Hoi, mijn zoontje is nu 2 maanden en ik ben helemaal gek op hem, maar ik weet niet hoe ik hem moet vermaken! Ik ben gewoon blij als we weg kunnen, zodat ik wat te doen heb. Maar zo'n dag als vandaag met pokkeweer moeten we ons toch binnen zien te vermaken. Spelen vind hij nog niet echt leuk, en hij houdt alles maar kort vol. Als hij slaapt wil hij ook nog de hele tijd bij me zijn, zodra ik hem in zijn bedje leg is het huilen. En ik vind dat heerlijk hoor maar ik kom dus overdag nergens aan toe! 's nachts gaat het gelukkig wel goed. Iemand tips voor mij?
2 maand is echt nog te klein om echt te spelen. Mijn kleintje vond t/m 4 maand mij echt wel het leukste speelobject: kijken naar mijn gezicht, mijn bewegingen volgen etc. Inderdaad niet echt handig als je ook nog dingen gedaan moet krijgen. Heb je al een draagzak geprobeerd? Die van mij ging gewoon in de draagzak mee de was ophangen etc. Spelen met haar handjes/mijn handen was ook nog wel te doen. Vanaf het begin vond ze de mobile boven het bed ook heel leuk, maar ze werd er wel een beetje hyper van (al die beestjes die maar ergens vandaan bleven komen, ik zag haar hoofdje hard heen en weer bewegen om ze te volgen). En maar veel wandelen he, zodat ze in slaap valt en/of in ieder geval een beetje een change of scenery had. Tijdens het wandelen vond ze de lichtinval in haar wagen het leukste (dus in plaats van omhoog te kijken, keek ze altijd opzij om de lichtvlekjes op de bekleding te zien. Even volhouden, ook dit stadium is zo voorbij!
oow aaawwh ahhaa ik had precies hetzelfde maaar heb mer er toen bij neergelegd dat hij nog helemaal geen echte boefte heeft om te spelen. knuffelen en in mn armen slapen vondt hij heerlijk dus toen deed ik dat alleen maar. als hij wakker was nou eten lekker kroelen samen douchen en dan wsa het weer genoeg voor hem. maak je niet druk hoor en voel je ook niet schuldig als je niet weet hoe je zo een kleintje moet vermaken. ze hebben echt niet veel nodig. echt met je meespelen gaat hij/zij echt nog niet doen.
Mijn kindje is ook 2 maanden, en ik ben net begonnen met inbakeren omdat hij overdag niet/slecht sliep. Maar spelen doe ik ook nog niet hoor met hem na zijn voeding knuffel ik heerlijk met hem en daarna zet ik hem even in zijn wipstoel op tafel naar het raam gericht omdat hij het leuk vind om naar buiten te kijken, meestel ga ik dan even voor hem zingen en na ong 20 min is hij het zat en gaat jengelen, dus dan weer in de doeken en naar bedje....
Hoi, mijn zoontje is nu iets meer dan 2 maanden oud. Nadat hij zijn flesje heeft gehad, ga ik hem verschonen, en liggen we vaak gekke bekken te trekken op het aankleedkussen, dat vindt hij geweldig! Daarna wandel ik met hem op de arm door de woonkamer, want hij vindt alles heel erg interessant om te bekijken. Ik benoem dan ook wat we zien: de lamp, de kamerplant (wel grappig als je jezelf bezig hoort, haha). Dan zet ik hem ofwel in zijn wipstoel (daar zit zo'n speelboog op, waar hij toch ook wel graag naar kijkt, ofwel volgt hij mij als ik met iets bezig ben), ofwel zet ik een cd op met kinderliedjes en zing ik voor hem. Nu, hij wordt ook wel alles snel moe hoor. Meestal is het na 20 minuten genoeg geweest. Dan begint hij te geeuwen of te jengelen, en dan is het weeral bedtijd! Je hoeft echt niet veel te doen om je kindje een leuke tijd te bezorgen hoor, gewoon je gevoel volgen en uitproberen wat hij leuk vindt! Groetjes, Sunnyke