als ik op kraambezoek ga vraag ik nooit of ik de baby mag vasthouden. Maar als ze het aanbieden JAAAAA.... probeer een beetje te ontspannen hierover. Komt echt wel goed
Nou ik herken het hoor!! Kwam niet aan mijn baby!!!!! Bij de eerste het geval dat ie met de vacuüm kwam, advies van het z-huis... Niet te veel vast houden ivm, hersenschudding. Dus daar kwam ik onderuit!! Daarbij lag ik hem in de box of bij mij, en vertelde dat de borst niet lukte, en ik hem dus zelf de fles gaf ivm, hechting moeder/kind. Of ze het begrepen maakte me niet uit. Ik gaf de fles, en ik hield hem vast!!! Je kan ook zeggen dat hij/zij die dag al in veel handen is geweest, en het nu niet liever wil ivm, de rust voor de kleine!!! Werkt ook heel goed!!!
Hier heb ik de eerste dagen geen bezoek ontvangen. Alleen onze naaste familie en mijn beste vriendin waarvan ik het dus niet erg vond dat ze hem vast hielden. Pas na een kleine week liet ik andere kraamvisite komen. Wel een keer gehad met de fles geven, ik was net (noodgedwongen) gestopt met de borstvoeding en wilde di moment met voeden (wat nu dus met de fles ging) nog voor ons samen houden. Toen schoonmoeder kwam en vroeg of zij dat mocht doen vertelde ik haar "liever niet" en de reden waarom. Na de fles heeft ze hem vervolgens vast, ik vraag wat aan haar en ze zegt "Nu even niet, ik ben nu met de baby" :/... Zo'n reactie had ik dus niet verwacht!
nou tot nu toe gaat t me goed af hoor! vind het juist leuk hahaha... helemaal tegenovergestelde dan ik dacht dat ik zou zijn.. scheelt dat mijn meisje t ook echt niet erg vind, en lekker doorslaapt..
Als je baby gaat huilen krijg je deze snel genoeg terug hoor dat begrijpt dan ook iedereen. Ik was apetrots toen mijn naasten de baby vasthielden, die emoties waren zo overweldigend om te zien. Prachtig! Mensen wat verder weg kwamen echt niet die eerste weken hoor en als je de baby niet afgeeft vraagt niemand (of bijna niemand) of ze de baby even mogen vasthouden is mijn ervaring. Bij de tweede een kraamfeest gehouden, toen sliep madam in de wagen bijna de hele tijd en mochten de oma's de flesjes doen wat iedereen heel normaal vond.