nou gehoopt... tja ik heb toch wel een kleine voorkeur maar inderdaad als het anders is dan je gehoopt had blijf je er net zo veel van houden. beide is welkom!
hmmm, als ze het ooit aan mij kunnen vragen of het gepland is dan ga ik zeggen : 'nee het is niet gepland, anders had het er veel eerder geweest.' iets in die trant
Oh mijn familie is juist erg geinteresseerd. Ze vragen me elke keer naar hoe t gaat en zijn de hele tijd bezig met de baby in mn buik. Mijn moeder en zusje zijn zelfs als bezig kleertjes te kopen en kunnen niet wachten totdat ze het geslacht weten zodat ze nog meer kunnen kopen hah. Ook collegas en vrienden zijn heel geinteresseerd terwijl ik het echt niet erg zou vinden als ze er eens vergeten naar te vragen.
een collega van mij vroeg ook of het gepland was, vond ik eerst ook vreemd. Heb het hem nagevraagd en hij vertelde dat hij ook wel eens had meegemaakt dat het dus niet gepland was en die persoon was helemaal niet blij geweest met zijn felicitaties. Het was voor hem meer iets om te vragen of ik steun nodig had... ach sommige mensen zijn gewoon niet echt taktisch.. laat het maar waaien.. ik merk eigenlijk alleen dat als ik zorgen heb ze wel eens worden weggewuifd, zo van "ach geniet er toch van" ja hallo, dat wil ik wel, maar lekker makkelijk! voor de rest stromen er nu al rompertjes en speelgoed binnen dus dat is hier niet zo'n probleem..
ja is logisch dat wij zwangere meiden zich druk maken. het gaat tenslotte om ons kindje, zal hij/zij een levenslange aandoening hebben of is het gezond? die vraag zal elke zwangere vrouw zich afvragen, en dat is gezond. ik zou pas raar op kijken als iemand er niks om geeft, dan klopt er iets niet. Bezorgd zijn zit in ons (moeder)instinct. We willen het beste voor ons wondertje en zo hoort het ook.
een collega van mij vroeg, 'wil je het houden? nee, dan ging ik het vertellen op mn werk.. Andere collega vroeg ook , is het gepland? maja zal wel door mn leeftijd komen denk ik dan maar. Mn familie en schoonfamilie vinden het super en hadden het ook verwacht.
Ook een veelvoorkomende reactie; je bent wel jong he. :S De vraag van is het gepland, heb ik ook erg veel gehad bij de eerste. Nu eigenlijk wat minder, maja komt natuurlijk dat je er al een hebt. Wat betreft de vraag van wat hoop je, ja tuurlijk heb ik een voorkeur wat ik wil. Je denkt er immers over na, van oh dat zou ik leuk vinden, bv als je 4 kids wil, dat je 2 meiden en 2 jongens wil, heb je immers ook een voorkeur. Maar wat idd niet betekend dat als het 1 meid is en 3 jongens je dan niet blij bent, tuurlijk ben je dan blij :S