Noelle heeft 6 dagen geleden de BMR-vaccinatie en de Meningokokken-C-vaccinatie gehad. Op de Meng-C kun je meteen een reactie verwachten, maar daar heeft ze dus totaal geen klachten van gehad. Op de BMR-vaccinatie kan na 5 tot 12 dagen een reactie komen, dus dat zou vanaf nu dus kunnen. Vanmorgen wilde ze dus eigenlijk niets eten en ik vroeg me af of dat te maken kan hebben met de prik, omdat ze de laatste tijd eigenlijk verder wel redelijk at 's morgens. Vanmorgen heeft ze dus alleen maar een fles opvolgmelk gehad en voor de rest kregen we weinig naar binnen. Verder lijkt ze overigens nu nog nergens last van te hebben, maar dat kan nog komen natuurlijk. Ik ben dus benieuwd wat bij andere kindjes de reacties op de BMR-prik waren.
Hoi hoi. Of het door de vaccin kan komen dat ze niet wilde eten weet ik niet, lijkt wel logisch maar er kan ook een tandje bijkomen? Mijn dochter heeft nergens last van gehad nadien, had me al voorbereid op het ergste omdat ze nooit ziek werd van vaccins dus dacht, uitgerekend de 14 maanden vaccin wel maar gelukkig niet. Ik hoop voor jouw kindje dat ze ook niet ziekjes ervan gaat worden.
Ja, we zitten inderdaad ook al een tijdlang te wachten op haar kiezen en afgelopen week heb ik (onder veel protest) eens even aan haar kaakjes gevoeld en toen meende ik wel linksboven een puntje te voelen. Maar we hebben de afgelopen maanden al een paar keer gedacht bij een paar zure dunne poep-luiers dat er wat aan zat te komen en tot nog toe kwam er nog steeds niets door. Misschien krijgt ze er dus nu echt last. Maar ik hoop dan maar dat haar lekkere slaappatroon dan nu niet weer in de war wordt geschopt, want na een jaar lang slapeloze nachten kunnen we nu eindelijk de laatste maanden heerlijk doorslapen. We wachten maar af hoe alles zich verder gaat ontwikkelen.
Bij alle andere vaccinaties heeft Noelle trouwens ook nooit last van bijwerkingen gehad. Maar ik hoorde dat de BMR vaker een reactie geeft.
jesse heeft er ook last van gehad. vijf dagen na het vaccin. hij wou ook niet drinken. dit heeft zes dagen geduurd en nu drinkt hij weer goed. de eerste keer had hij alleen last van erg slapen maar nu deze keer niet drinken en wat lui en niet veel willen spelen. een beetje hangerig zeg maar. liefs
Ik zie dat Jesse nog maar 3 maanden is, dus dan heeft hij nog niet de BMR-vaccinatie gehad, want die krijgen kindjes pas met 14 maanden. De vaccinatie die jij bedoelt is de DKTP en HIB.
Nou, het lijkt er toch echt wel op dat ze een reactie heeft op de BMR-prik, want ze heeft nu ook 38,3 graden koorts. Van haar fruithap heeft ze ook niet veel gegeten en brood wil ze al helemaal niet. Verder is ze ook behoorlijk jengelig en huilerig. Ik heb haar zonet even een zetpilletje paracetamol gegeven en dan geef ik haar zometeen maar een keer extra een fles opvolgmelk en dan gaat mevrouwtje maar weer lekker haar bedje in.
Goed dat je even een zetpil hebt gegeven. Hoop ook voor jullie dat dit haar slaapritme niet in de war schopt nu het zo goed gaat! Beterschap voor je meissie.
Ilana had vanacht moeite met slapen. Om de paar uur huilend wakker. Ze had bij het naar bed brengen ook lichte verhoging (37,9). Ze heeft afgelopen dinsdag de prikken gehad. Er komen echter ook ineens een hele stoot tandjes en kiezen tegelijk, dus ik weet het niet.
Hier had Iris een dag na de prik wat verhoging (zetpil gegeven 's avonds voor het slapen, daarna redelijk goed geslapen) en na 10 dagen opnieuw verhoging. Ook was ze toen wat hangerig. Eten deed ze net als anders.