reactie's die je aan het denken zetten

Discussie in 'De lounge' gestart door pluk, 14 feb 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. flipflop

flipflop Fanatiek lid

4 dec 2010
    3.252
    1.010
    113
    Zuid-Holland
    ik sluit me aan bij Tupp! Je krijgt veel voor je voeten nu je weet dat je zoon een beperking heeft. Voor ouders is dat vaak ook niet makkelijke!

Ik werk met verstandelijk gehandicapte mensen en zie zoveel ouders die nu, hun kind is 50 jr, nog steeds zoveel moeite hebben om het gedrag van hun kind te accepteren. Ik leg hierbij geen oordeel op TS! Maar ik zie wel in mijn omgeving dat een kind met een beperking, in welke vorm dan ook, gewoon een grote invloed heeft op de ouders. En daarom begrijp ik je verdriet, dat je uit in je openingspost uit!

Dikke knuffel!!

2. lioness74

lioness74 Niet meer actief

Heel erg bedankt huismus!Dat doet me goed.

Ja ik had het gevoel dat ik moest reageren omdat ik ts haar gevoel zoo herken.Het hoeft niet altijd zo te gaan,als mensen denken of zeggen.
    Geef nooit op,dat is het belangrijkste!Blijf er als moeder midden in staan.Ga zelf op onderzoek uit wat je je kind kan bieden aan therapie ed.Je gevoel zegt zelf meteen of je kind ergens op zn plek zit of niet.
    Als je eenmaal in de mallemolen zit word je zelf steeds wijzer.
    Dat is ook een advies:luister niet klakkeloos naar anderen maar denk zelf mee!
    Op een gegeven moment kreeg onze dochter medicijnen voor Gilles de la Tourette.
    Ze zat als een zombie op de bank en reageerde bijna nergens op.Ben meteen gestopt.Die troep hoefde ze niet.

Maar als je echt wat met je kind wil bereiken kost het bloed,zweet en heel veel tranen maar in ons geval hebben we er heel veel mee bereikt gelukkig!

3. taliaa

taliaa VIP lid

2 mrt 2007
    16.063
    2.202
    113
    Brabant
    @ts, gewoon even een loze kreet:
    Zou tom training iets voor hem zijn? Dan leren ze emoties te herkennen, benoemen en sociaal gewenst gedrag leren.
    Het "voordeel" was asperger is dat het meestal gepaard gaat met een wat hogere intelligentie, daardoor zijn "ze" vaak wat beter in staat om "sociaal gewenst" gedrag te laten zien.
    En dan bedoel ik niet om hem te kort te doen, hij moet vooral zichzelf zijn, maat ik bedoel dat hij leert dat lachen niet altijd fijn is.

Sorry moet gaan..:)

4. pluk

pluk VIP lid

13 dec 2005
    16.246
    4.480
    113
    Meiden bedankt voor alle lieve berichtjes. Het klopt wat jullie zeggen ik moet even bij de dag leven en vaak lukt dat alleen keek ik gisteren even tegen een giga berg aan :D

DAt van die Tom Training ga ik eens uitzoeken.

Van school goed nieuws gehad de ambulante begeleider die op de school actief is heeft tijd over dus die gaat alvast hem op 5 maart observeren in de klas.
    Rugzak aanvraag gaat nog voor de vakantie op de post en dan is het minimaal 8 weken wachten. Ondertussen zal de ambulante begeleider hem al zoveel mogelijk proberen te begeleiden.

Zat gisteren dus even helemaal in een put(je) en zag even niet de dingen die hij wel reuze doet.
    Zoals dat hij een week na het invoeren van de picto's al een heel stuk rust heeft gevonden en niet meer uit zijn plaat gaat als papa hem naar school wil brengen.
    Dat hij al leest op eind groep 4 niveau, dat hij sinds kort echt rent en zelfs huppelt. En dat hij zondag zomaar een geheel nieuw en voor hem onbekend gerecht proefde en zelfs op at.

5. mamazeyad

mamazeyad Niet meer actief

ik heb de topic's ook gelezen maar niet gereageerd omdat ik me irriteerde en niet aan ts maar aan mensen die zich niet willen inleven in TS. ik vond de excuses van ts oprecht en vond het erg jammer dat mensen maar doordramde dat ze haar asperger gebruikt! ik weet eerlijk gezegd niet veel van asperger ( ik heb er voor het eerst hier op het forum over gelezen) maar ik hoop dat je zoontje er goed mee leert omgaan. een dikke knuffel van mij:)

Deel Deze Pagina