Reacties op geplaatste onderwerpen..

Discussion in 'Zwangerschap' started by willempie, Aug 20, 2006.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. willempie

willempie Lid

Aug 13, 2006
    23
    0
    0
    VERPLEEGKUNDIGE
    HAPS
    hallo allen

Sinds 1,5 week ben ik nieuw op dit forum en wat me opvalt is dat er op sommige vragen zo weinig tot niet gereageerd wordt??!!

Onderwerpen (waaronder die van mij..) met vragen over hele simpele dingen worden wel meer als 130-150 keer gelezen en niemand heeft een antwoord of een idee op deze vragen??!
    Ik ben niet de enige hoor ,ben er al meer op het spoor gekomen,maar ik vraag me wel af waarom dat dat is..
    Zijn de vragen niet interessant ofzo..ik snap ook wel dat je niet op alles kunt reageren maar een paar reacties zou toch wel leuk zijn..
    Zeker als je nieuw bent en heel veel vragen en zeer weinig antwoorden of ideen hebt..

Elke dag of soms 2 x per dag keek ik of er reacties waren..Ik heb ze nog niet..jammer
    Toch best vreemd voor een zwangerschapspagina met zoveel leden..

Anyway....
    Allen toch nog veel succes met de vorderingen van jullie zwangerschappen!
    groetjes
    Willempie

2. Sweetpee

Sweetpee Fanatiek lid

Jun 22, 2006
    1,605
    1
    0
    Leeuwarden
    Hoi willempie,
    allereerst welkom!
    Ik denk dat dat komt doordat veel vragen al eens zijn gesteld en dus via de zoekfunctie te vinden zijn incl. antwoorden....
    Grtz Sweetpee

3. eve

eve Fanatiek lid

Apr 26, 2006
    4,525
    0
    0
    Den Haag
    Kan me wel een beetje voorstellen wat je bedoelt hoor. Het valt mij ook op dat de meeste onderwerpen heel vaak gelezen worden zonder er antwoord op te geven. Vind de antwoorden die ik krijg altijd heel leuk hoor, dus daarover heb ik niks te klagen.

Maar ik denk dat het komt door 2 dingen. Ten eerste worden hier vaak 'dezelfde' vragen gesteld. En ik kan me voorstellen dat niet iedereen zin heeft om daar elke keer weer op te antwoorden. Maar als je net zwanger bent en onzeker over alles is het wel zo prettig om antwoord te krijgen van al wat meer ervaren zwangeren.

Ten tweede komen er elke dag zoveel nieuwe onderwerpen bij dat je zowat de hele dag achter de pc moet zitten om overal op te antwoorden. Voor je het weet is jouw vraag al weer helemaal naar onderen gezakt en wordt er vervolgens overheen gelezen.

Gewoon veel posten en dan krijg je vanzelf meer antwoorden!

Enne...gefeliciteerd met je zwangerschap :D

4. Nemo

Nemo Niet meer actief

Ik sluit me bij bovenstaande dames aan.
    Ik weet niet waar jou topic over ging maar waarschijnlijk is dat onderwerp dan al veeeeel vaker aan bod geweest.
    En ik moet zeggen dat ik ook niet overal op reageer, ik ben nu al zwaarverslaafd ik zou er dan nog meer achter moeten zitten.

Fijne zwangerschap !

5. Daphne

Daphne Fanatiek lid

Jan 1, 2006
    4,615
    0
    0
    Roosendaal
    Ja, als ik al 5 keer antwoord heb gegeven op precies dezelfde vraag, dan klik ik ook weer verder...

6. djezelf

djezelf Fanatiek lid

Apr 13, 2006
    2,224
    0
    0
    omg. schagen
    Ik herkan wel wat je bedoelt hoor, heb dat ook wel gehad. Dan kreeg ik maar een paar antwoorden, terwijl je soms hoopt op meer. Niet dat je dan meteen een hekel heb aan iedereen :D maar het is juist zo leuk om een berichtje te krijgen.
    Maar meot zegge dat ik vaak alleen lees wat er is geschreven, of dan voel ik me niet ervaren genoeg om te antwoorden. Zal er wat op gaan letten!

7. Mamzie

Mamzie VIP lid

Jun 29, 2006
    7,318
    0
    0
    prov. Groningen
    ik reageer ook vaak niet.
    Dan weet ik het antwoord wel ( ben er dan zelf net achter gekomen) maar weet het niet ZO goed om het aan iemand anders uit te leggen.
    Dus dan denk ik dat iemand anders die het echt heel goed weet maar beter kan antwoorden op die vraag dan ik. Ben veels te bang dat ik iets verkeerds zeg/uitleg ofzo ;)

Groetjes Kiowa

8. Renate28

Renate28 Fanatiek lid

May 22, 2006
    3,334
    0
    36
    Hoi, ik klik ook verder als ik al veel vaker antwoord heb gegeven op dezelfde vraag. (Ik stoor me er namelijk soms aan dat in veel gevallen niet eerst even de zoekfunctie wordt gebruikt....denk ik: "zucht...alweer die vraag...die stond er gister ook nog op...")

En daarnaast reageer ik vaak alleen op onderwerpen waar ik iets vanaf weet of waar ik antwoord op kan geven of waar ik ervaring mee heb, zodat de vrager er hopelijk ook iets mee kan of wat aan heeft.

En nog een laatste reden is dat ik idd verslavend veel tijd aan dit forum besteed. Ik zou graag meer willen reageren of schrijven, maar heb er helaas niet vaak genoeg tijd voor.

9. Mandytjuh

Mandytjuh Fanatiek lid

Jul 4, 2006
    1,864
    0
    0
    Hostess Felicitas, Jonge Gezinnen
    Nijmegen
    hallo dames...

nou ik ben het helemaal met jullie eens hoor...
    soms denk ik wel eens hoor ik hier nu wel of niet thuis.
    het lijkt wel dat er sommige ja hoe moet ik het zeggen "groepjes"dames zijn waar je dus totaal niet tussen komt en heb ook wel het idee dat dit forum te groot is...
    ik zelf zit heel veel op een andere site miskramen.nl daar zijn we ook wel met een groepje dames, maar ook iedereen die er nieuw bij komt word erbij betrokken en daar heb ik dus veel steun aan.
    op deze site kom ik dus eigenlijk alleen maar om te kijken als ik ergens last van heb en er misschien iemand dat dus ook heeft en dan reageer ik erop anders dus niet...

groetjes mandy

10. Niet meer actief

Hoi Meis,

Ik open ook alleen de dingen die me interreseren...

Ben het wel met Mandy eens, dat groepjesgevoel heb ik ook wel een beetje. (sorry)

Bijna alle onderwerpen komen regelmatig aan bod, maar bij de een wordt er veel vaker gereageerd als bij de ander. Hoe het kan, het is mij een raadsel!

11. bosi333

bosi333 VIP lid

Aug 1, 2006
    37,272
    6,801
    113
    Ik reageer soms ook met een pb als er niet op wordt gereageerd.
    Niet altijd, maar als ik er iets van afweet ( of denk er iets van af te weten, :) ) dan reageer ik weleens persoonlijk. Dat is ook al door een aantal andere dames bij mij gedaan.

Ik heb geen groepjes gevoel. Wel voel ik extra mee met bv de dames die met mij in de NOD augustus zaten, en de april moeders. Ik heb natuurlijk de verhalen meer meegekregen. Maar ik reageer overal op waar ik denk een beetje mee te kunnen kletsen.

:p

12. eve

eve Fanatiek lid

Apr 26, 2006
    4,525
    0
    0
    Den Haag
    @Mo666: was me idd ook wel opgevallen dat als er 2 dezelfde onderwerpen worden gestart, de een heel veel reacties krijgt en de ander niet. Vind dat ook wel een beetje typisch. Maar ligt er denk ik aan hoeveel en wie er op een bepaald moment on line zijn.

13. Daphne

Daphne Fanatiek lid

Jan 1, 2006
    4,615
    0
    0
    Roosendaal
    Nog een aanvulling: sommige titels zijn niet echt duidelijk. Soms heb je bijvoorbeeld een titel als: HELP! Nou, dat kan dus werkelijk overal over gaan. Dan lees ik waar het over gaat, maar ja, ik heb natuurlijk ook niet overal een antwoord op/advies over.

En ik denk dat er ook veel mensen meelezen als gast en nooit iets posten. Dat zal ook wel meespelen.

14. Batchie

Batchie Fanatiek lid

Apr 6, 2006
    1,002
    0
    0
    Juridisch Adviseur
    Rotterdam
    wat het ook is, is dat als er 2 dezelfde topics zijn dat men zoiets heeft van o de topicopener zal heus wel lezen bij de andere topic.. Dt heb ik tenminste hoor. Denk niet dat je het allemaal persoonlijk op moet vatten als er minder word gereageerd..

15. eve

eve Fanatiek lid

Apr 26, 2006
    4,525
    0
    0
    Den Haag
    @Batchie: das helemaal waar! Ik vat het zelf ook niet persoonlijk op hoor. Als ik een topic open en hetzelfde topic van een ander krijgt meer reacties, dan lees ik daar gewoon verder. Het gaat tenslotte om de informatie!

Nou Willempie, iig geen gebrek aan reacties op dit topic van je :D

16. Mirre

Mirre Fanatiek lid

Jul 4, 2006
    4,173
    4
    0
    Zwijndrecht
    Ik begrijp jullie standpunt /gedachte hierover wel, maar Renate schrijft bijv dat ze zich stoort eraan dat mensen bijv misschien niet eerst de zoekfunctie gebruiken :(
    Ik moet eerlijk zeggen dat ik die zoekfunctie niet plezierig in gebruik vind!
    Misschien doe ik iets niet goed hoor, maar als ik iets over een bep onderwerp wil weten krijg ik tig antw die er amper mee van doen hebben.
    Kan me zo voorstellen dat het makkelijker is je vraagje ff te plaatsen in de hoop dat er zoveel members online zijn en er vast wel eentje een reactie geeft ;)

Liefs, Mirre

17. noura

noura VIP lid

Apr 27, 2006
    8,819
    0
    0
    ik moet bekennen dat ik ook wel eens doorklik hoor, dan is er al een antwoord gegeven waar ik het mee eens ben. en denk dan dat het niet nodig is nog eens te herhalen.

18. Britt1

Britt1 Fanatiek lid

Jun 20, 2006
    2,046
    0
    0
    Flevoland
    Misschien moet iedereen gewoon eerst even kijken of er al een topic over is onder de zoekfunctie en dan evt een eigen topic openen..

Zijn idd al zoveel dingen dubbel gevraagd.

En niet persoonlijk opvatten of iemand wel of niet reageert...

Liefs Britt

19. Renate28

Renate28 Fanatiek lid

May 22, 2006
    3,334
    0
    36
    @mirre:

Hoi, dat ben ik helemaal met je eens hoor. De zoekfunctie doet niet altijd even leuk. Ik heb daar nu een vraag over gesteld bij "over deze site" en ze zijn bezig om de problemen hiermee op te lossen, want ze worden herkend.
    Toch kan ik er wel vaak info vinden die ik zoek.

20. Britt1

Britt1 Fanatiek lid

Jun 20, 2006
    2,046
    0
    0
    Flevoland
    Ik zoek altijd even tussen de geplaatste topics, zelfs bij vraag aan verloskundige.. of er iets bruikbaars tussen staat...

Maar begrijp wel dat het vervelend is als je lang op antwoord zit te wachten...

Liefs britt

Share This Page