Reacties op (2de) zwangerschap

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Koesje, 6 okt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. m0es

m0es Actief lid

25 jun 2012
    243
    0
    0
    Hier ongeveer na 4 maanden weer zwanger.. gelukkig ook leuke reacties maar de meeste idd van... Oeh, ongelukje? Pff zal wel druk worden, meeen je niet? SERIEUS?! Zo snel?!
    en dan moet je ze horen als ik zeg dat nr 3 er ook gelijk bij in zit:D
    ene dag kan ik het commentaar beter hebben als de andere..

2. Salapio

Salapio VIP lid

15 jan 2007
    13.917
    0
    0
    Zuid-Holland
    Ach... sommige vragen kan ik me ook wel voorstellen. Zeker van een nabij iemand.

Ik kan me eigenlijk geen storende opmerkingen herinneren. Wel dat sommigen hysterisch blij waren dat het een meisje is... nou ja... hebben zij ook een lolletje ;)

3. Edel

Edel Bekend lid

23 feb 2013
    794
    0
    0
    Schoten - België
    Helaas met onze derde kindje ook van die opmerkingen..... Was het gepland? Amaai, je leven is nu wel voorbij! We hebben wel bewust gekozen voor onze kinderen...... En begin ik stilaan gek te worden van alle mensen die we anders weinig horen die bellen en blijven bellen als we niet opnemen... Want tis oktober en dan moet ik toch bevallen.....grrrrr.....

4. muppet83

muppet83 Bekend lid

2 nov 2011
    678
    0
    0
    zo, heb alle reacties met open mond zitten lezen zeg. wist niet dat er zulke botte opmerkingen bestonden....
    moeten ze bij mij niet mee aankomen, dan treden de hormonsters in actie en krijgen ze een botte opmerking terug van me :cool:.
    wij hebben het nog aan niemand vertelt overigens;)

5. Ino

Ino Lid

13 sep 2012
    38
    0
    0
    Hier hetzelfde verhaal. Bij ons zit er dadelijk 11 maanden tussen de twee kids. En inderdaad zijn ook hier de eerste vragen, was het wel gepland? Mijn reactie is dan lekker sarcastisch, nee want met de huidige anticonceptiemiddelen kun je zulke situaties echt niet voorkomen.
    De meesten schrikken wel van die reactie en houden dan wel op.

Ik snap niet waarom je zulke dingen zou vragen. Gepland of ongepland zou niet uit moeten maken (de onze was wel degelijk gepland, alleen ging het wat sneller dan verwacht:D). Een gewone reactie met "gefeliciteerd" zou ook wel prettig zijn, zonder dat er verwacht wordt dat je dingen uit gaat leggen (wat ik dan weer weiger, het lijkt mij dat volwassenen toch echt wel weten hoe het gaat met de bloemetjes en de bijtjes;)).

6. muppet83

muppet83 Bekend lid

2 nov 2011
    678
    0
    0
    @Ino: eens!!!

7. ratatosk

ratatosk VIP lid

16 mrt 2010
    5.429
    5
    0
    Net of je gezellig gaat telefoneren tijdens je bevalling :(

8. zomerwondertje

zomerwondertje Actief lid

19 jul 2013
    248
    1
    0
    Hier met de 1e idd dolenthousiaste reacties en felicitaties, met de 2e viel 't ook nog vrij goed mee. Oudste was 10 m toen ik zwanger was va, 2e en hier ook veel reacties van 'je bent er snel bij' of 'goed gedaan zo weinig leeftijdsverschil'. terwijl beide kindjers er via de MMM gekomen zijn.
    Nu bij de 3e was het voor iedereen onverwacht en weinig enthousiaste reacties gekregen. iedereen moet gelijk wennen aan het idee maar ze zijn achteraf wel 'blij'. er is wel bitter weinig interesse in mijn zwangerschap, wat ik jammer vind :(

9. muppet83

muppet83 Bekend lid

2 nov 2011
    678
    0
    0
    @ zomerwondertje, jeetje wat zijn mensen toch rare dingen he!

toevallig heb ik het nieuws van onze tweede net met een vriendin gedeeld. reactie: oooh, gefeliciteerd!! enne, was het gepland?? :(:$. dus ook mijn eerste aparte reactie te pakken. m'n dochter is nu ruim een jaar, hoe kun je nu denken dat het niet gepland is???

10. zomerwondertje

zomerwondertje Actief lid

19 jul 2013
    248
    1
    0
    weet je, op zwangerschappen en zwanger worden rust nog heeeeeeeel vaak een taboe denk ik. Alsof je iets intiems met iemand deelt (wat mss ook wel is ;) ) en mensen echt niet weten hoe ermee om te gaan.
    ik vond deze spontane zwangerschap echt wel akelig om aan te kondigen. Net alsof ik ging bekennen, jaja, we hebben echt wel seks gehad deze keer ;)

11. Edel

Edel Bekend lid

23 feb 2013
    794
    0
    0
    Schoten - België
    @Ratatosk: idd..... "Wacht even, ik moet persen.... ok, waar waren we gebleven..." NOT! Echt zo irritant he! We waren met de kinderkamers bezig omdat we aan het verbouwen zijn en volop meubelen aan het monteren waren en we hadden echt geen zin om hoop tel te beantwoorden. We waren doodmoe dus zaterdagavond om 22u lichtje uit en half uur later tring tring! Wij terug wakker...was zijn zus..... jullie waren niet thuis daarjuist!!!!!! Zucht.......

12. Koesje

Koesje Niet meer actief

Misschien moeten we de mensen in kwestie dit topic laten lezen;)
    Maar zonder gekheid zolang wij er maar blij mee zijn toch! Vind het ook jammer dat er minder belangstelling in deze zwangerschap getoond wordt.. Wij zijn er blij mee en dat vind ik uiteindelijk veel belangrijker!!

13. tetta

tetta Fanatiek lid

19 apr 2011
    3.430
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier ook: was deze wel gepland?

14. muppet83

muppet83 Bekend lid

2 nov 2011
    678
    0
    0
    het voelt onderhand dat je jezelf moet verantwoorden/verontschuldigen dat je zwanger bent.
    zoeits van 'hoi, nou ik ben gepland zwanger'.

ik vind dat als je getrouwd bent/lang samenwoont met vriend en al een ukje van een jaar hebt rondlopen het heeeeel normaal dat er dan eens een tweede of derde bijkomt, maar goed.:cool:

15. Koesje

Koesje Niet meer actief

Ik ben het met je eens muppet!
    En dan nog zit er geen tijdlimiet aan wanneer iemand wel of niet (weer) zwanger mag/wil zijn.
    Mits er natuurlijk een belangrijke reden voor is om te wachten.
    Vanavond gaat mijn man het aan een goede vriend vertellen.. Ben benieuwd!

16. Krulletje87

Krulletje87 Fanatiek lid

24 jan 2010
    2.519
    444
    83
    van alles...

idd dat bellen...GRRRRR... om gek van te worden he..alsof ze t anders niet zouden horen...grrr

17. Minki

Minki Actief lid

29 sep 2012
    220
    0
    0
    N-H
    Hi hi hi dat inderdaad!! Hebben zij... samen.... :$

Jep! :D

18. miep84

miep84 Niet meer actief

Helemaal mee eens!! Wij hebben n zoon van aug. 2012. Ben nu 13 wk en hebben echt pas vorige week het verteld aan de omgeving (zoontje nu dus 13mnd) indderdaad veel reacties van "dat is snel" of " alweer?"

Wij zijn al 10jaar samen, 4 jaar getrouwd en voor onze 1e zijn we ruim n jaar bezig geweest, dus nu op tijd begonnen en gelukkig dit keer sneller zwanger. Maargoed, dat schijnt allemaal uitgelegd te moeten worden voor anderen..

19. flowerpower

flowerpower Bekend lid

7 feb 2011
    557
    0
    16
    mijn tweede zwangerschap gaf een reactiie oh maar dan ben je toch echt wel klaar toch? een heeft het doodgezwegen, kon net een gefeliciteerd vanaf met een chagrijnig gezicht.... laat staan nu bij mijn derde...... die ene zei nou dan moet je er nu wel werk van gaan maken dat het nog een keer gebeurt he want tja drie.....
    en de andere heeft nog helemaal niets gezegd.......gaat ook nergens op in.....
    maar wel direct willen weten als het kind is geboren.......

20. rums

rums Niet meer actief

Hier in de omgeving is het heel normaal om meerdere kinderen te krijgen. Het zou mij verbazen als ik bij een 2e zulk soort opmerkingen zou krijgen. Denk dat er eerder commentaar komt als we het bij 1 zouden laten.

In ieder geval gefeliciteerd!

Deel Deze Pagina