat klaar voor als het niet meer wil

Deel Deze Pagina