Vraagje over de Maxicosi

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door chantal26, 29 jan 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. chantal26

chantal26 Fanatiek lid

25 jun 2007
    4.181
    0
    36
    Ik heb een vraagje over de Maxicosi.
    Vanaf hoeveel maanden mag die verkleiner eruit? mijn dochter kan haar hoofdje erop zich nog goed tussen.
    Alleen ze vindt het verschrikkelijk als ik haar erin zet.
    Ze is nu ruim 4 maanden een weegt 5800 gram?
    Weet iemand dit?

2. suze30

suze30 Fanatiek lid

7 jul 2009
    2.188
    1
    0
    NULL
    NULL
    ik haalde hem er telkens uit als ik merkte dat het allemaal wel erg "krap"ging zitten, nu was dat ook rond de 4,5 maanden.

3. Sparkie

Sparkie Fanatiek lid

24 okt 2009
    3.028
    2
    0
    Wij hadden hem er alleen de eerste keer vanuit het ziekenhuis naar huis in zitten. Daarna ook niet meer. Maar wij hadden dan weer wel zo'n voetenzak van maxicosi erin zitten, maar dan alleen de achterkant. Die maakt de maxicosi ook wat kleiner.

4. taliaa

taliaa VIP lid

2 mrt 2007
    16.059
    2.200
    113
    Brabant
    ik had het "kontje" er al lang uit, dat hoofdding met een maand of 4 /5

5. Nanske

Nanske Actief lid

18 sep 2008
    388
    0
    0
    Bediende
    Ruiselede
    OP 4 maanden heb ik het er ook uitgedaan.
    Jenno zat er helemaal verkrampt in. Ook de voetenzak heb ik eruit gedaan, ik gebruik nu zo een "Lodger3doek waar ik hem inwikkel wanneer we naar buiten moeten. Zit veel relaxter.

Grtjs
    Nanske

6. september08

september08 Fanatiek lid

20 okt 2008
    3.356
    4
    38
    Hier al met 2,5 maand.
    Wikkeldeken, jas met muts in zon klein friemeltje? hij vond het verschrikkelijk! Onze zoon was wel erg sterk met zijn hoofdje hoor.

7. mel78

mel78 VIP lid

12 feb 2008
    8.320
    242
    63
    Hier al met 2.5 maanden denk ik? Ze kon haar hoofdje zelf recht houden, dus er uit gehaald.

8. sr07

sr07 Actief lid

13 jan 2010
    205
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik denk dat je moet kijken naar wat je kind wil. Als ie het niet leuk meer vindt dan zou ik 'm eruit halen. Bij ons ging de verkleiner eruit toen ze er een beetje uitgegroeid was, maar wij zijn wel bv van maxi naar autostoeltje gegaan toen ze het niet leuk meer vond in de maxi.

9. chantal26

chantal26 Fanatiek lid

25 jun 2007
    4.181
    0
    36
    Nou ik heb hem eruit gehaald hoor.
    En ik moet zeggen dat ze nu veel relaxer in de maxicoi zit.
    En wat ook fijner is het is veel makkelijker om haar erin te zetten.

10. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Het billenkussen heb ik er met 6-8 weken uitgehaald. Mijn jochie kwam al redelijk hoog te zitten, en kon dan niet meer in de hoofdverkleiner.

De hoofdverkleiner heeft tot 12-14 weken geduurd. Toen paste zijn hoofd er niet meer goed in. Wel nog bij lange ritten en slaapjes een hydrofiele luier naast zijn koppie gedaan. Al was het wiebelen van de 1e weken toen echt wel voorbij.

11. piemie

piemie Fanatiek lid

28 mrt 2009
    1.769
    0
    0
    kapster
    het Gooi
    Ik heb hem er ook uitgehaald 2 weken terug. Na een autoritje zat mijn zoontje dubbelgeklapt naar voren te slapen. Toen dacht ik mmmmm miss tog iets te krap voor hem hahahah....

12. Pila79

Pila79 Bekend lid

4 dec 2007
    978
    0
    0
    wij hadden het kontje er ook veel eerder uit dan het hoofdgedeelte. Je moet kijken dat het hoofdje van je kindje niet te ruim zit. Dat je kindje een sterk hoofdje heeft maakt natuurlijk niks uit. Het gaat erom dat het hoofdje met een botsing niet te ver heen en weer beweegt. Al heeft je kindje nog zo'n sterk hoofd, als er een auto met zeg 40 km/u tegen je zijkant aan botst, houd het hoofdje het ook niet, zelfs de jouwe gaat dan nog heen en weer.
    Zou dus nog wel een hydrofiel ernaast leggen als er veel ruimte is. Bij ons is het hoofdding er met een maand of 5 ook uit gegaan.

13. MissACEEB

MissACEEB Bekend lid

26 feb 2009
    508
    0
    0
    Die hoofdomranding zit toch vast aan het kussentje? of snap ik het nu verkeerd..?

14. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Er zit (bij de meeste varianten) heb je inderdaad zo'n inlegstuk met die hoofdsteun eraan, en dan onder de billen een kussen. Maar dat kussen kun je uit dat stuk stof halen. Dan kun je dus even langer die hoofdsteun erin laten.

Deel Deze Pagina