Reacties op naam van je kind!

Discussie in 'Na de bevalling' gestart door Skye, 17 sep 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. PetraBlessie

15 sep 2008
    72
    0
    0
    Nagelstyliste
    Bleskensgraaf
    Ik vind Kyra ook een hele leuke naam, stond bij mij ook op het lijstje.

Ons dochtertje heet Charissa, je spreekt het uit als sharissa, maar is hoor heel veel mensen garissa zeggen en sommige van hen heb ik al meerdere malen verbeterd, maar een paar dagen later zeggen ze weer garissa.

Verder heb ik wel leuke reactie sgehad op haar naam. 2 vriendinnen wilden ook later hun dochtertje zo noemen zeiden ze, maar nu heb ik lekker al die naam!

2. hanna26

hanna26 Actief lid

16 jun 2008
    128
    0
    0
    Onze zoon heet Chiel. Eigelijk is iedereen er positief over en vindt het een stoere naam.

Ik vind het grappig hoeveel klanken je de Ch kan hebben.
    Chiel, de Ch als G
    Chiara, de CH als K
    Charissa, de Ch als Sh
    Lekker veelzijdig die Ch

3. lennylenn

lennylenn Niet meer actief

ons zoontje heet maddox.
    de een vindt het een hele stoere naam en de ander vraagt bot..maddox? wat is dat nou voor naam? mij maakt het niet echt uit hoe iemand op zijn naam reageert..hij heet nou eenmaal zo en wij vinden het een hele leuke aparte naam.

4. April1

April1 Fanatiek lid

5 jun 2008
    1.385
    1
    0
    Het zoontje van Angelina Jolie heet volgens mij ook Maddox.
    Mijn zoon heeft een 'gewone' naam alleen anders geschreven dan de Nederlandse/ bekende versie. wij kozen een buitenlandse versie. Niemand durft er echt iets van te zeggen:D

5. pnirmal

pnirmal Niet meer actief

Mijn zoon heet Arun Ramon roepnaam Arun en aan gezien ik nederlandse ben en mijn vriend suri hoor ik ook vaak waar komt die naam vandaan hoe schrijf je dat Aroen of Arun of het zeg je het ik zeg je schrijft Arun en je zegt Aroen en nog doen mensen met kerstkaarten en zo er Aroen op schrijven kan me er zo aan irri.

NU mijn dochter gaat let op heten Karishma dat betekend wonder en ze is een wonder in ik vind het een prachtige naam en de andere moeten zich maar daar bij neer leggen vol uit gaat ze heten

Karishma Geertruida( naam van me moeder was haar wens en kom graag die wens te gemoet) haha

Groetjes Patricia

Zoon Arun 7 nov 20000
    Dochter uit gerekend 15 feb 2010 Karishma.

6. Ckialita

Ckialita Bekend lid

28 jan 2009
    993
    0
    0
    Ik heb het bij vrienden van ons net anders gezegd. Hun zoontje heet Boaz, en tot dan toe kende ik alleen maar een hond die zo heette, dus ik zei: Hee ik ken een hond die zo heet :) Ik denk niet dat ze dat zo erg gevonden hebben, alleen hoorden ze het wel van meerdere kanten...

7. wendyp

wendyp Niet meer actief

Bij ons vonden ze Sasha echt een stoere naam.

Na een paar weken, goh, ik ken eigenlijk alleen maar jongens die zo heten.

Of: Is het een meisje of jongen? Een meisje toch? En ze heet Sasha?

8. mirell

mirell VIP lid

17 jul 2007
    15.021
    1
    0
    in een hele leuke winkel de xenos
    ik woon in julianadorp aan zee
    onze dochter heet Amy-Lynn en tuurlijk zullen er mensen zijn die het minder mooi vinden.
    soms is er weleens iemand die vraagt hoe is het met Amy?
    en dan link ikdat niet aan Amy-Lynn het is voor ons echt 1 naam.
    en wij vinden hem prachtig lief en stoer tegelijk
    Amy vond ik altijd echt een lieve meisjes naam
    en Lynn echt een stoer jongensachtig meisje.
    dat gemixt is een eigewijs meisje

9. wendyp

wendyp Niet meer actief

@mirell.. ik zou dan antwoorden: Met Amy-Lynn gaat alles goed. En dan even de nadruk leggen op Lynn. ;)

10. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

10 jul 2008
    13.548
    524
    113
    Vrouw
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    hahaha ja,ik ken de naam alleen maar voor een meisje... dus toen ik een man voorbij zag komen met de naam Sasha, moest ik ook even drie keer denken hoor.

11. mama suus

mama suus VIP lid

18 aug 2008
    7.510
    188
    63
    somewhere
    wij hebben tot nu toe alleen maar posi reacties gehad hij heet duncan en eigenlijk niemand kende echt die naam en dat is zo leuk eraan. onze dochter is yasmine maar word ook heel vaak fout geschreven of zelfs uitgesproken maar dat komt omdat we in dld wonen en hier jasmin veel voorkomt dus als i kzeg dat da nde e er nog achteraan komt moeten ze erg wennen.

ken idd ook wel honden die boaz heten maar goed mensen geven hun beesten toch veel vaker "mensen" namen. en tis idd niet dat je hem fikkie oid hebt genoemd dus een echte hondennaam neehoor eerder een baasje die zijn hond een meer menselijke naam heeft gegeven. wel bot dat ze het blijfen zeggen. vid dat je best eens kunt zeggen van he ken een hond ide zo heet maar keer op keer is wat overdreven.

en tegenwoordig kan toch echt alles qua namen dus ze moeten zich niet zo druk maken om jullie keuze. als jullie er blij mee zijn is eht toch goed.

12. Poeh30

Poeh30 Actief lid

10 jun 2009
    288
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ons meisje heet sterre en iedereen die zegt goh wat een leuke naam. Wel veel dat ze nog nooit die naam hadden gehoord, maar wel heel leuk vinden. Hebben de naam van de serie onm (onderweg naar morgen), daar heet het dochtertje van maarten en tess (bij ons in de buurt heet nu een meisje ook zo) sterre.

Lees hier trouwens wel leuke namen tussen zeg.

13. sjaantje85

sjaantje85 Fanatiek lid

4 sep 2008
    2.918
    0
    0
    onze meid heet jade maar dan op zn engels.....de reactie die wij krijgen ow wat jammer.....jade op zn nederlands DAT IS EEN MOOIE NAAM grrrrrrrrrrrr maar gelukkig hebben we genoeg leuke reacties!!

14. Terra

Terra Bekend lid

22 dec 2008
    668
    0
    0
    Medewerker gehandicaptenzorg
    gelderland
    op de naam van mijn zoontje Stern word alleen maar positief op gereageerd. orginele naam, nooit van gehoord enz... :p

15. 1ste Wondertje

1ste Wondertje Niet meer actief

Iedereen was enthousiast over onze namen, vooral als ik het verhaal vertel waarom we voor de namen hebben gekozen. :D

Maar eigenlijk denk ik toch wel dat ik het fijner vind als ik weet wat ze echt van de naam denken. Dus van mij mogen ze er gewoon eerlijk over zijn.

En ik vind Kyra een super naam, had die naam ook op mijn lijstje staan ;)

xxx

16. mirell

mirell VIP lid

17 jul 2007
    15.021
    1
    0
    in een hele leuke winkel de xenos
    ik woon in julianadorp aan zee
    maar laat ik even eerlijk zijn.........
    soms vraag ik ook aan iemand hoe heet je kindje en dan noemen ze de naam en zeg ik owhhh apart leuke naam
    maar denk bij mezelf blehhhhhhh afschuwelijk.
    niemand heeft mij ooit gezegt dat ze mijn dochters naam niet mooi vinden maar sorry er zal echt wel iemand zijn die denkt gatverdarrie.
    en dat mag hoor!

17. Jusi

Jusi VIP lid

4 mei 2007
    8.057
    2
    38
    1ste wondertje, nu ben ik wel benieuwd hoe je dochtertje heet. :p

Mirell, ja dat doe ik ook hoor. Ik vind het ook nogal wat om eerlijk te zijn als ik het niet mooi vind. Iedereen kiest een naam als het goed is, met zorg uit die ze mooi vinden, dus wie ben ik dan om te zeggen dat ik het niet mooi vind?

Op de naam van ons zoontje (Kenji), heel gevarieerde reacties gekregen: Van "Wat een leuke naam!" en "Ow van de Pfaffs he?" tot "Hoe?!" en "Apart, maar niet mijn keuze."
    Of mensen die hem standaard verkeerd blijven uitspreken, zoals de wijkverpleegkundige op het CB: Kenzie. ;) En ik blijf iedere keer tegen haar zeggen: "Het is Kenzjie!"
    En de huisarts zegt Kenjie. Ik zei al tegen hem dat het geen Chinees is. :D

18. 1ste Wondertje

1ste Wondertje Niet meer actief

Ik stuur je wel ff een pb. ;) Wil liever niet dat de naam hier openbaar word gemaakt!
    De naam van onze dochter spreken ze ook verkeerd uit. Vanmiddag nog bij het CB draaide ze het om.

19. Sharon20

Sharon20 Fanatiek lid

19 feb 2008
    3.365
    0
    36
    essen
    onze zoon heet Jamie... geen rare reacties op gehad.
    ik werk als kassierster en als r dan een klant haar baby komt showen en de naam zegt zeg ik vaak. wat Leuk! hoor je ook niet vaak maar dan denk ik ook. tjonge zo zou ik mijn kind echt nooit noemen. maarja, maar goed ook, anders liepen er allemaal jamietjes rond enzo...

die namen waren Fien en Julles :D ik persoonlijk houd niet echt van klasieke namen.

20. Anno niem

Anno niem VIP lid

28 okt 2007
    34.502
    3
    0
    Op de naam van mn dochter word ook positief gereageerd, al hoor ja dat niet elke dag! Maar jah zoals hier al staat, misschien ook wel uit beleefdheid. Ik zou ook nooit zeggen "bah wat een naam" Dan hou ik eerder mn mond ;) Ik ga ook niet zeggen OO wat leuk, als ik dat niet echt zo vindt.

Kyara vind ik trouwens totaal geen hondennaam.. Vind het wel leuk.

Deel Deze Pagina