@lovelydk ja ik snap gewoon niet dat je een ander gaat zeggen dat haar kind niet op haar lijkt, dat vind ik echt not done gewoon zeg dan niks @roeltje idd elke naam heeft voor de meiden hier wel een betekenis denk ik of er zit een bepaald verhaal achter Mijn ouders en Jasons overgrootopa weten niet hoe ze zijn naam uit moeten spreken maar die kunnen dan ook amper of geen Engels dus dat neem ik dan maar voor lief Mijn naam hoor ik ook al jaren verkeerd maar goed dat deert mij verder niet
hoi wij hadden dus eerst wat namen en dat besproken met mijn ouders, nou.... dat hebben we geweten want ineens was het HET onderwerp. niemand vond de naam mooi en ze gingen er rare varianten op bedenken. we hebben daarom een andere naam bedacht, of eu.. IK hen de naam bedacht omdat mijn man te laat was, en we hebben het zo gehouden iedereen vond de naam goed (of deed of ze de naam mooi vonden) Ik heb er nog geen rare reacties opgehad en vind zijn naam echt goed bij hem passen. Behalve hier op zwangerschapspagina hoor ik wel eens wat geks over, maar dat neem ik dan maar voor lief, ik ken jullie namelijk niet groetjes
Neeeeeee haha daarom vroeg ik het ook.. ik zat in je album te kijken en dacht echt HUH! Nu denk je wss hoe kom je hierbij.. nou mijn zoontje is dus ook antilliaans en zo licht als maar zijn kan haha en blond/blauwe ogen! En dan zijn er nóg mensen die volhouden dat hij niet op zijn moeder lijkt
Hier op de namen opzich erg positieve reacties gehad (op de roepnamen). Mooie namen en leuke namen en past echt bij de kindjes. En ook nog dat ze goed bij elkaar passen, wat we zelf ook wel belangrijk vonden, maar niet heel erg belangrijk. Maar je ene kindje Kees noemen en je andere kindje Brandon noemen ofzo dat vinden wij niet kunnen ! Maar toen ik zwanger was van de derde hebben we weleens van iemand uit onze familie gehoord "of we deze baby weer zóveel namen gingen geven..." hebben toen geen antwoord gegeven omdat we er toen zelf nog niet over uit waren, maar uiteindelijk is het dus "JA" geworden, ook ons derde kindje heeft zóveel namen gekregen als de eerste twee...!
Mijn dochter heet Sarah. iemand die op bezoek kwam haar hond heet Saartje. toen ze op bezoek kwam zei ze "ooh wat grappig, ik noem saartje ook vaak Sarah" vond ik toch niet zo'n leuke opmerking alhoewel ze er vast niets mee bedoelde. xx
Hahahaha, ja precies, ze is gewoon blond met blauwe oogjes! Niets antilliaans aan! Grappig dat jouw zoontje dat ook heeft zeg! Typisch eigenlijk, onze genen zijn blijkbaar heel dominant! Oh vreemd idd om dan te zeggen dat hij niet op jou lijkt! Ik heb een buurman die tevens ex collega van mijn ex is. Die zegt, goh wat lijkt ze op ex zeg!!! Terwijl ze niets en dan ook maar niets van die gozer heeft! Erg vreemd dat ie het zegt, ze lijkt als 2 druppels water op mij! en die buurman maar volhouden! *zucht*
Ja dat gebeurd hier dus ook Lola, zwaar frustrerend he! Hahaha en idd zwaar dominante genen wij, ik had t nooit verwacht jij wel?
Hier alleen maar leuke reacties op de naam! Mijn vader heet Emil en de vader van mijn vriend Jan. Nou is iedereen er van overtuigd dat we Milan naar bijde vaders vernoemd hebben (is echt niet zo) Wel jammer als mensen raar reageren op een naam. Zeg dan niks.
Nee hier ook absoluut niet verwacht. Aangezien mijn ex best donker is. En donker overheerst normaliter! Had tenminste donkere haren en toch wel een tintje verwacht! N. heeft niet eens die vlek bij billetjes/ruggetje wat de meeste halfbloedjes toch wel hebben!
Ik denk dat er toch vrijwel altijd mensen zijn die de naam niet mooi vinden, niet vinden passen, een hondennaam vinden of wat dan ook. Maarja, lekker belangrijk eigenlijk. Als je zelf de naam maar mooi vind, de rest doet er eigenlijk niet toe.
Nou ja zeg van je familie moet je het hebben, dat zeg je toch niet!!! Wij kregen ongevraagd heel veel leuke reacties op de naam dus hij zal wel in de smaak zijn gevallen
Wij hebben alleen nog maar zeer positieve reacties gehad. Waar ik ook kom en ze horen dat ze Marin heet, dan is het eigenlijk steeds ''wat een mooie naam! hoor je niet veel''. Maar ja smaken verschillen gelukkig! Anders liepen we allemaal met de zelfde naam rond! Marin komt hier eigenlijk nooit voor, en ja hoor vorige week is er iemand in de buurt geboren met de naam Marin haha...
Pfff je doet het ook nooit goed he, niks van aantrekken hoor. Ik vind het een prachtige naam. Wij hadden het probleem dat we met mn schoonfamilie op een franstalig eiland wonen en mijn familie in nederland plus ik wilde mn dochter naar mn vader vernoemen (rien). Dus hadden we rielèna gekozen van marielèna maar dan zonder ma zodat het wat origineler was. Met als gevolg zowel hier als in nederland hebben ze zoiets van 'hè wat zeg je?" Er wordt van alles van gemaakt behalve het goede (vooral rienella is populair). En we dachten dat het voor beide talen wel ok zou zijn haha. Ach ja, jammer dan hoor.
hier hetzelfde: VInce? NEE FINN..OOOOOOOOOOOOOOOOOOH wat gaaf die naam...allemaal...hier komt ie nog nauwelijks voor nml..niemand had er ooit van gehoord...k vind hem nog steeds geweldig... Toevallig ken ik wel een hond met zo'n naam, maar kan een hond niet een mensennaam hebben? onze 1e hond heette brenda...niks hondennaam aan he, gewoon een mensennaam.. daarom kies ik voor aparte dierennamen, zoals bengel beagle, en huppel en knuppel konijnen
Nope hier was ook die vlek nergens te bekennen... wel zagen ze van de verpleging in het ziekenhuis direct dat hij een halfbloedje was aangezien zijn balletjes donker zijn... ze zeiden toen dat hij dezelfde kleur zou worden, maar dat duurt dan wel érg lang haha
Bedoel je dat ze net zo donker worden als de kleur van de balletjes? Hmmm...dan moet mijn zoontje dus ook nog donkerder worden. Ik ben blank en mijn vriend is donker, en mijn zoontje is getint, met donkerbruine ogen en donkerbruin haar. Hij is niet heel donker qua huidskleur, maar je kan wel duidelijk zien dat hij van gemengde afkomst is. Wat ik zo gek vind, is dat hij na de geboorte vrij donker was, dat hij rond 5 maanden ineens lichter werd, en dat hij momenteel weer donkerder begint te worden Hij heeft trouwens niet zo'n vlek boven zijn billen...
Tja, ik dacht toch ook dat ik voor mijn hond een aparte hondennaam bedacht had. Ze heet "Skye". En als je op google zoekt, blijken er toch een hoop meisjes (mensen) Skye te heten. Wel grappig
Mijn neefjes en zoontje zijn ook halfbloedjes. Mijn zoontje was paar weekjes na de geboorte veel donkerder dan nu. Nu valt het wel mee maar het duurt vaak heel lang voordat ze echt de kleur hebben die ze houden zeg maar.