Wat gebeurt er als je kindje niet wil drinken op het kdv? Pauline weigert dus de fles bij ons. Zou ze dus, ze slaapt nu door, weer in de nachten komen als ik weer werk? Of neemt ze dan extra veel als ik weer thuis ben? Ze clustert ook, zou ze dat extra gaan doen? Wie heeft mee gemaakt? Wat gebeurde er toen bij jullie?
Hoi, bij ons weigerde Thirza de fles ook, (eerst niet, maar toen ik weer bijna ging werken ineens wel), maar bij de gastouder drinkt ze gewoon! En grote flessen!' Bij mijn man weigert ze hem nog steeds vaak, en dan is het 's nachts idd inhalen. Maar de meeste kindjes pakken hem op het KDV of bij de gastouder wel... Is toch een andere omgeving waar ze nooit de borst hebben gehad, dus dat gaat dan toch gemakkelijker. Mocht het onverhoopt toch niet lukken ook, dan kan ik je de tommee tippee fles aanraden, (iig wel te koop bij Etos): die lijkt een beetje op een borst en heeft een heel grote zachte speen. Is een soort van fopborst dus en veel flesweigeraars trappen erin
rozemarijke> Heb ik al in huis. Neemt niets. Zelfs de breast flow niet. Blijkbaar is dit huis voor haar het borsten huis. Mijn schoonmoeder gaat hier oppassen op de vrijdag. Ik vraag me af of dit een goed idee is want als ze hier niets neemt...drinkt ze straks een hele dag niet
Kan je schoonmoeder niet nog voordat je gaat werken een dagje komen? Dat jij + man dan weg gaan, bijv boodschappen doen ofzo ! En dat ze dan probeert om een flesje aan Pauline te geven, dus bij jullie in huis maar zonder jullie? Anders misschien de kleine naar je schoonmoeder laten gaan, misschien dat dan toch die andere omgeving helpt. En misschien haar geen flesje aanbieden maar haar laten drinken uit een bekertje? Ik roep ook zomaar wat hoor ! Je moet zelf maar kijken of je er iets mee kan/wil. En dat ze zonder nachtvoedingen blijft kan niemand je zeggen, dat is gewoon bij ieder kindje anders, kan zijn dat ze snachts gaat komen over een tijdje, maar kan ook zijn dat ze gewoon door blijft slapen.
heb al een tuit gekocht. Flesje door schoonmoeders lukte ook al niet. Heb een dame die weet wat ze wilt. mamamelk en de warme borst. :-s
Haha hier precies hetzelfde hoor. Ik hoef voorlopig nog niet aan het werk en als ik ergens heen moet dan gaat mijn dochter mee. Ik hoop dat ze als ik aan het werk moet wel uit de fles of bekertje o.i.d. drinkt. We oefenen vrolijk door.
Hier ook flesweigeraar, vanaf 4 weken met flesje geoefend, dit ging super en sinds een paar weken moet hij er ineens niks meer van hebben Hier drinkt hij op het KDV wel (niet veel) maar thuis dus slecht, eerst dronk hij niks en nu drinkt hij het hoog nodige om er weer even tegen te kunnen (30-40 cc). Maar blijkbaar kan hij erg lang zonder, hij heeft laatst in 12 uur tijd maar 150cc in totaal gedronken (waarvan 100cc in een keer op KDV), en ja bij mij ging hij dat dus s'nachts inhalen. De ene keer drinkt hij uit die tommie tippie fles en de andere keer drinkt hij beter uit de diferax s- fles met dental speen (lijkt helemaal niet op borst haha). Hier dus ook aan het tobben, erg vervelend. Ik kreeg trouwens de volgende tips van lactatiekundige: - 10 min proberen daarna stoppen (zodat het geen strijd word/ blijft) - eventueel naar 1 uur opnieuw proberen, of bij hongersignalen - verdikken met biobim en met lepeltje geven - water geven, soms willen ze dat wel, en krijgen ze op en warme dag toch wat vocht binnen. - en verder gaf ze alleen aan dat als hij echt honger heeft hij wel gaat drinken, baby's schijnen zichzelf niet uit te hongeren (alleen vervelend als ze dat de rest van de dag/ nacht bij jou inhalen, word je wel moe van). succes ermee, ik ga er maar vanuit dat het vanzelf een keer goed komt (blijf hoop houden hihi),