Dat vind ik dan weer wél een vreemde opmerking, dus als je Jaylani niet mooi vindt ben je misschien wel jaloers? Waarop? Mijn smaak is Jaylani ook niet, maar als jullie m mooi vinden is t toch perfect
Het gaat niet letterlijk om jaloers zijn op de naam....Gewoon jaloezie dat zij dat miss niet hebben, een mooi leuk kindje. Vind het helemaal niet raar hoor heel veel mensen reageren uit jaloezie lelijk of maken rare opmerkingen..
Jaa oke dat laatste herken ik tuurlijk wel, ik snap wel dat je kan reageren uit jaloezie op een kindje o.i.d. maar toch niet op zijn/haar naam?!
De tante van mn vriend is per ongeluk achter de naam van de kleine gekomen, en heeft al 4x gezegd dat deze naam echt niet mooi is voor een baby, en dat we echt een andere naam moeten kiezen.......:xdaar kan ik dan zo verdrietig van worden.. WIJ vinden het een mooie naam en het is ONS kind, dus waar bemoeit ze zich mee (verder is ze heel aardig hoor haha)... Snap wat je bedoeld dus..
Ja dat denk ik wel hoor, miss niet per se op de naam Jaylani maar miss wel andere namen die meiden hier genoemd hebben omdat mensen miss die naam ook wel in gedachten hadden voor hun eventuele kindje ofzo... Ik denk dat mensen daar best wel jaloers op kunnen zijn
Roeltje dat is echt rot... waar bemoeit ze zich mee zeg, vraag ik me dan af! Aaliyah.. ja misschien heb je gelijk..
@LovelyDK: Tja, dat vraag ik me ook steeds vaker af... zoieso het feit dat iedereen zich ongevraagd overal mee bemoeid, als je zwanger bent... iedereen weet het constant beter... Zolang wij geen leukere naam tegenkomen, word het gewoon deze, heel simpel...en als ze het er niet mee eens zijn of ze vinden het niet mooi, pech gehad...Kan ons kindje moeilijk anoniempje noemen haha...
Pff belachelijk! Waar bemoeit zij zich mee zeg. Nou idd het belangrijkste is dat jullie het een mooie naam vinden, het is jullie kindje tenslotte!!!
Vond het eerst een beetje vergezocht, jaloers zijn op een naam, maar als je het zo bekijkt denk ik wel dat je gelijk hebt....
Ik denk ook dat het het hele plaatje is. Het mooie gelukkige gezin zien met een pasgeboren baby'tje, dat is hartstikke mooi vind ik. Maar er zijn miss mensen die jaloers zijn daarop omdat ze het zelf niet hebben en dan raar gaan reageren in die context bedoelde ik het eigenlijk. Dan gaat het dus niet om de naam op zich maar om het hele plaatje en bij de 1 reageren ze dan dus op de naam (dat die dus volgens hen lelijk is) en bij een ander miss weer dat het kamertje niet mooi is of goed genoeg ofzo
Jaa dat kan idd wel Aaliyah.. zo kwam ik laatst een vage kennis van mijn ouders tegen (waar ik ruzie mee heb gemaakt) en die zei "ooh hij lijkt echt totaal NIET op jou hé.." terwijl mijn zoon 2 druppels water met mij is & ik alleenstaande moeder ben
Eigenlijk is het toch belachelijk,,, sorry maar, ik heb zoiets van: als het je niet bevalt, prima, maar moet je dat hardop zeggen?? Kijk, ik snap in sommige gevallen best dat bepaalde mensen er niet 'blij' mee zijn, maar je kwetst mensen daar wel mee.. Weet niet goed of het duidelijk over komt, weet wat ik probeer te zeggen, maar weet niet hoe ik het op moet schrijven haha
@lovelydk nouja dat zeg je toch niet?! Dat snap ik niet hoor van mensen. Mijn schoonmoeder is ook zo constant dat hij op mijn vriend lijkt. Snappen ze gewoon niet dat dat je dan kwetst... @roeltje ja is ook belachelijk dat ze dat zeggen. Hou het gewoon voor je! En zeker als er niet om je mening gevraagd wordt
Ik heb ook wel eens dat ik een naam niet mooi vind, maar dan hou ik dat lekker voor me. Vind het ook echt niet kunnen om dat te zeggen tegen de ouders.
Hier ook heel vaak reacties als 'Hoe?!'. En ze willen ook allemaal weten waar de naam vandaan komt. Je kunt ook goed merken als mensen de naam niet leuk vinden. Dan is de reactie, 'Oh, apart zeg..'. Terwijl mensen die hem wel leuk vinden echt meteen roepen 'Oh wat een leuke naam!' Ik vind het dus echt niet kunnen als je keihard in iemands gezicht zegt dat je de naam van zijn/haar kind niet mooi vindt. Ik vind dat hier op het namen-topic al moeilijk of not done. Ieder zijn eigen smaak.
Als mensen nog niet weten hoe ons zoontje heet, is het ook vaak van: "Hoe?!" Of ze hebben een geboortekaartje gehad maar ze weten niet hoe ze het uit moeten spreken. Nooit gedacht dat wij zo'n moeilijke naam gekozen hadden. Er zijn ook mensen die zeggen dat het een aparte naam is, nou, dan weet je ook genoeg. De meesten zeggen wel dat ze het een leuke naam vinden, en ik neem aan dat ze dat niet zeggen als ze het niet menen.
Kenji is echt een paffs naam hihi sinds de paffs schieten de kenji's uit de grond hier overigens een heel leuke naam! En ja aaliyah, mensen doen dat voglens mij expres om je een rotgevoel te geven ofzo
Wij hebben alleen maar positieve reacties gekregen op haar naam. Zoë Meredíth. Tweede naam is vernoemd naar mijn moeder, niet iedereen snapt hoe je die uit moet spreken. Maar achja, haar roepnaam is duidelijk .
Mijn dochter is half antilliaans idd. (al zou je dat niet zeggen als je haar ziet! ) Wel heel suf: Kee! Ik moet de naam van mijn dochter standaard herhalen: Lena? Nina? Nee! Nena!
moet bekennen dat ik hier nog geen 'lelijke' namen tegen ben gekomen op ZP... Sommige namen niet mijn smaak, maar (ga ik van uit) met elk zijn/haar betekenis... @Mama1987: Als we een meisje zouden krijgen hadden we Zoë gekozen...