Reacties op naam van je kind!

Discussie in 'Na de bevalling' gestart door Skye, 17 sep 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mams136

Mams136 VIP lid

26 jun 2007
    22.837
    0
    0
    achterhoek
    De hond van de nicht van mijn vriend heet Tygo... Nooit geweten.
    Dat vind ik dus echt een hond met een mensennaam!
    Maar waar maken we ons druk om.. Als je maar een naam hebt ;)
    Al is een beetje gevoel tonen, niet verkeerd!

2. Vlinderbloem

Vlinderbloem VIP lid

27 mrt 2008
    8.128
    1.682
    113
    Ik vind niet dat je je aanstelt, als je een naam van een baby niet mooi vindt hou je dat voor je. Vind ik. Tenzij er specifiek naar gevraagd wordt natuurliijk, en dan nog kun je dat diplomatiek zeggen. Bv. "die naam is niet mijn smaak maar past wel helemaal bij jullie". Ofzo.

3. BuffySummers

BuffySummers VIP lid

16 sep 2008
    16.607
    7
    38
    Mars
    Nou iedereen reageerde heel leuk op de naam Jason!!
    Ik zelf ben heel eerlijk en zeg wel of ik iets wel of niet mooi/leuk vindt. Mits je om mijn mening vraagt,als er niet gevraagd wordt wat ik van de naam vind en ik vind hem niet mooi ga ik dat natuurlijk ook niet zeggen.
    Maar ik vind niet dat je iemand moet gaan kwetsen, je kan dan gewoon zeggen ik zou die naam niet gekozen hebben.

4. Lola1982

Lola1982 VIP lid

16 jul 2007
    18.000
    1.841
    113
    Ik vind Kyra ook echt geen hondennaam.
    Mijn dochter heet Nena, heb ik heel veel leuke reactie op gehad! (behalve van mijn ex want alle h**ren op curacao heten zo)
    Mijn collega zijn kat heet ook zo!
    Vind het ook niet echt een dierennaam, maar goed, zoals al gebleken is noemen mensen hun dieren tegenwoordig naar een mensennaam! ;)

5. Laika

Laika Fanatiek lid

23 jul 2006
    2.334
    3
    38
    Uhm, ik weet het niet hoor, maar Laika is anders een beroemde hond!
    OT: ik vind het gewoon naar dat ze zo reageerden. Dat zég je toch niet. Ik zou een volgende keer wel zeggen dat je dat niet waardeert dat ze zoiets zeggen. Kyra is een mooie naam. Punt.

6. 4days

4days Niet meer actief

Ik kwam er na de geboorte van ons zoontje achter dat er blijkbaar nogal wat mensen zijn die Vince niet uit kunnen spreken..? (Vinche? Vains?) Ook heb ik vaak gehoord: oh wat een aparte naam, die heb ik nog nooit gehoord... En dat terwijl Vince bij mijn weten toch een redelijk nromale naam is??

Ik vnd het trouwens maar onzin, met dat mensennaam / hondennaam gebeuren. Zo lang je je kind geen Vlekkie noemt is er niets aan de hand. ;)

7. Devy

Devy Fanatiek lid

23 aug 2008
    3.437
    1
    0
    Tilburg
    Wat jammer nou Cossie zo wilde ik spruit nr. 2 gaan noemen. ;)

8. nikkijane

nikkijane Fanatiek lid

27 jul 2007
    2.410
    0
    0
    friesland
    Onze zoon heet Mace (en dat spreek je dus uit als Mees), en iedereen die een geboortekaartje heeft gehad, komt heel voorzichtig vragen hoe je het nu uitspreekt...(meestal in de trant van : Hij heet Mees toch??)
    Nu iedereen weet hoe je het uitspreekt vinden ze het een hele leuke stoere naam!

9. Dwezelin26

Dwezelin26 Actief lid

20 nov 2008
    308
    0
    0
    Hier ook wel aparte reacties gehad op de naam van onze dochter, ook hier op het forum maar goed... daar vroeg ik om (om een mening) dus dat is natuurlijk wat je krijgt dan.

De dochter van mijn vriendin heet ook Kyra, errug leuk! En ja, de hond van mijn buren heet ook Kyra. Lekker belangrijk joh. Het is toch leuk!? Of moeten we voor de geboorte ook het hele dierennamenboek doorspitten? hihi.

Niks van aantrekken joh, vaak ook jaloezie weet je dat...

10. Huismus

Huismus Fanatiek lid

5 jan 2009
    1.710
    0
    0
    Ped. Med.
    Zuid-Holland
    Ik vind Kyra ook een leuke naam. :)
    Wat flauw dat je broer en schoonzus al 3x tegen je hebben gezegd dat het een hondennaam is! Als een vreemde het een keertje zegt, dan zal je waarschijnlijk gedacht hebben.. lekker belangrijk, maar als mensen het zeggen die je dierbaar zijn, dan kwetst dat je.. dat zou ik ook gewoon zeggen tegen hen.

(Oh.. mijn kat heet trouwens Finn.. prachtige naam!) :D

11. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

13 jan 2007
    16.251
    790
    113
    tilburg
    mijn dochter heet alicia en heb daar nooit comentaar op gehad en alleen leuke reacties

mijn zoon heet nando en inderdaad een hondennaam, of past niet bij alicia, of vragen hoe we op die naam komen omdat het zo appart is (lelijk dus). maar ik trek me er niks bij aan. hopelijk zijn de kids later blij met hun naam dat is het belangrijkste toch.

namen zoals vlinder of okki (ja ken een jongen die zo heet) vind ik afschuwelijk. wat als je een zoon hebt die een groot en gespiert wordt en aan krachtsport doet en hij heet okki :). dan sta je toch echt verlul. of dan beauty, wat als je kind echt niet moeders moeiste is dan wordt die daar straks toch ook aardig om gepest

12. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

13 jan 2007
    16.251
    790
    113
    tilburg
    ik ben trouwens vernoemt naar een hond van mijn oma en heet sandra. niet echt een hondennaam maar tis toch echt zo dat de honden van mijn oma allemaal sandra hebben geheten.

13. Puppy78

Puppy78 Fanatiek lid

16 apr 2008
    2.099
    0
    0
    Hier tot nu toe alleen maar positieve reacties op de naam (al zullen weinigen zeggen dat ze 'm afschuwelijk vinden). Alle vrouwen vragen of hij vernoemd is naar "die lekkere cabaretier" en alle mannen denken dat we hem vernoemd hebben naar de voetballer Figo. Nou geen van beide dus, al had ik zelf de associatie met Viggo Waas wel een beetje en dat vind ik helemaal niet erg :p.

14. Isademi

Isademi VIP lid

3 jun 2008
    11.327
    2
    0
    Thuisblijfmama
    Zuid Oost Brabant
    ja ik houd wel van een apartere naam eentje die je niet vaak ziet, ik kan wel zeggen dat iets niet mijn smaak zou zijn als ze rechtstreeks om mijn mening vragen MAAR jij moet er mee leven en als jij het een toffe naam vind DAAR gaat het om toch? schijt hebben aan de rest!

Ik vind Kyra een leuke naam (helemaal geen hondennaam, domme en onvolwassen reactie trouwens)

Ik heb hier wel vaak spellingsproblemen, Dean was pas opgenomen in het ziekenhuis en die verpleegster bleef maar DAAN zeggen, ik heb gezegd'nu zeg ik het voor de laatste keer hij heet Dean als ik in James Dean en je spreekt het uit als Dien, ik wil nu geen Daan meer horen. (ik had het hiervoor als zeker 20 keer gezegd trouwens) onze dochter Miley weten ze ook niet altijd hoe je het uitspreekt als ze het geschreven zien maar het is gewoon Smiley -/- de s zeg ik dan, of verwijzend naar Miley Cyrus.. meestal krijg ik wel complimenten, mensen wisten het bij ons al VOOR de geboorte en dat vonden we heel intiem, mensen vroegen al hoe het ging met Dean of Miley en dat had wel iets persoonlijks ipv de baby... ik heb er ook wel commentaar op gekregen hoor maar lekker poep aan gehad, ik doe toch mijn eigen zin (zolang mijn man en ik op 1 lijn zitten ermee natuurlijk)

15. Annemarie76

Annemarie76 Fanatiek lid

25 nov 2008
    2.765
    0
    0
    wijkziekenverzorgende
    West-Stellingwerf
    als ik een naam "niet best" vind dan zeg ik maar niks..en er zijn best veel namen die ik niet leuk vind voor een kind..

Ik ga tenminste dan ook niet liegen en zeggen "leuke naam" wanneer ik dat niet vind..

16. Arja

Arja Bekend lid

2 nov 2008
    951
    0
    0
    Nou ben ik toch wel nieuwsgierig naar die niet zo nette bijbelse namen ha ha.

Mijn dochter heet overigens Nova en aan mij werd ook wel gevraagd of we haar naar het tv-programma vernoemd hadden. Maar het betekent stralende ster. Als ik dat vertel vinden ze Nova allemaal een prachtige naam.

Mijn hond van 6 jaar heet trouwens Luka en plotsklaps werden er allemaal Luka's geboren. Kan gebeuren, is gewoon een mooie naam.

17. zogezegend

zogezegend Niet meer actief

ja ik heb er helaas ook ervaring mee eerst met mijn 1e dochter die heet desteney oooh van destiny's child? Dan antwoode ik nee van lionel richie you are my destiny
    En nu met mijn 2e Niscaya van hoe? (en niet recht in mijn gezicht) goh ze weten van gekkigheid niet meer wat ze moeten verzinnen. Ach het zegt meer over die mensen dan mijn miepjes en ik weet metteen wat ik aan die personen heb zowieso ontvangen ze geen kaartje uiteraard....trek je er niet teveel van aan hoor

18. debs

debs Actief lid

19 nov 2006
    271
    0
    0
    Barendrecht
    tja, jammer genoeg is tact niet altijd aanwezig. En om dan ook nog meerdere keren te zeggen dat het een hondennaam is.....
    ppfff, vraag de volgende x of ze even iets anders kunnen verzinnen, want deze word oud...

Er zijn blijkbaar ook veel mensen die Liam maar een rare naam vinden (letterlijk gezegd) En dat is prima hoor, ieder zijn ding. Maar niet blijven herhalen...

Oh ja, Als Liam een meisje zou zijn geweest, dan had hij/zij Kyra geheten....

19. Paarse80

Paarse80 Fanatiek lid

5 okt 2008
    4.473
    1
    38
    Vrouw
    Thuis
    Iedereen vond Thijs een geweldige naam. Mijn zus moet zelf op zoek naar een andre naam voor haar (aankomende) zoontje:D.

20. Isademi

Isademi VIP lid

3 jun 2008
    11.327
    2
    0
    Thuisblijfmama
    Zuid Oost Brabant
    is het niet lastig met je dochters naam dat ze het nooit goed zullen spellen omdat het eigenlij destiny is en jij schrijft desteney? ik heb daar wel aan geprobeerd te denken maar goed nu doen mensen het nog fout :p dus je houd altijd wel wat!

Deel Deze Pagina