@Mikki, dat zeiden ze in het zkh tegen mij... alleen is mijn zoon absoluut niet donkerder sinds geboorte... hij is echt héél licht!
Mijn dochtertje was de eerste maand echt heel licht, wel met die blauwe plek boven d'r billetjes. Wist eerst niet eens wat dat was (WIE heeft haar laten vallen?? hahaha ). Nu begint ze wel donkerder te worden. Haar 'vader' is antilliaans. Maar mijn dochtertje heeft echt super donkere ogen, maar nog steeds heel steil haar. Heb ook wel eens gehad, terwijl ze wisten dat haar 'vader' niet bij ons wou zijn, nou ze heeft wel de neus van je vriend (typisch neusje heeft ze), hè? Maar bij het kiezen van haar naam heb ik wel rekening gehouden dat ze er wel wat donkerder dan mij (blond haar) uit zal zien, zo'n oerhollandse naam staat dan niet, vind ik..
Hahahaha, nee dan zal hij ws niet meer verkleuren, maar ze zeggen idd dat kindjes net zo donker worden als hun balletjes of schaamplipjes! Nou hier werd ze geboren met zwart haar en bruine ogen, maar die zijn ook verdwenen! Of zal ze verwisseld zijn? Ik hoor altijd van 'bekende': Ooooh wat is ze wit zeg, maar als een vreemde kijkt hoor ik ook wel eens: wat een 'donker kindje' (donker in de zin van, bruin door het zonnetje...)
Oorspronkelijk geplaatst door klingel @elke: haha, jij ook hier roderick kan inderdaad een witteboordcrimineel zijn, maar vaak zijn ze, zoals je zelf al zegt, dan weer crimi in bv t bankwezen, en op een of andere kansvolle (slimme) manier op die hoge plek waarvan ze misbruik maken gekomen. Roderick heet ie ik vindt het een mooie krachtige naam die niet heel vaak voorkomt, en hij past echt supergoed bij hem. Ik wilde hem een krachtige naam geven, omdat hij zou moeten vechten voor zijn leven aangezien hij te vroeg geboren zou worden. Ik heb hem zonder mijn man gekozen omdat die te laat was bij de bevalling, maar ik mocht hem nog wijzigen als ik dat wilde. we hadden een aantal namen uitgezocht, maar Roderick kwam wat achteraan op het lijstje omdat er een kans was dat hij rood haar zou krijgen en dan vonden we het wat sneu. Hij is met zwart haar geboren en later kreeg hij alsnog rood haar en toen vond ik het toch wel heel leuk `Rode Roderick` Nu is ie goudblond. groetjes
Wij wilde onze dochter een tweede naam geven, maar niet vernoemen en niet te serieus! Dus is haar tweede naam Pink geworden, we krijgen hier erg leuke reacties op! Als eerste naam heeft ze een bloemennaam en met Pink erachter is het dus een roze bloem Alleen een wat oudere collega zei toen ze haar naam op het geboorte kaartje zag staan: 'Waarom vernoemen naar een vinger?' hahahaha, lekker als je engels op niveau is Groet Snoozie
Ja, ik ken het wel een beetje. 'Hoe?Eline?Ilana?' NEEE, Alyna! Of het lezen maar niet weten hoe het uitgesproken wordt. (m'n beste vriendin maakte er iets als 'Ilaina' van.'Ja, op z'n Engels, toch? ) Nou gewoon...als Alina.
Nou ik vind Kyra een mooie naam hoor!!! Ik zou me niks aantrekken van wat anderen zeggen hoor!! Op de naam van mijn pasgeboren kindje "Noah" krijg ik alleen maar positieve reacties. Maakt me eerlijk gezegd ook niet heel veel uit wat anderen er van vinden. Wij vinden de naam prachtig en goed passen bij ons gezinnetje Ieder heeft z'n eigen smaak, gelukkig maar!!
ik vind het zo vreemd dat mensen er niet even beter bij nadenken wat ze zeggen als ze commentaar geven op een naam van een pasgeboren baby tegen de ouders.. Het zou ook niet in me opkomen om tegen iemand te zeggen dat ik de gekozen naam niet mooi zou vinden ofzo.. Wat heeft zo iemand daar nou aan? Het gaat er toch om wat ze er zelf van vinden? En dat moet je respecteren vind ik=) Tijdens mijn zwangerschap maakte ik de fout om af en toe aan mensen te vragen wat ze vonden van bepaalde namen..de een vond het mooi en de ander vond het weer nix! Nou goed, zo heb ik een tijd lang een aantal namen in mijn hoofd gehad. En toen dacht ik: Hey! Ik ben toch niet gek! Ik kies een naam die ik mooi vind en niet die de rest van de wereld mooi moet vinden!
Hallo! Ook de naam van mijn dochter spreken ze vaak niet goed uit. En over de kleur; mijn dochter is kwart indisch en was bij de geboorte ook donkerder dan wat ze nu is. Ook had ze prachtige zwarte haartjes die na 3 maanden uitvielen en hartstikke blond terug kwamen Ze heeft alleen mooie licht bruine ogen oh ja en een indo neusje. Bij de geboorte had ze ook een donkere vlek boven haar billetjes en toen ze net geboren was zei de verloskundige: kijk ze heeft ook een mongolen vlek!! Een wattuh ?? Ik dacht dat er iets niet goed was met mijn kind! Toen ze uitlegde wat het was konden we er wel om lachen, maar zelfs mijn man wist niet dat hij het zelf ook had gehad Nu is de vlek trouwens helemaal weg.
De meeste mensen vonden onze naam voor onze dochter heel mooi. Yelena. Ik denk dat niet iedereen het verwacht had bij ons. Die dachten misschien meer aan een wat kortere naam ipv zo'n klassieke naam. Er zullen ongetwijfeld ook mensen zijn die haar naam niet mooi vinden maar die zeggen dat natuurlijk niet. Haar 2e en 3e naam, Roza Katharina, vielen wel goed in de smaak vanwege de betekenis erachter. Yelena doet ook wat Oost Europees aan waar ook roots van haar liggen (familie in Polen). Roza komt ook van een Poolse naam af. Eigenlijk spreekt iedereen het direct goed uit! Yelena had ook een donker koppie haar bij de geboorte maar nu is dat meer goudblond geworden. Ze gaat wel weer donkerder worden denk ik omdat mijn vriend en ik ook zo licht waren op die leeftijd. En nu dus bruin/ donkerblond zijn.
Ik weet eigenlijk niet of ik al eens gereageerd had in dit topic. Maar bijna iedereen reageerde leuk op haar naam, vooral op haar 2e naam, Joke. Ze is vernoemd naar mijn schoonmoeder. De vriendin van mijn schoonvader kon dat niet goed hebben en zei, Sterre, goh, denk je dat ze die naam aannemen op het gemeentehuis? Wat een bitch! Maar goed, wij gaan nooit vriendinnen worden
Ik krijg hele leuke reacties op de naam van onze dochter. Jammer alleen dat veel mensen het verkeerd uitspreken terwijl je je wel kan bedenken dat het niet op z'n oer Nederlands wordt uitgesproken. Dat zal wel de generatie zijn want de vrienden spreken het wel meteen goed uit en de oudere mensen maken er niets van hahaha Jaslene is dus geen jas leene maar Jazzlien op z'n Amerikaans.
Aannemen op het gemeentehuis? Al noem je kindje piet snot (kon even niks leuks bedenken ) daar hebben ze op het gemeentehuis toch niks over te zeggen?! Flauwe reactie trouwens
@suzie toch wel hoor er zijn bepaalde namen die ze niet aannemen welke precies weet ik niet sowieso van die man van de 2e wereldoorlog en volgens mij ook van Emiel Ratelband toen een naam van die kids....
Er was een paar jaar terug in Maastricht een vrouw die haar zoontje 666 wilde noemen (nummer van de duivel). Dat is geweigerd. En ik geloof ook een stel die hun zoontje Ikea wilde noemen...
hier alleen positieve reacties. alleen vroeg iedereen waarom we van haar 2e naam niet haar roepnaam hadden gemaakt. want dat was zo'n mooie naam. haar 2e naam is asmindia. vond ik heel leuk maar niet als roepnaam. mijn nicht heeft een dochter die hetzelfde heet als mijn kat. vond ik ook een beetje raar en niet mooi. maar heb het haar niet verteld.