Reacties op naam van je kind!

Discussie in 'Na de bevalling' gestart door Skye, 17 sep 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Dit is de 'projectnaam' voor ons tweede kindje!! hahaha.. wat leuk. Ik vind het een heel lieve naam (je merkt wel dat wij proberen af te dwingen dat het een meisje wordt en een lief kind.. hahahaha. De vorige keer gingen we voor een jongen en stoer... dat is aardig gelukt!)

Mijn zoontje heet Kick. We krijgen veel positieve reacties al kan ik natuurlijk best aan mensen zien dat ze even moeten wennen en / of denken 'nou ja, je noemt je kind toch geen 'schop' in het Engels?". Gelukkig hebben Engelsen en Amerikanen die asociatie helemaal niet en is het voor hen ook een gewone naam. Wij wilden graag een naam die je niet dagelijks hoort, wel heel gemakkelijk uit te spreken en te schrijven is en kort en krachtig!
    Mocht 'Truitje' inderdaad een meisje worden hebben we de naam al klaar liggen! Voor een jongen wordt het nog even zoeken!

2. Virginie83

Virginie83 Fanatiek lid

3 apr 2007
    2.581
    0
    0
    Secretaresse
    Bij Brussel (België)
    Pfff, niemand heeft gezegd dat Keld geen mooie naam is, wél dikwijls de reactie gekregen van "wat???". "Wel een speciale naam hé, hoor je niet veel". Soms denk ik dan, je vindt het niets, das wel duidelijk! :D Maar maakt eigenlijk ook niet echt uit, wij kiezen een naam die wij mooi vinden, de mening van anderen is van weinig belang eigenlijk..

En een hond die Kyra noemt heeft gewoon een mensennaam, niet omgekeerd.

3. Ellen30

Ellen30 Actief lid

7 nov 2008
    160
    0
    0
    Zolang jullie de naam maar mooi vinden. Niet iedereen heeft dezelfde smaak, gelukkig. Maar het is niet leuk als familie iedere keer zo'n opmerking maakt. Ik vind de naam van het 2e zoontje van mijn zus ook niet super leuk, maar het is haar keuze. Misschien vind ze de naam van mijn zoontje ook niet leuk, maar zolang wij de naam maar mooi vinden.

Bij mij vragen ze ook altijd "hoe"? Hij heet Pax, komt niet veel voor, maar dat vinden wij juist leuk.

4. Lisszy

Lisszy Fanatiek lid

27 mei 2008
    2.602
    6
    38
    Vrouw
    Ons meisje heet ook Zoë en als 2e naam Maline, dus ook een Z.M.!:)
    Maar de mensen hier in onze omgeving hadden in het begin wel moeite met de naam Zoë. uitspraken als Zo, Zoe, Zowee. En aldoor vragen; HOE schrijf je dat?
    Volgens mij is het nu wel redelijk duidelijk bij iedereen! ;)
    En bijna iedereen vind het prachtige namen!

5. Onder water

Onder water Niet meer actief

Ik heb zelf met de naam van ons meisje ook aardig wat reacties gehad. Nooit afkeurend, maar hoevaak we de vraag wel niet kregen of het van Sylvie Meis afgeleid was? Ontelbaar!
    Het kan me eerlijk gezegd niet aan mijn kont roesten wat anderen ervan vinden.
    Zelf vind ik het een hele mooie naam en vind het ook ook echt bij haar passen. Sylvie vind ik een leuke meisjes naam, maar ook een naam die past bij een volwassen vrouw.:D

Oja en voor Sylvie haar geboorte, was er geen 1 Sylvie bij ons in de buurt en nu schieten ze als paddestoelen uit de grond!

6. tamtam78

tamtam78 VIP lid

12 jul 2008
    5.303
    41
    48
    Vrouw
    huisvrouw en schoonmaakster
    Gelderland
    Wij kregen eigenlijk alleen maar goeie reacties.
    Iedereen vind het zo'n mooie naam:)
    Al spreken veel mensen het op z'n Engels uit maar het is gewoon op z'n Nederlands Danian, dus dat zullen we nog wel vaak moeten verbeteren.
    Ik hoor ook wel is namen die ik niet geweldig vind, maar dat hou ik lekker voor mezelf iedereen hun eigen keus toch.

7. 00Wendy00

00Wendy00 Fanatiek lid

30 jul 2008
    4.713
    2
    38
    Hallo dames,

Ik heb de naam van onze zoon Dane eigenlijk nog niet in Nederland gehoord. Wij vonden het gewoon een lekkere stoere naam. Bij mij vragen ze alleen naar de uitspraak. Je spreekt het uit als Deen. Wat voor mij eigenlijk logisch was....maar ja....

Een naam is gewoon iets persoonlijks en dat moeten anderen respecteren!

Zo dat is eruit...hihi

Groetjes,
    Wendy

8. Skye

Skye Niet meer actief

Zooooooo, ik ben helemaal niet nieuwsgierig;)

9. dropfruit

dropfruit Bekend lid

4 mrt 2009
    591
    0
    0
    Student
    in een huis
    ik vind t meer een meisjes naam, dat komt denk ik door de i op t einde..

10. moontje2008

moontje2008 VIP lid

7 aug 2008
    9.366
    87
    48
    Vrouw
    Docente Engels
    Achterhoek
    Wij hebben heel veel leuke reacties gehad! vooral ouderen vinden het erg mooi.. en Eefjes zie je niet zoveel en als ze er later van baalt dan maakt ze er maar eva of evi van...:D

11. SeaShell

SeaShell Niet meer actief

Veel mensen vinden Giorgio een "aparte" naam, dan weet ik al genoeg als je begrijpt wat ik bedoel. Ochja, zolang wij het maar een leuke naam vinden, en dat vinden we :D

ook veel reacties zoals: hebben jullie dat van Giorgio armani??

12. mamabeer

mamabeer VIP lid

28 mrt 2007
    6.229
    0
    36
    mama
    thuis
    ik werd alleen kwaad bij de geboorte van onze eerste zoon. Hij is vernoemd naar de vader van me man(die is 7 jaar geleden verongelukt) en hij heet dus alexander en onze zoon kreeg deze naam ook. Kreeg ik als eerst gevraagd heb je hem naar willem alexander vernoemd?? DAN had ik er wel willem voor gezet!! bij de andere 2 hele leuke reacties gehad

13. sabinu

sabinu Actief lid

4 nov 2009
    246
    0
    0
    -
    bij ons vragen de mensen vaak nog een keer, hoe zeg je? junalee, met een streepje er tussen? maar vaak wel leuke reacties want het is een naam die je neit vaak hoort.

14. JongeMoederVan2

25 sep 2009
    77
    0
    0
    Op de naam van ons zoontje hebben we eigenlijk niet zo veel reacties gekregen. Een paar mensen spraken het uit op z'n engels maar na een paar keer verbeteren spreekt nu vrijwel iedereen zijn naam goed uit. En ohja.. We hebben ook vaker de vraag gekregen of we hem hadden venoemt naar Jarno Trulli (aangezien mijn vriend gek is van de MotoGP en Formule 1).

Op de naam van onze dochter hebben we juist heel veel reacties gekregen, en gelukkig alleen maar leuke reacties. Alleen vind ik het soms wel jammer dat mensen haar vaak Norah noemen. Zelfs op een paar kaartjes die we kregen na haar geboorte stond Norah, terwijl duidelijk op het geboortekaartje Norah-Lynn stond!

15. Daan78

Daan78 VIP lid

25 jun 2008
    8.202
    1
    0
    Apeldoorn
    Met de naam Noor krijg ik niet zozeer opmerking over de naam maar wel vragen waarom we voor die naam hebben gekozen.

16. Humbly89

Humbly89 VIP lid

15 apr 2008
    9.715
    3.151
    113
    Vrouw
    Mijn zoontje heet Liam,, Iedereen spreekt het uit op zijn Engels,, haha nou hier word Liam op zijn Nederlands uitgesproken,, vragen mensen gelijk waarom niet op zijn Engels dan? je verpest de hele naam zo,, en als je dan terug antwoord van "ik vind Nederlands mooier klinken" kijken ze je zow raar aan alsof je helemaal gek geworden bent,,

Liefsz:)

17. jennefer26

jennefer26 Fanatiek lid

2 nov 2005
    1.296
    0
    0
    lelystad
    ik kreeg bij tyrell te horen ja echt een surinaamse naam...
    had echt zo iets van huh??
    tyrell is volgens mij engels.
    zijn naam en die van mijn oudste wordt regelmatig verkracht.

jennefer

18. Iggylover

Iggylover Fanatiek lid

25 jan 2008
    3.649
    0
    0
    NS
    labjesland
    nou nee nog niet echt veel gehad en ik begrijp volkomen dat als je een rot opmerking krijgt, die misschien aardig bedoelt is dat dat even in verkeerde keelsgat schiet...
    zou ik ook hebben

19. Mijn mannetje heet Damien Jason, en dan vragen ze altijd of ik dat uit 'die 2 bekende horrorfilms heb' -_-'

Of ze denken werkelijk dat ik 'm heb vernoemd naar de duivel (en dat allemaal door zo'n stomme film ;))

20. ChristelAileen

ChristelAileen Actief lid

26 aug 2009
    348
    0
    0
    Dat word toch als Damian geschreven?

En de duivel is toch Damian Lucifer ofzo?

ik vind het leuke namen.
    ik houd alleen niet van de combinatie die gemaakt kan worden. DJ.
    Of gebruik je alleen Damien?

Deel Deze Pagina