Ik snap ook wel wat je bedoeld willempie.. Merk zelf ook dat er veel verschil tussen zit, Als ik bv kijken bij onderzoeken en echo's.. Iemand meld, nog een aantal nachtjes dan echo, spannend ben er benieuwd... Dan komen er 10tallen reacties... en ook ik had een keer zo'n bericht geplaatst dat ik het spannend vond en je toch wel benieuwd was etc.. en dan krijg je maybe net 5 berichten... MIsschien dat die andere persoon dan wat meer reageert, waardoor die beter bekend is onder de mensen en daar dan eerder op gereageerd word ofzo?? Merk het niet alleen bij berichten van mij, maar zie het ook welleens bij anderen...
Vervelend als je steeds maar wacht en net op jouw vragen komen weinig reacties. Ik denk ook wel dat het komt omdat inderdaad veel vragen al heel vaak gesteld zijn. De zoekfunctie is niet zo leuk, en niet iedereen kan er erg goed mee omgaan, maar het is dan wel een optie. Van de andere kant kan ik me voorstellen dat wanneer je pas zwanger bent je erg onzeker bent over de vele dingen die je kunnen overkomen en dat je dan graag hier je hart wilt luchten en dan is het natuurlijk wel fijn als je ziet dat mensen jouw probleem of vraag proberen te beantwoorden of op te lossen. Het groepjes-idee wat andere meiden aangaven, dat herken ik ook. Ik post wel eens bij de "buikfoto's" hier in dit topic en ik ben al heel blij als ik maar één reactie krijg. Meestal reageert niemand. Ik denk dan maar steeds "de aanhouder wint" en plaats mijn foto's toch ! Iedereen die ze wil zien kan ze dan in ieder geval wel zien. Wel is het zo dat groepjes ook een beetje ontstaan doordat mensen die in dezelfde maand zijn uitgeteld ook bij "bevallingsforum" elkaar treffen en hetzelfde meemaken. Dat is ook juist heel positief. En als je ziet dat iemand die je daarvan kent iets post, dan reageer je extra snel. Vaak ook onbewust. Ik kom hier heel vaak, kijk geregeld mijn mail en check deze site dan ook meteen even. Het is soms ook niet bij te houden om overal op te reageren en soms zijn vragen inderdaad zo medisch of persoonlijk dat beter iemand die er voor gestudeerd heeft het antwoord kan geven. Dan wil je niet het risico lopen dat je iemand verkeerd advies geeft. Nou, ik hoop toch dat je veel plezier hebt hier op het forum. Groetjes, Nikki F[/list]
Ik sluit me bij jullie aan en wilde ook iets zeggen over bovenstaande. Heel vaak zie ik ook als titel staan: Vraagje. Ik moet zeggen dat ik dat wel een klein beetje irritant vind En ook als mensen midden in een heel ander topic over iets beginnen. Zo zat ik laatst een topic te lezen van iemand die al heel lang overtijd was maar steeds negatief teste, komt iemand er dwars doorheen met: Hoi, heb even een vraagje. Heb last van dit en dat....... zou het kunnen dat......enz. enz. Ik snap wel dat diegene waarschijnlijk het forum nog niet helemaal begrijpt maar dan reageer ik daar ook niet op maar reageer ik alleen op het ECHTE topic zeg maar. Zelf heb ik trouwens niet zoveel moeite met de zoekfunctie en heb er al veel info mee op kunnen zoeken. Van de 'groepjes' merk ik eerlijk gezegd ook niet zoveel. Zelf reageer ik vooral als ik me herken in een vraag of het zelf ook een interessant onderwerp vind. Zelf heb ik het beiden meegemaakt. De ene keer heb ik na 3 dagen 1 magere reactie op een topic de andere keer 20 binnen een dag. Ligt er toch echt maar net aan waar het over gaat. Zo is mij opgevallen dat er bij het 'zwangerschap en werk' forum maar magertjes gereageerd wordt terwijl ik dat zelf een van de 'leukere' onderwerpen vind!
Dat is idd een onderwerp waar ik nooit kijk. Ik vind het al lastig de andere onderwerpen (o.a. zwangerschap, bevallingslijstforum en zwanger worden) een beetje bij te houden. Ik reageer dan ook niet overal op. Alleen waar ik echt iets over weet of iets over kwijt wil. Vind het wel leuk om mee te lezen en af en toe een berichtje te plaatsen.
Ik heb het ook een tijdje gehad, dat ik dacht van: "Hee, ik leef ook nog!" Niemand reageerde op mijn onderwerpen of als ik ergens iets bij schreef dat het net leek alsof niemand het gelezen had... Ik ben gewoon veel blijven posten en dan 'leren de mensen je ook wel kennen'. Ik kom hier eerlijk gezegd VEEL te vaak en ben sinds mijn verlof zwaar verslaafd... ik heb al moeite om de onderwerpen waar ik al eens eerder op heb gereageerd bij te houden... Ik geef eerlijk toe dat ik ook wel eens ergens mee lees en niet reageer... Dan OF interesseert het me niet zo OF ik heb geen antwoord OF een antwoord wat al iemand gegeven heeft... maar dat is toch normaal? En dat groepsjesgevoel dat komt inderdaad heel erg door wat NikkiF ook al aangeeft door dat je rond dezelfde tijd zit. Misschien moet je alvast een topic openen voor de meiden die rond dezelfde tijd als jou zijn uitgerekend... Ideetje? In ieder geval op deze topic al reacties zat, toch? Gr. Niki
Jippie wat een hoop reacties ineens!! Ik schrik er gewoon van..nee hoor .maar wel leuk en grappig dat er nu wel gereageerd wordt!Ik heb de zoekfuncties ook wel gebruikt maar werd er vaak niet veel wijzer van.En als ik een bepaald onderwerp opzocht ging het vaak na 3-4 reacties over hele andere persoonlijkere dingen dan waarover het onderwerp geplaatst was..Vandaar. Anyway als het allemaal goed blijft gaan ben ik de vlgd 8 maanden nog vd partij en we zullen het verschil wel merken. Thanks voor de reacties en fijn dat ik niet de enige ben die er zo over dacht!
Maar het moet toch niet zo zijn dat je eerst overal maar klakkeloos enz op moet reageren en minimaal 500 posts moet hebben zodat ze je naam vaker gezien hebben en je dan pas een reactie op jou onderwerp krijgt :S dan zou iedereen die net nieuw is bijna geen reacties krijgen, wat helaas volgens mij ook gebeurt... ik snap best dat als het antwoord er al staat of je het niet zeker weet of wat ook je niet reageert, maar iemand heel onzeker is over bv een komende echo, en er reageert dan niemand met een reactie van komt goed en sterkte en veel plezier of wat ook... is ook erg lullig vind ik... Ik vind niet dat ze je moeten kennen om dan ook maar wat sneller een reactie te krijgen Maja dat is mijn mening
Jeetje zeg, dit topic maakt toch best wat los. Kennelijk speelt het toch bij meer mensen dan je in eerste instantie zou denken! Vond het zelf idd heel prettig als ik in die eerste onzekere weken een opbeurende reactie kreeg. En voel me nu soms schuldig als ik niet reageer op iemand anders z'n onzekerheid. Ik ga daar toch wat meer op letten!
Nou tis meer dat er bij sommige mensen veel gereageerd word en sommige die het net ff nodig hebben zie je haast geen reactie, snap ook wel dat je niet overal op kunt reageren. maar kan best lullig overkomen als bv 2 mensen met hetzelfde onzekerheid zitten over bv de komende echo en de een wat bekender is bij de mensen en daar dan meer op gereageerd word... en bij de onbekende bijna niemand...
Ik ben op dit forum terecht gekomen doordat ik bijna nergens op heel het internet herkenning kon vinden over wat ik op dat moment meemaakte (bij mijn kindje is een afwijking aan de niertjes ontdekt bij de 20-weken-echo, even ter info). Ik besloot toen om zelf een bericht te plaatsen, hier op dit forum. Helaas kreeg (en krijg!) ik nog steeds weinig tot geen reacties als ik over dit onderwerp begin of erop terugkom. Dat vind ik echt heel erg jammer, maar kan het wel begrijpen. Het is niet iets wat iedereen zal herkennen of begrijpen. Maar omdat ik toch op dit forum zat, wanhopig checkend of er al berichten waren, begon ik dit forum eens een beetje te ontdekken. Ik ben niet aangesloten bij een groep die tegelijk is uitgerekend. Daar heb ik geen behoefte aan. Ik vind het niet erg dat ik niet bij een 'groep' hoor. En als ik dat wel zou willen, kan ik me daar gelukkig bij aansluiten. Ik ben juist blij dat er op de meeste berichten alleen maar zinvol en gepast wordt gereageerd. Daar heb je tenminste wat aan. Liever 2 berichten die waardevol zijn, dan 33 berichten waar ik niets aan heb, toch?
Dat ben ik inderdaad met je eens over beter een 2 berichten waar je wat aan heb als 20 nutteloze dingen zeker weten!!! Maar soms zie je welles iemand die zijn ei kwijt moet en zo onzeker en bang is... en die dan gewoon een paar lieve worden nodig heeft... en bij die onbekende persoon die dat dan nodig heeft, komt er niks... En dan kan ik me best voorstellen dat je dan nog erger baalt omdat er op andere onderwerpen wel veel gereageerd word...
DAT zeg ik ook niet.... Maar als je pas 1,5 week op het forum bent en je plaats zelf een berichtje dan is het toch ook wel zo "netjes" om op berichtjes van anderen te reageren, want anders doe je namelijk precies hetzelfde... je verwacht antwoorden/tips/reacties van anderen mensen, terwijl je zelf ook niet reageert op vraagjes/onzekerheden van die anderen mensen... Maar ja, toch is het zo dat iedereen natuurlijk zelf moet weten WANNEER en HOEVEEL degene reageert, natuurlijk! Je moet je niet gedwongen voelen OM te reageren, toch? Maar wat ik een beetje bedoel met dat mensen je leren kennen (ik had het trouwens ook al tussen haakjes gezet) als jij ook wat vaker op iemand anders berichtjes antwoord dan is het toch logisch als je dan een keer een berichtje van die persoon ziet staan dat je daar dan eerder op klikt, of ligt dat aan mij? Nou ja, in ieder geval.... ik vind het hier HEEL erg gezellig en als ik een keer geen of weinig reacties krijg, lig ik daar niet zo wakker van... maar dat is dan misschien persoonlijk... Gr. Niki
Ik laat het wel of niet reageren eigenlijk niet afhangen van of ik de persoon "ken" of niet. Ik kijk of het onderwerp mij aanspreekt, of ik iets bij kan dragen door wat ik weet of zelf heb meegemaakt of dat ik gewoon het idee heb ff te moeten reageren. Ik zie ook heel vaak dat er heel veel gereageerd wordt, maar dat er dan afgeweken wordt van het topic of er eigenlijk geen toegevoegde waarde is met het plaatsen van de berichten. Ik denk dat dit idd vaker gebeurt bij de meer bekende mensen. Zelf heb ik juist (onbewust) de neiging meer te posten bij vragen van de "nieuwere" op dit forum omdat zij vaak dingen vragen die ik eerder ook heb gehad en zij daar iets aan kunnen hebben.
Ik kan mij bij het bovenstaande helemaal aansluiten en er nog aan toevoegen dat sommige nogal de neiging hebben zoveel topics te starten dat je er soms niet goed van wordt. Voeg die vragen toch samen en al helemaal als je ze 5 minuten na elkaar plaats en op dezelfde afdeling. En helaas kan/kun je niet overal op reageren. Ik ben dan nu met verlof en verveel me te pletter en lees veels te veel op dit forum. Maar veel van de vragen hebben we al gehad of staan bij het verkeerde onderdeel geplaatst, en dat de zoekfunctie niet bepaald handig is weet ik ook wel. Heb in het begin nog wel eens gereageerd met "als je de zoekfunctie gebruikt was je dit onderwerp (met link erbij) tegen gekomen" maar daar wordt dan niet op gereageerd en gewoon verder gepost op het onderwerp, terwijl in het 'oude' onderwerp het antwoord luid en duidelijk in stond. Hoe zo hormonen