Reacties buitenwereld

Discussion in 'Zwangerschap' started by Mispoes, Jun 21, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Mispoes

Mispoes Fanatiek lid

Feb 2, 2006
    1,821
    1
    0
    Nabij Eindhoven
    Thnx meiden.
    Mensen hebben idd altijd wel wat te zeuren. Ook denk ik dat de reacties anders zouden zijn als het om ons 2e kindje ging... Nu gaat het om ons 3e, en DAT opzich is schijnbaar al genoeg om je te moeten verdedigen, en dan ook nog eens zo vlak achter elkaar! Ik reken maar op stomme reacties, en idd, ik zorg gewoon dat ik een antwoord klaar heb, waar ze niets op terug hebben.. gna gna :D

2. sjmmie

sjmmie Actief lid

Oct 27, 2009
    487
    0
    0
    NULL
    NULL
    inderdaad hebben mensen altijd wat te zeuren, en meestal komt dat voort uit jaloezie. als ze op mijn werk zo'n opmerking zouden maken, iets in de trant van ben je net terug van verlof of wat dan ook zou ik het gewoon benadrukken, ja, ik krijg nog een kind want dan kan ik heerlijk weer verlof opnemen, daar doe ik het voor. misschien hebben ze dan direct door hoe dom zo'n opmerking is.

niks van aan trekken, zolang iedereen binnen jou gezinnetje gelukkig is is dat het enige wat telt!

3. samantha1985

samantha1985 Niet meer actief

ik heb er zelf geen ervaring mee...

maar me nicht heeft 7 kinderen achter elkaar gekregen en mensen gingen altijd wel zeggen van oooh is dat niet te snel en kan je dat wel aan bla bla bla....
    maar nu kijken ze wel allemaal tegen haar op van zo die heeft het echt goed gedaan en kinderen luisteren allemaal goed en zijn goed opgevoed....

dus maak je geen zorgen wat de buitenwereld zeg....
    ook wat ze zeggen ze draaien tog wel weer bij..
    en vooral als de kleine geboren is staan ze gelijk op de stoep om het te kunnen zien....

was bij me nicht namelijk ook....

4. Danjay

Danjay Fanatiek lid

Dec 3, 2009
    1,407
    1
    0
    smurfenland
    Ik was zwanger van de 2e toen mijn dochter 4 maanden was, nou de reacties waren niet van de lucht!

Mensen gingen er sowieso al vanuit dat het een foutje was dat stond meteen al vast.
    We vertelden het aan kennissen die gaven als reactie, tja dan hadden jullie maar op moeten letten:(

Maar nu zijn we zwanger van de 3e en ook nu kregen we weer hele vreemde reacties.
    Een reactie viel echt mijn mond open, we vertelde het aan een goeie vriend, zegt ie o hebben jullie er één geadopteerd dan:( net of je na een 2e automatisch gesterraliseerd word of zo;)

mensen zijn soms gewoon niet wijs, schouders ophalen en vergeten...

5. fafje

fafje Niet meer actief

Ik zeg nu al...dat dit nog maar het begin is...mn man heeft al een zoon van 6...nu ben ik zwanger van onze eerste...en we zeggen al tegen iedereen dat dit PAS nr 2 is...en dat we nog wel een tijdje doorgaan :D

6. Seth

Seth Niet meer actief

hier iemand die volgens zeggen......

eigenaresse is van een fokboederij.....en een uitgelubberde baarmoeder....

heb ik het nog niet over de opmerkingen:
    "jullie blijven bezig"....
    "je vent ligt ook niet stil"
    "waar ga je ze laten"
    "hoeveel wil je er wel niet"
    "jullie gaan zeker voor een elftal"
    "ongepland zeker" (aangezien ik, jongen, meid heb)

etc. etc. etc.......
    mijn eerste is bijna 3,5, mijn tweede bijna 1,5.... en zal dus 20 maanden schelen met deze.....

moet zeggen dat ik nu al gewoon standaard een opmerking verwacht... en juist verbaasd ben als iemand gewoon leuk reageeert, zonder opmerking.....

Nu reageerden sommigen op de kraamviste van dochter al met:
    "je hebt nu een jongen en een meid, dus ben je klaar"......

Tja iedereen moet de standaard 2 kindjes krijgen.....
    wil je er maar 1... is het .. wanneer komt de tweede?
    Heb je er 1 en ben je zwanger van een tweede, is het: nu een knul of meid (afhankelijk van wat je hebt)

heb je er twee... is het OF ongepland (als je 2 verschillende geslachten hebt) OF ga je voor een meid/knul (bij twee dezelfde geslachten)......

pfffffffffff word zo ziek van de mensen.... maar iig TS.. laat ze maar kletsen... als jullie er maar blij mee zijn,toch?!

7. fenneke80

fenneke80 Niet meer actief

Van dat 'je wilt nu zeker wel een meisje' word ik moe zeg. Het is geen kwartet hoor, ik spaar geen kinderen, ik mag in mijn handjes knijpen dat ik zo makkelijk zwanger word!

Bij ons zit er straks nog geen 16 maanden tussen. Heel weinig volgens de meeste mensen. Ik was ook bang voor de reacties, vooral op m'n werk. Maar uiteindelijk kreeg ik alleen maar positieve reacties! De helft vindt het juist heel leuk zo dicht op elkaar en de andere helft zegt gewoon enthousiast gefeliciteerd. Zelfs een van mijn leidinggevenden vond het een goed idee om te doen tijdens dit contract, terwijl hij bij de vorige nog viste of het een ongelukje was.

Dus ten eerste: jullie zijn gelukkig, dat is het enige dat telt, geniet ervan!
    En ten tweede: de reacties kunnen zomaar heel erg meevallen.
    Oja, ten derde: hou enkele opmerkingen achter de hand, zodat je ze snel de mond kan snoeren. Voor mijn baas had ik bedacht, als hij weer zou gaan vissen, dat ik gewoon zou zeggen dat ik dat wel erg persoonlijk vond.

8. glimworm

glimworm Niet meer actief

Ja zo is het, altijd is er wel iemand die loopt te mekkeren.
    Trek je er maar niks van aan hoor!

als je er veel tijd tussen de kindjes hebt zitten is het ook niet goed, dan vragen ze waarschijnlijk of het een ongelukje is (omdat er een grotere leeftijdsverschil tussen zit)
    mijn zus en ik schelen 6 jaar en serieus, dit is echt een keer aan mij gevraagd :(

9. sunnyday

sunnyday Fanatiek lid

Apr 10, 2009
    1,449
    0
    0
    Mensen vinden het gewoon leuk om te zeuren :(
    Het is nooit goed hoor.

Ik ben volgende week uitgerekend van mijn 2e dochter en dan zit er 17 mnd tussen. Iedereen vond het ook ontzettend snel en natuurlijk de opmerkingen of het wel gepland was en dat ik het super druk ga krijgen bla bla bla

Oh ja iedereen weet dat we het (als het mogelijk is) niet bij 2 willen laten.... dus krijg je er gelijk erachteraan : oh en dan gaan jullie zeker gelijk voor nr 3 of niet en je hebt maar 2 handen hoor aan elke hand een kind....

Mensen hebben nu eenmaal overal een mening over en dat willen ze heeeeel graag met je delen :(

10. Seth

Seth Niet meer actief

hahahahaha... ik scheel ruim 11 jaar met mn zus.... en heb zelfs vroeger gehad dat er een auto stopte... met de vraag:
    of ik al zwanger was geweest......;)

11. Mispoes

Mispoes Fanatiek lid

Feb 2, 2006
    1,821
    1
    0
    Nabij Eindhoven
    Hahaha dames, om sommige "opmerkingen" heb ik stiekum wel moeten lachen hoor, is toch belachelijk!!! We zullen idd ook wel leuke reacties krijgen, maar misschien ook pas wat later, als men bekomen is van "het grote nieuws". Vroeger had men wel 8 kinderen, waarom zou 3 dan nu vreemd zijn? Zelfs mijn oma (zelf 6 kinderen) Ik zou nu toch echt stoppen hoor, ik zou er niet meer nemen" :confused: Alsof je ze neemt...... Het moet je maar gegund zijn.

En idd hier op het kraambed ook wel 1000x gehoord, Goh, je hebt nu een koningsgezin, ben je meteen klaar! BE-LA-CHE-LIJK!!!!

12. Seth

Seth Niet meer actief

moet zeggen dat ik er ook wel makkelijker in word hoor....

bij de opmerking (die ik tig keer krijg)
    jouw vent ligt ook niet stil..... zeg ik heel droog:
    hij wel hoor, maar ik niet...:p

Mensen die commentaar hadden die bij de andere twee niet op kraamvisite zijn geweest:
    we gaan net zolang door totdat jullie WEL een keer op kraamviste komen..... :D

of ik zeg:
    "ieder zn hobby toch"....

of mensen met één etterjong (kan het ff niet anders noemen)...die zeuren dat ik het wel druk krijg:
    "och het ligt niet aan HOEVEEL kinderen, maar aan WAT voor kinderen je hebt"....:D

natuurlijk allemaal met een glimlach.....:)
    hun domme opmerkingen..... ik ook....

13. mama em

mama em Fanatiek lid

Apr 2, 2008
    1,315
    0
    36
    Tja, het maakt volgens mij geen bal uit hoeveel/hoe weinig ertussen zit. Mensen hebben altijd commentaar.

Hier zit er ongeveer 20 maanden tussen straks en ik wil echt niet weten hoe vaak ik heb moeten zeggen dat het geen ongeluk was. En ik zeg standaard: lekker kort op elkaar, das altijd onze droom geweest.
    Zal wat zijn als er echt nog een 3e achteraan komt ;)

MAar gewoon lekker genieten en de rest vd wereld bekijkt het maar!

14. Mispoes

Mispoes Fanatiek lid

Feb 2, 2006
    1,821
    1
    0
    Nabij Eindhoven
    @Seth, hihih ja dat zijn ook goede om te onthouden :D Zeker die van dat etterkind ;) Ik heb over 3 weken de 1e echo, als er dan een mooi kloppend hartje te zien is... (2x miskraam gehad. Om en om. 1e zwanger ---> mk, 2e x zwanger--->zoontje, 3e x zwanger ----> mk, 4e x zwanger --->dochter, dus nu de 5e x maar hopen dat de trend niet doorzet ;)) dan gaan we het wat mensen vertellen. heb dus nog 3 weekjes om me voor te bereiden en wat antwoorden klaar te hebben LOL

15. Berretje27

Berretje27 Fanatiek lid

Nov 30, 2009
    1,769
    0
    0
    Sales
    ZuidHolland
    Allereerst, gefeliciteerd!! Ik zou echt maling hebben aan wat anderen denken,..het is toch jullie leven,....??
    Gewoon lekker van genieten, en op je werk ook, ja jammer,...dat weet een werkgever nou eenmaal als je vrouwen in dienst hebt!

Geniet er maar lekker van meis!

Share This Page