Hallo allemaal! Ik ben er ff tussenuit geweest, maar hier ben ik weer... Heb in oktober een spannende tijd gehad, sloeg zomaar ineens een menstruatie over, met alle gevolgen van dien...uiteindelijk toch mijn menstruatie gekregen en nu ben ik dus bij de gyn beland. Ondertussen is mijn bloed gecontroleerd en alles wat erin moet zitten is aanwezig, behalve progestron. Over 3 wk moet ik weer terug naar de gyn, omdat er dan gestart gaat worden met hormonen ofzo. Ik was zo geschrokken van het bericht, dat ik eigenlijk niet goed meer weet wat me verteld is door de assistente. Heeft iemand hier ervaring mee en wil je dit met mij delen? Ik ben namelijk heel nieuwsgierig en gespannen voor wat me misschien allemaal te wachten staat.. Groetjes, Pluiz
hoi Pluiz, nee ik heb hier geen ervaring mee. maar je kan altijd even bellen met de afd. hoor. Zij kunnnen je dan nog de antwoorden geven. En daar zijn ze voor. Veel liefs Lydia
Ligt er helemaal aan wat voor hormonen je gaat krijgen meid! Mijn lichaam is oke dus heb helemaal geen ervaring op gyn. gebied. Als het Clomid is, daar zijn er hier zat van! Volgens mij ook een topic hierover...snuffel maar een even rond. Heel veel sterkte meid, kan me voorstellen dat het een beste dreun is. Liefs Elmo
Hallo Pluiz, ik loop ook bij de gyn. en afgelopen vrijdag moest ik bloed prikken. Ook voor progestron. Ik heb daar dus nog geen bericht van. Ik moet er 2 tot 3 weken op wachten voor de uitslag.. Hoelang moest jij wachten voor de uitslag? Heel veel succes en sorry ik weet er verder dus ook nog niks van.. Groetjes Herma
Hallo Herma, Nou, dat verschilt dus ook per ziekenhuis zie ik wel. Ik heb afgelopen dinsdag bloed laten prikken en werd meteen vrijdags al gebeld met de uitslag! Ik kan me voorstellen dat het voor jou heel spannend is en helemaal omdat je zolang moet wachten. Ik zal voor je duimen meid! Kop op. Liefs, Pluiz
progesteron kun je aan zien of je een eisprong hebt ja of nee als je dus geen progesteron hebt krijg je geen eisprong ik heb er clomid voor gekregen dus het kan zijn dat jij dat dan ook krijgt om te kijken of je dan wel een eisprong krijgt succes met wachten meid
Ja en wachten duurt al zo lang.. We hebben een samenlevingstest gedaan en bloed geprikt en toen gaven ze de zelfde dag nog door ok ik een eisprong had gehad. Nu 2 tot 3 weken wachten... Voor jou ook veel succes en hopelijk hoor je snel wat! Liefs Herma
ja...klopt een te laag progesteron betekent meestal geen eisprong, en daarvoor krijg je clomid. dan moet je ws op dag 3 en dag 21 bloed prikken. dag 3 is voor de uitgangswaarden en heb je een eisprong gehad dan is de waarde op dag 21 het hoogst....... \ben je zwanger wordt hij na dag 21 hoger en zo niet dan zakt de waarde langzaamaan. Mijn ervaring is dat ik op dag 22 al de uitslag van de progesteron waarde kreeg.
Ladies, wat fijn dat jullie me van uitleg voorzien. Geeft me steun. Ondertussen ben ik volgens mij wat ongesteld aan het worden...ach ja...ik heb ff mijn hoofdje laten hangen, maar we moeten verder en de hoop niet opgeven. Ik ga eens rondkijken op de site wat er nog meer aan ervaringen zijn over chlomid. Hoofd omhoog en gewoon doorgaan he?! Liefs, Pluiz
ach meid kop op! als je wel een cyclus heb slaat de clomid vaak snel aan. mijn 1e ronde met 50 mg deed net niks, de 2e ronde met 100 mg werkte wel, en hoe...... : en op dit forum is heel veel info te vinden hoor! gr. Gigi
Bij mij zijn ze er ook achter dat ik te weinig progesteron heb. Nu moet ik op de derde dag van m'n volgende menstruatie bij de gyn. komen en krijg ik ook medicijnen Ik heb gelukkig wel een cyclus, het is alleen zo dat de eitjes zich niet goed ontwikkelen hierdoor.
Ik heb mijn bloed laten onderzoeken en nu moet ik tot eind april wachten op de uitslag. (oempf veel te lang) heb al gebeld maar ze vertellen niets. Is dat normaal? Sorry heb geen ervaring met wat jij vraagt, maar ik wens je wel alle goeds! Liefs Ester.
Ben ondertussen ongesteld geweest, had nu een cyclus van 38 dagen. Maarrrrrrrrr...het is bijna 13 maart en dan gaan we weer terug naar de gyn. Ik hoefde nooit zolang te wachten voor de uitslagen, zelfs toen ik de uitslag kreeg van het laatste bloedonderzoek, mocht ik al een week later terug komen, maar ik had een andere afspraak die ik écht niet kon verzetten. Wegens vakantie van de gyn heeft het nu 4 weken geduurd. Ik heb ondertussen wel gezien dat het bij ieder ziekenhuis heel erg kan verschillen, maar ik snap dat je elke dag die je langer moet wachten wel een maand lijkt te duren. Het klinkt makkelijk en cliché, maar probeer in de tussentijd je koppie erbij te houden en doe lekker veel leuke dingen (met je partner). Maak van de nood een deugd! Sterkte en kop op! [-o< Keep my fingers crossed! Liefs, Pluiz
Morgenochtend weer naar het ziekenhuis, want ik zit dan op de 3e dag van m'n cyclus, en dan krijg ik dus ook medicijnen mee. Welke precies weet ik nog niet... ff afwachten...
Ik heb even op Wikipedia gekeken, en er zijn verschillende dingen waarvoor progesteron zorgt: - Progesteron zorgt voor een toestand waarin de eicel bevrucht kan worden en het de beste mogelijkheden heeft om zich te ontwikkelen tot een baby. - Het bereidt het baarmoederslijmvlies voor, voor de innesteling van de tot de eerste stadium, van het embryo ontwikkelde bevruchte eicel. Dit zijn 2 van de 5 punten die op Wikipedia worden genoemd.
Hier donderdag bericht gehad en het blijkt dat mijn bloed te laag was? Ik heb dus waarschijnlijk geen eisprong gehad, maar waarom dan altijd die dipjes op mijn tempkaartjes? Ik zit nog maar net in de MMM en probeer alles over mij heen te laten komen, maar de laatste dagen heb ik ook veel verdriet. Ik moet nu op cd 8/9/10 weer komen voor bloed te laten prikken en een echo en dan 2 weken wachten en dan heb ik dus weer een afspraak bij de gyn. Geen eisprong dan medicijnen. Stieneke dat is ook lang wachten? Zit je in Assen of Groningen? Succes morgen Pluiz en Jale!
Thanx Herma! Ben wel in de gelukkige omstandigheid dat ik samen met mijn manneke ga. Ben nóg niet zenuwachtig, maar dat zal wel weer toeslaan in de spreekkamer as usual...hihi Laat gauw iets horen. Enne...we weten allemaal waarvoor we wachten..geduld wordt altijd op de proef gesteld, maar hopelijk ook voor ons allemaal beloond! Liefs, Pluiz