Ik denk dat dat voor iedereen verschillend is. Bij mij werkte het door op mijn zij te gaan liggen. Er kwam dan altijd wel een teken van de kleine.
Ik voelde het met 15,5 week al als ik zat, een beetje in elkaar gedeukt. alsof een vlindertje door mijn buik ging. Nu voel ik het op dat moment nog steeds het beste maar ook als ik sta, of soms als ik lig. Overigens voel je het aan de buitenkant nog niet. xxx overigens wil ik nog wel even meegeven dat dit extreem vroeg is en dat je je niet druk hoeft te maken als je nog niks voelt!
ik voelde laatst wel paar kickjes, maar nu weet ik niet meer of ik wakker was of droomde hahaha.. ik denk soms wel iets te voelen bewegen, maar dat weet ik niet zeker of het de baby is.. wel voel ik vaak gekietel in me buik
bij mij maakt het niet uit hoe ik zit/hang/sta/lig.. hij trapt zn moeder toch wel in mekaar hahaha misschien nog even geduld hebben meis... straks denk je vanzelf een keer hou toch is op mama wil slapen
Bij mij was dat ook vooral in het begin: zijligging (en dan bij voorkeur links) na een tijdje maakte het niet zo uit, toen voelde ik hem ook wel vaker staand of als ik zat (voor de pc bijvoorbeeld) Nu met 33 weken beweegt hij zoveel dat het op elk moment wel een keer raak is hahaha!
Ik voel mijn beebje vaak schoppen als ik voorovergebogen zit (alsof zijn ruimte dan beperkt wordt en hij in protest gaat haha).
als het je eerste is kan het ook nog even duren je hebt strakkere baarmoeder en buikbanden en spieren wat het gevoel nog tegen houdt, ik voelde plopjes in het begin het beste door op mijn buik te liggen.
ik krijg sowieso de meeste reactie als ik op mn zij lig, maakt niet uit welke kant... Plat op mn rug ook, maar dan alleen echt op de momenten dat ie heel actief is...maar lijkt wel dat ik em wakker maak, als ik op mn zij ga liggen hihi
dit is mijn 2e... bij mijn 1e lag de placenta voor over mijn hele buikwand en placenta was ook dik, dus heb de 1e nog nooit voelen schoppen.. nu bij deze zw ligt de placenta helemaal achter, dus ben nu echt aan het afwachten tot ik een kickje voel
Ik voelde onze kleine het beste als ik op mijn rug in bed lag, En na mate de zwangerschap vorderde en de kleine dus minder ruimte kreeg voelde ik hem altijd, maar vooral als ik op me zij ging liggen e.d
ik voelde de kleine het beste als ik ontspannen voor de tv zat ( heel raar misschien ) maar dan liet ie van zich horen. Nu maakt het niet uit wat ik doe, hij schopt mama toch wel bont en blauw hihi. Maar je bent nog vroeg hoor, rustig aan. Het komt vanzelf wel. Mijn placenta ligt ook vooraan en ik voelde hem het eerst met 19 weken. Dat was al vrij snel heb ik begrepen. Liefs