Reacties gevraagd: Zwanger, o-urencontract en bijna einde contract...

Discussion in 'Zwangerschap en werk' started by Mijleentjuh, Nov 25, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Mijleentjuh

Jun 11, 2008
    31
    0
    0
    administratief medewerkster
    ergens in overijssel
    Hoi allemaal,

Een vraag:

Ik werk sinds juni bij een bedrijf op basis van een nul uren contract.
    De eerste paar weken heb ik redelijk veel gewerkt (ivm vakantieperiode) en tegenwoordig is het wat minder.

De laatste keer dat ik werkte was ik zo'n 11 weken zwanger (nu 15) en omdat toen mijn buikje al wat opgezet was, heb ik eerst de halve dag met ingehouden buik gewerkt. Toen ik daar helemaal zat van was, en ook een beetje bang was dat mijn collega -die die dag met me samen werkte- het in de gaten had, (ik voelde me enorm opgeblazen) heb ik het hem verteld.

Nu baal ik daar een beetje van, want mijn baas weet (als het goed is) verder nog van niets.
    Volgende week mag ik weer komen werken, maar inmiddels is mijn buikje wel van het formaat 'zeer twijfelachtig' dus kan ik er zowieso niet meer omheen.

Ik heb destijds niet aan mijn collega gevraagd om het geheim te houden (simpelweg vergeten in al mn enthousiasme), en ik weet dus niet zeker of hij iets tegen anderen gezegd heeft.
    Wat moet ik volgende week doen?

Ik ken de collega's nog niet zo goed, want ze werken allemaal parttime en ik heb ze allemaal maar een paar keer gezien..
    Mijn baas is wat knorrig en erg bijdehand, en ik sta nogal gauw met mijn mond vol tanden..
    Wat als ik het vertel, en hij weet het al via via..Gaat hij natuurlijk niet waarderen!

Vervelendste is dat mijn halfjaar-contract ook nog afloopt in december..

HELP?!

2. linnepinnie

linnepinnie Actief lid

Feb 5, 2007
    252
    1
    0
    Zou me niet te druk maken om zijn reactie. Het is nog altijd jou keus aan wie je het als eerste verteld en ik zie het probleem er niet van in als hij het via via hoort. Denk wel dat het inderdaad slim is om nu in ieder geval niet meer geheimzinnig te doen. Gewoon je zwangerschapsverklaring vragen bij de verloskundige en die aan hem geven en het vertellen. Lekker zakelijk.

Dat je contract in december afloopt is misschien wel vervelend. Om die reden mogen ze jou er niet uitgooien, maar een smoes is natuurlijk zo verzonnen. Dat is dus afwachten. Ik had tijdens mijn eerste zwangerschap ook een 0 uren contract en die werd gewoon verlengt, dus het zegt allemaal niks. Als ze tevreden zijn met jou, mag je vast wel blijven.

Succes!

Share This Page