Slaappil tijdens zwangerschap

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door lisa333, 26 dec 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. lisa333

lisa333 Actief lid

11 jul 2011
    208
    0
    16
    Beste mensen,

Tijdens een stressvolle periode heb ik tot 2x toe een halve slaappil (zoldipem) genomen.
    Is er iemand die mij kan vertellen of het nu al schadelijk kan zijn voor mijn ongeboren kind ? (ben ongeveer 29 weken)
    Ik weet dat het niet goed is, maar heb zelf het gevoel dat het wel mee zal vallen en ben toch benieuwd naar reacties.
    Bij voorbaat dank daarvoor...

x lisa

2. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    je weet dat het niet mag maar hebt zelf het gevoel dat het wel mee zal vallen... ik hou maar mijn mond denk ik...

ik weet niet of er veel artsen op dit forum zitten maar anders kan je de vraag denk ik beter in het verloskundige topic zetten.

Je had beter in eerste instantie met de vk kunnen overleggen. Er zijn namelijk slaaptabletten die je wel mag tijdens de zwangerschap. Maar ja, daar hebben jij en je kindje nu niks meer aan.

3. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    Zwangerschap en borstvoeding: Stilnoct of Zolpidem niet gebruiken tijdens zwangerschap. Er bestaat geen onderzoek dat aantoont dat dit medicijn schadelijk is voor het kind als u borstvoeding geeft. Als je helemaal zeker van je zaak wilt zijn gebruik dan dit medicijn niet als het niet echt noodzakelijk is. Als gebruik wel noodzakelijk is dan kun je volgens de Amerikaanse farmacoloog Thomas Hale (schrijver van Medications and Mothers' Milk) kun je borstvoeding geven, maar het is belangrijk dit goed met je arts te overleggen.

4. lisa333

lisa333 Actief lid

11 jul 2011
    208
    0
    16
    Hoi Debby, dank voor je 'strenge' reactie, maar je hebt gelijk, was inderdaad niet slim. Maar ik werd gek van het niet kunnen slapen, heb het toen zes uur zien worden terwijl ik er voor twaalven in lag. Dacht niet helemaal nuchter meer na...
    Maja niets bewezen geeft hoop, kan er nu toch niets meer aan doen !

5. sallebel

sallebel Actief lid

24 jun 2008
    191
    0
    0
    Limburg

ik moet toch echt even reageren.. er zijn zoveel mensen hier bij wie zwanger worden zeker niet vanzelfsprekend is. zo'n berichtjes stuiten me dan ook tegen mn borst.

Je WEET dat het schadelijk is en doet het toch?? het spijt me maar dat vind ik zoo triest! kun je net zo goed als je niet kunt slapen een jointje opsteken, mag ook niet mja, helpt jou wel..

Beetje egoitisch (tov je baby)!!

Nu even een medisch advies, ik ben nmlk verpleegkundige. en ik kan je niet vertellen hoe slecht een slaappil is voor je ongeboren baby.. ik zou maar eens met een arts gaan bellen. en geen meer pakken!!

succes ermee.

Deel Deze Pagina