Ik heb er nog nooit een opmerking over gehad geloof ik. Vind het zelf eerder raar als mensen het niet (willen) weten. Vind ik eigenlijk niet echt meer van deze tijd. Kennisje van me wilde het zogenaamd niet weten, maar ging naderhand wel 30x de dvd van de 20weken echo bekijken om te kijken of ze het geslacht kon zien Komop zeg, vraag het dan gewoon.
Wij hebben het aan iedereen verteld en hebben alleen maar leuke reacties gehad. Nogal vreemd om op zoiets onvriendelijk te reageren.
Ook hier vond iedereen het leuk! Konden ze alvast voor meisjes spulletjes kijken hahaha en het heeft er voor gezergd dat ik al leuke dingetjes gekregen heb!
Heeeeeeeeeel herkenbaar! En dan weten ze dat je een jongen krijgt en dan zeggen ze,, ach een jongen is "toch" ook leuk Je krijgt vast de volgende keer een meisje!! Dan denk ik pleur toch op te zeuren heey! Mijn 20 weken echo zag er donders goed uit, en dan heb ik al zoveel dat ons ventje gezond is! Ik ben blij met beiden, een meisje een jongetje het maakt me niet uit, ik zal van beiden evenveel houden. Hier word ook heel raar gereageerd als wij zeggen het word een ventje krijgen wij ook vaak waarom wilde je het weten, nu is het toch niet leuk meer bij de bevalling!? "PARDON":x
@ DikkeBuik, een jongen is toch ook leuk??? Dat is idd wel een stomme opmerking zeg!!! Jongens zijn geweldig!
Ik vind het helemaal geweldig dat wij een jongen krijgen Ach sommige mensen denken gewoon niet na voor ze wat zeggen, en 1 oor in andere uit!
blijkbaar. misschien dat er (nog steeds) mensen zijn die denken dat je zo krankzinnig bent om je kind weg te laten halen als het het verkeerde geslacht heeft? want je hoort of leest wel eens van dat soort spookverhalen over dat je tegenwoordig zelf het geslacht kan bepalen, toch? maargoed, probeer je er maar niet teveel aan te ergeren, als je zwanger bent is het heel normaal om als publiek bezit gezien te worden en denkt men ongevraagd zijn/haar commentaar te mogen leveren.
ik ken die reacties helaas ook. ik moet dan altijd een paar keer tot 10 tellen anders ontplof ik met mijn schoonouders was het nog erger. wij wilde graag weten wat het word en dat met de 20 weken echo ook gevraagd. daarna hebben we mijn schoonouders gebeld om te vertellen hoe het met hun kleinkind ging en dat alles goed is enzo. toen ze opnamen was meteen het eerste wat ze zeiden: 'wij willen niet weten wat het word' ik stond echt versteld. bel je op om te vertellen dat alles goed is krijg je meteen dat te horen! we hebben het ook niet aan hun verteld maar we verzwegen het ook niet. iedereen die het wilde weten kreeg te horen dat we een klein meisje verwachten. ook in de babykamer hingen meisjeskleding en die ging ik echt niet verbergen voor hun. ze waren wel erg boos toen ik me blijkbaar versprak. ik had het over 'haar' en 'ze' en niet over 'het' of 'de baby' daar zijn ze echt heel lang boos over geweest. maar wij hebben zoiets van het is ons kindje, en als wij het geslacht willen weten en vertellen is dat toch onze keuze
maar het is toch altijd een verassing.. niemand weet in het begin wat het wordt... of het nu een verassing is bij de geboorte.. of bij de 20 weken echo.. een verassing is het zoiezo...
WIj weten het ook van te voren, ben gewoon veel te nieuwsgierig. Vind de hele zwangerschap al zo spannend. Vind het zelf heerlijk om te weten dat er weer een klein meisje in mij groeit, ieder voor zich Maar ik krijg eerder de opmerking: Ow weer een meisje....jammer of niet? DAAR KAN IK ZO BOOS OM WORDEN:x (sorry...). Zoals het er nu uitziet krijgen wij een gezond zusje en dan gaan mensen vragen of ik jammer vind dat het weer een meisje is! Wat verwachten ze: JA, heel jammer, nu hoef ik het niet meer...
Ik kreeg die opmerking ook, van het gaat er toch om of het kind gezond is. Ik dacht; wat heeft zijn gezondheid in godsnaam te maken met het geslacht?! Alsof ik het dan per definitie niet belangrijk vind dat hij gezond is, omdat ik het geslacht wil weten. Mensen zeggen soms echt maar iets omdat ze iets willen zeggen...
iedereen mocht van ons weten wat het word. Heb er eigenlijk alleen maar leuke reacties opgehad... en als dat niet zo zou zijn dan hebben ze pech! Een verassing is het sowieso, je weet niet hoe ie dr uitziet, wat t karakter zal zijn enz enz enz.. dus verassingen genoeg
Wij wilden het vooraf supergraag weten en wat anderen daarvan vonden boeide ons echt niet. Ik had een poll op mijn Hyves gezet met de vraag wat anderen mensen dachten wat het zou zijn. Kreeg ik dus ook meerdere malen de reactie 'maar het gaat er toch om dat het gezond is?' JAHAAAAA maar dat vraag ik toch niet in mijn poll of wel dan. Tuurlijk is dat het belangrijkste, maar wij vinden het gewoon heel leuk om nu al te weten dat we een zoontje krijgen.
Wij waren bij ons zoontje zo nieuwsgierig dat we met 16 weken een pretecho hebben laten doen..en ook wij kregen reacties, bijv dat ik helemaal hyper belde naar bepaalde familieleden dat we een zoon kregen, kreeg ik als reactie, ja als je een meisje kreeg was je dan net zo blij geweest?? Dus als er eventueel een volgende komt( ook zo een irritante vraag, wanneer komt de volgende?) hebben wij besloten het niet te willen weten of het wel weten en niet te vertellen..behalve aan mijn beste vrienden hahaha
Hier waren we ook erg nieuwsgierig. Omdat we een dochter van 8 hebben zijn we naar een pretecho gegaan en mocht zij alle vragen stellen die ze wilde weten. Nou natuurlijk wilde ze heel graag weten of het een broertje of zusje is. En van ons mocht ze dat dus ook gewoon vragen. En omdat we weten dat ze het moeilijk vind om geheimen te bewaren (understatement) vonden we dan ook dat ze het aan iedereen mocht vertellen. nou toen kwam mijn schoonmoeder in actie. WIj helemaal blij, goede echo gehad, gezond kindje en jawel, het is een zoon. Hartstikke leuk, dochterlief gerustgesteld dat er niemand aan d'r barbie's zou komen En daar begon mijn schoonmoeder hoor; "wij willen het niet weten (schoonvader was er nieteens bij) dan is voor mij de lol er af, dan hoeft het van mij niet meer" ff letterlijke quote, sta je daar verbaasd. Ze zij het ook op zo'n aanvallend toontje. Ik probeerde nog uit te leggen dat het van deze tijd is, dat de juffen op school ook zwanger zijn geweest en aan de klas vertelden wat het geslacht was, dat is lekker anno 2010 of inmiddels 2011. Maar oh God nee ze was pissed off. En ik ook inmiddels. Dus hebben we het lekker aan al haar zussen verteld en die gingen opbellen naar haar van:" nou wat zou je dat leuk vinden, ja wij weten het wel hoor, hahaha!" Dus toen wou ze het wel weten, maar mijn bui was echt om. Het waren haar woorden dat _het niet meer hoefde van haar_ en met het bedoelde ze onze baby. Flikker op zeg, ik vertel het je nieteens. Maar mijn dochter was wat vergevingsgezinder en heeft het toen toch verteld. Was ik er nog op terug gekomen dat ik het geen nette uitspraak van haar vond. Begon ze heel zielig te doen dat ik last had van mijn hormonen. Nou ja! Ik mijd haar de rest van mijn zwangerschap, stom wijf, zo kan je iemand 9 maanden lang wel de schuld toe schuiven vanwege de hormonen. Ik vind het overigens prima wat je kiest; wel of niet weten, dat is een beslissing die bij jullie situatie past en dan doe je het altijd goed (voor jezelf tenminste en anderen tja d'r is er altijd wel een te vinden die het er niet mee eens is en dat is dan lekker zijn eigen beperking)
Toen wij de 20 weken echo hadden gehad belden we helemaal happy me schoonvader op...het is een meisje..antwoord schoonvader..GVD! en bedankt! Maar om die reacties maak ik me helemaal niet druk...vind het irritanter dat er mensen zijn die vragen hoe ze gaat heten...en dan zeggen we, ja das geheim dat zeggen we niet....en dan gewoon het antwoord krijgen van...nouja waarom niet? pfff
vind het toch wel bizar van je schoonvader... hier alleen de reactie jullie willen nu zeker wel een meisje... nope ik wil dat mn kindje gezond is wat t is maakt mij niet uit maar ben wel nieuwsgierig dus weet het als het goed is maandag..
Of de dooddoener: Ach, als het maar gezond is toch?! Ja natuurlijk is dat zo, maar om DAT nou als reactie te geven als ik zeg dat we een 2de meisje verwachten
reacties zijn ook heel tegenstrijdig... bij de eerste wilde we het niet weten, toen kregen we steeds te horen'; is toch heel niet handig als je het niet weet, of jullie weten het wel, maar willen het niet vertellen... en meer van dat soort opmerkingen. bij de tweede wilde we het wel weten en hebben we het ook gewoon kenbaar gemaakt en toen hoorde we van die zelfde mensen; mmm nu is toch de verrassing eraf? en waarom wilde je het weten, als het maar geond is toch blegh!!!!! ik dacht, laat ze maar lekker lullen... wij zijn blij gewoon lekker genieten van jullie zoontje in je buik
Alle opmerkingen gaan langs me heen, ze doen maar - lekker belangrijk. Bij mn dochter wisten we het niet, nu wel maar we hangen het niet aan de grote klok. Ze kunnen allemaal de boom in