hi, was hier laatst al een vraag over maar heb nog een aanvulling.... ik ben vandaag precies 9 weken en zit dus nu in de tiende week.... dat begrijp ik.... Maar als ik nu info wil lezen op internet, zoals op deze site bij "week to week" hoe het NU is, moet ik dan bij week 9 of week 10 lezen... Vind het soms zo onduidelijk....
Haha, ja daar vraag je wat. Ik zou zeggen...uhm...tja....ik weet t eigenlijk niet . EDIT: Ik denk toch week 10, omdat dit je 10e zwangerschapsweek is. Maar pin me er niet op vast hoor, ik raak zelf ook helemaal in de war .
Ik lees mee.. Ben nu ook een zwangerschapsboek bij aan het houden, daar heb ik ook even over na moeten denken.. Bij week 8 ben ik dus 9 weken? Moet ik dan niet bij 9 weken schrijven? Hahaha, erg onduidelijk dus..
Je bent nu 9w3d zwanger zie ik. Dan zit je in je 10e week. 0 - 1 week = 1e week 1 - 2 weken = 2e week 2 - 3 weken = 3e week enz.
Ik lees in de week die volgt op de telling van hoever ik ben. Dus bij 24+4 lees ik over week 25. Het is altijd ff nadenken, soms moet ik heel stom ff mn eerste regel van dit bericht hardop zeggen, en dan weet ik het weer
Ik ben nu 11 weken en 6 dagen zwanger en zit dus in mijn 12e week, MAAR ik ben maar 11 weken zwanger, dus lees ik ook alles wat gaat over de periode van 11 weken!
Ben ff op verschillende sites aan t kijken en zie dus dat het overal anders is.... als ik bijvoorbeeld op de één mn bevaldatum ingeef.... wordt ik doorverwezen naar "week 9"...... vul ik op de ander dezelfde datum in.... naar week 10..... hier op deze site spreken ze ook over "zwangerschapsweken"... en ik zit natuurlijk in de 10de zwangerschapsweek....
pas als je de week heb volgemaakt ben je die ook...dus ik ben nu 7,4 en zit in mijn 8ste week maar nen dus echt pas daadwerkelijk 8 weken als ik die heb volgemaakt.....toch? hahaha
Staat trouwens ook... bij week 2... "op het einde van de tweede week zal het eitje springen..."... en niet begin tweede week.... dus ik denk () dat je een week verder moet lezen dus.... dus in mijn geval week 10
ja je bent bezig aan je tiende week nu maar je bent nog geen 10 weken zwanger die ben je pas op het einde van je 10de week...snap je me nog!!!
maar ik zit dus ook verkeerd te lezen dan!!! Mijn baby is nu bezig aan de 8 ste week met ontwikkeling dan...pffff
Het is in ieder geval week 10 als je 10 weken zwanger bent. Dus bedoelen ze '10 weken zwanger' en niet 'in week 10'. Heel irritant, want je bent dan IN week 11. Maar als je daar een account hebt, staat je naam + uitgerekende datum op de lijst. Ik ben dus week 38 daar Andere sites kunnen wel anders zijn, sommige zijn wat consequenter en zeggen dingen als 'aan het EIND van deze week weegt je baby dit en is hij zo en zo lang'.
Ja die begrijp ik.... maar ze spreken hier over "zwangerschapsweken.."..... ik bedoel... een eitje spring ook met precies 14 dagen "zwangerschap".... dus TWEE weken zwangerschap... en dus ook niet... aan het eind van de tweede week.... want dan zit je dus gelijk na bevruchting hier al in week 3.... week later week 4..... en weet je dus dat je zwanger bent in "week 5" als je 4 weken zwanger BENT....
hahahahaha ligt denk ik idd aan de site.... ik lees meestal op babyopkomst... heb ik een account aangemaakt en heb ik een "persoonlijke" kalender.... dus kan ik precies op de juiste dag lezen......... zat nu hier te bladeren, vandaar de verwarring... maar ben ik iig niet de enige..... hahahahaha
in NL spreekt toch niemand van ik ben in de zoveelste week, maar juist ik ben zoveel weken zwanger. Ik ben 17 weken zwanger, ga ik toch niet zeggen ik zit in de 18e week!