Sja daar vraag je me wat. Gewoon omdat t kan, denk ik, weer eens even onder een andere naam. Of ik was t forum zat maar weer opnieuw aangemeld.. Of vanwege evt herkenning.
Dacht ik ook, waar staat die tweede z voor, zwangerzchapspagina ? Anyway, ik draai al even mee hier, nog voor ik me heb aangemeld, heb ik ook nog een paar maanden alleen meegelezen. Ik filter in mijn hoofd automatisch al aardig wat berichten. Sommige leden kramen standaard onzin uit, hebben een mening over dingen waar ze geen verstand van hebben of lopen wat te stoken. Tja, als ik daar steeds op in zou gaan of me dat aan zou trekken, zou ik hier waarschijnlijk snel gek worden.
Dit valt mij ook op. Ik vind het ook echt erger worden. En inderdaad wordt er minder snel wat van gezegd door het beheer.
Ik ben hier al heel wat jaren lid en ik weet niet anders. Volgens mij een gevolg van te veel vrouwen en te veel (dezelfde) hormonen, lekker anoniem achter een schermpje. Ook degene die hier heel hard 'bah' roepen hebben zich er vast wel eens schuldig aan gemaakt. En... Vergeet niet dat op papier dingen soms harder aan kunnen komen dan ze bedoeld worden. Kan op miscommunicatie is heel groot.
Dat denk ik ook. Maar de eerste paar jaar was het nog veel erger, toen zijn er ook flink wat perma bans uitgedeeld kan ik mij herinneren. Het gaat hier op zich nog wel gemoedelijk, zeker vergeleken met Viva en zo. En steeds overal een slotje op gooien wil je ook niet, we zitten niet in China tenslotte.
Maar zeg nou eens eerlijk? Is de mens in werkelijkheid ook niet harder en brutaler geworden dan vroegah toen alles beter was? Je hoeft op straat maar iets verkeerd te zeggen tegenwoordig of je hebt al een knal voor je kop! Soms zelfs al als je iemand gewoon een goedemorgen wenst! (Was afgelopen week nog een nieuwsbericht over). Dus waarom zou het dan anders zijn op dit forum helaas? Het zijn niet alleen gierende hormonen, maar ook dus de mens zelf die de laatste jaren steeds minder normen en waarden kent, lijkt het wel. Dus als je daarom dit forum verlaat, zul je je ogen ook moeten sluiten voor de trieste werkelijkheid en dus ook nieuwsberichten moeten mijden en je ogen sluiten voor wat er op straat gebeurt......
Beetje of topic, maar ik heb hier ook hele leuke meiden leren 'kennen' en schrijf met veel plezier bij m'n clubje, pbs en sommige topics. En heb zelfs een paar leuke app maatjes!
Dat is toch altijd al wel zo geweest? De ene keer wat heftiger dan de ander, maar het blijven een x aantal vrouwen bij elkaar. Ik kan soms ook wel iets onaardigs neerzetten. Het is geschreven taal, je kunt niks geen emotie inzien. Wat betreft meerdere accounts... Ik heb een tijd geleden dit account gemaakt en mijn oude gewist omdat er een snotaap uit mijn omgeving mijn berichten aan het scannen was, heel vervelend. Volgens mij gebeurd het nu nog, dus kijk ik wel uit met wat ik zeg. Al vind ik zes wel erg veel trouwens.
Het is zo lekker makkelijk hè, achter een schermpje lekker los gaan. Zal sommigen wel een goed gevoel geven ofzo.
Ik zie hier nu al diverse keren voorbijkomen diegene die dat doen zullen thuis niks te zeggen hebben toch denk ik dat het daar niet aan ligt, ik heb de nodige berichten geschreven, vaak alleen in groepjes met meiden waar ik iets gemeen in had, toch denk ik dat het de waarden en normen zijn die tegenwoordig in de wereld gewoon veranderd zijn. Mensen krijgen steeds minder respect voor elkaar, niet alleen op dit forum maar ook op fb, op straat enz. Toen ik nog jonger was had je ook respect voor politie, ambulancemedewerkers en brandweer maar waar is dat respect tegenwoordig gebleven? Mensen veranderen en helaas in het negatieve vind ik....
Klopt. Dat komt denk ik omdat het toch maar achter een scherm is. In het echt zou het denk ik heel anders zijn
Ik vind het ontzettend jammer dat gisteren een topic verwijderd is. Het ging helemaal mis maar er stonden zulke ingrijpende verhalen in die nu weg zijn. De gedachte achter het topic was zo mooi maar werd helaas onder gesneeuwd. Jammer dat er niet voor gekozen is om de ingrijpende verhalen te houden en de rest er tussen uit te filteren.
Helemaal mee eens! En heel veel respect voor de dames die hun ingrijpende verhalen en diepe geheime met ons hebben gedeeld... Echt zo jammer dat echt alles weg is nu!
Ik heb niet het idee dat de reacties de laatste jaren erger worden eerlijk gezegd. M.i. Wordt er al jarenlang heftig gereageerd - topics als deze worden dus ook al sinds jaar en dag regelmatig geopend. Om eerlijk te zijn zou ZP wat mij betreft ZP niet zijn zonder de nodige rel. wat me echter wél heel erg shockeerde was het feit dat mensen tegenwoordig blijkbaar bereid zijn een anoniem mede-lid op ZP aan te geven bij de Belastingdienst louter en alleen vanwege een post hier in een opbiechttopic. Daar kan ik echt met mijn pet niet bij.