Rond 2e verjaardag slechter eten?

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door ProudMum, 24 nov 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ProudMum

ProudMum Niet meer actief

Joey eet al weken heel slecht. NIETS krijg ik erin; brood, fruit, aardappels, pannenkoeken, friet enz

Hoort dit bij zijn leeftijd (22 mnd)?

Hoe kregen jullie je peuter weer aan het eten?

2. evamerel1

evamerel1 Bekend lid

4 aug 2009
    905
    0
    0
    Eva heeft nu deze fase. Zij is 2 jaar en 7 maanden en madam doet niets met het eten wat ze voorgeschoteld krijgt. Drinken wel maar eten.....
    Dus ik lees even mee, eens kijken of er moeders zijn die DE oplossing hebben.

3. pluk

pluk VIP lid

13 dec 2005
    16.269
    4.508
    113
    hihihi klopt gewoon weer een fase waarin ze door hebben ergens controle over te hebben.

Hoe wij het hebben gedaan (en soms nog steeds doen)

Je hoeft niet te eten maar je komt wel gezellig aan tafel zitten.
    Gewoon wat op het bordje scheppen en dan lekker zelf laten beslissen of ze eten of niet (ook al vreet je je zelf op;)).
    En na ongeveer 20 minuten tot 30 minuten gewoon de tafel afruimen.

Nu Kylian 3 is is ook de volgende regel ingevoert.

Als jij niet eet dan ook geen lekkers.

Daarna besloot hij alleen vlees te eten dus nu krijgt hij eerst zijn groente en aardappelen en daar moet hij dan eerst wat van eten voordat hij vlees krijgt ;)

Maar vooral geen druk erop leggen en het gezellig aan tafel houden.

Groetjes Anita

4. mandy1

mandy1 VIP lid

31 jan 2007
    6.881
    1
    0
    restaurantmedewerkster
    baarn
    hoord inderdaad bij de leeftijd!
    als noa s'avond haar bord niet leeg eet jammer dan, maar gaat ze later om snoep zeuren of iets dan warm ik gewoon weer haar eten op in de magnetron dan eet ze vaak nog wat.

5. wendysunny

wendysunny VIP lid

24 jun 2009
    5.789
    0
    0
    ook hier heel herkenbaar

zoonlief krijgt een beetje eten op zijn bord...

als hij 1 hap neemt mag hij ook vla.
    als hij niks neemt krijgt hij ook geen toetje

6. MamavEsmee

MamavEsmee Niet meer actief

Het eten is hier ook weer pet.. nu alweer een week of 3.. Een paar hapjes en dan is het smeren en klieren..

Ze krijgt wel altijd een beker melk bij haar eten.. Als ze niet wil eten een 1/2.. En naderhand een toetje.. Dus met een lege maag gaat ze niet naar bed.. Meestal krijgt ze van mijn vriend nog een snoepje voordat ze naar bed gaat maar alleen als ze ook "goed" ( meer als 5 happen) heeft gegeten..;)

Ach, ze eet haar brood & fruit goed..;)

7. sonja

sonja VIP lid

5 mrt 2006
    5.270
    0
    0
    bejaardenzorg
    DenHelder
    dat is hier ook zo met vlagen, zo eet ze heel goed en zo eet ze bijna niks.
    wij hebben zo van als je niet wil eten dan maar niet morgen meer honger.
    en om dan toch wat in het buikje te krijgen krijgt ze fruit en voor dat ze naar bed gaat een beker melk, vaak gaat dit er dan wel in.
    meestal houd dat een week aan en dan eet ze weer prima.

8. Hier ook een zeer slechte eter.Ze eet halve boterhammen en tussen de 1 en 4 happem avond eten.
    Uur naar de middag boterham bied ik haar fruit aan dat eet ze nu goed(even afkloppen).
    Ik denk dat dit echt bij de leeftijd past.Ook alles is op dit moment "nee" maar na nog een keer aanbieden pakt ze het soms toch.

9. Mammie69

Mammie69 Actief lid

3 mrt 2009
    139
    0
    0
    Gorinchem
    Ja, herkenbaar. Schijnt een fase te zijn waar ze doorheen moeten. Fase duurt hier alleen al wel langer dan een jaar. Dochterlief (3 1/2 jaar) eet al sinds tijden geen enkele hap van haar warme avondeten. Ze eet 's avonds alleen als er brood, frites of pannenkoeken gegeten wordt. Als er iets anders op haar bordje ligt, wordt het resoluut weg geschoven. Ik maak me er maar niet druk om. Ik bied haar datgene aan wat op de planning staat en ze eet het of eet het niet. Als wij een toetje eten, krijgt zij er ook eentje. Ik gebruik het toetje niet als beloning om er een paar warm eten happen in te krijgen. Ik heb dat ooit eens geprobeerd en na 1 zielig boontje zat mevrouw al te kokhalzen en lustte er niemand meer eten. Ik ga er maar vanuit dat het ooit wel weer over zal gaan ;).

10. lizab

lizab Fanatiek lid

7 mei 2007
    3.467
    1
    0
    planner kraamzorg
    Drenthe
    Hier is het ook een aantal weken raak geweest.
    En dan 's nachts natuurlijk wakker worden en een fles willen hebben.

Wij zijn er maar gewoon ontspannen mee omgegaan. Geen eten, dan ook geen snoep oid. Na een paar weken was het weer over.

11. duikster

duikster VIP lid

13 nov 2005
    5.714
    73
    48
    ook heir is het niet anders. Als sinds Nick ca. anderhalf is zijn er periodes waarin hij goed eet en periodes waarin er amper een hap ingaat. Ik denk dat het toch vaak samenhangt met een groeispurt en gewoon ook meer of minder behoefte hebben aan voedignstoffen dus maak me er neit heel druk over. VAnavond at hij weer eens goed en was hij heel trots: mama ik heb mijn hele bordje leeggegeten en ik hoefde niet in de gang (waar wij hem regelmatig heen sturen omdat hij daar blijkbaar wel zijn eten door wil slikken en aan tafel niet, grrr) Dus wij heel erg bekrachtigd: gezellig he! hij straalde helemaal....

12. ProudMum

ProudMum Niet meer actief

Hee meis!

Heel herkenbaar dat snachts wakker worden!

Hoe is het nu met Fenna? En met jou natuurlijk?!

Groetjes Roxanne

Deel Deze Pagina