Hebben jullie wel eens het gevoel gehad omdat je zo "jong" bent en je hebt vragen dat mensen bv huisarts gyn verloskudnige cb etc anders reageren tegen je omdat je zo jong hebt. dat je voor je gevoel op een niet vriendelijke manier word afgescheept om het maar zo te zeggen?
nou ik heb weleens gehad ik nam dan m'n schoonmoeder mee naar het cb en dat ze meer naar haar praten dan naar mij. en de verlos noemde me ook vaak meis enzo. . herken het wel ja.
Ik kan het me inbeelden, ben wel 28, maar zie er blijkbaar nog tiener uit en velen geven de reactie van 'ocharme, ze is nog zo jong' Niet te veel van aantrekken! Makkelijker gezegd dan gedaan, maar ok!
dat is zo ja ik belde net naar het ziekenhuis gynecoloog kreeg dus de assistent ik doe vriendelijk tegen haar enzo ik vroeg haar over wanneer je het hartje kon horen kloppen of kon zien en ik zei dr dat ik 2 miskramen heb gehad 1 in 2006 1 in 2007 en dat ik wel ongerust ben. *vroeger als je belde mocht je komen om echo te maken* nu kreeg ik een reactie moet je maar naar je huissarts gaan of naar de verloskundige. het werd echt op een toon gezegd dat ik zoiets had van sorry dat ik je belde en ik zal je verder wel met rust laten. als ik naar de huisarts bel die zegt dan ja krijg je verwijs brief voor de gyn dus dan kom je weer bij dezelfde terug en nu wacht ik wel totdat ik een echo bij de verloskundige krijg *zucht*
Hier heb ik niet echt last van... Ze zijn erg vriendelijk en ze leggen alles goed uit, hebben me geen second vreemd bekeken omdat ik nog jong ben! Xx.
Heb ik ook wel eens gehad.. Dan was mn moeder meegegaan naar de gyn en dan zitten ze mn moeder zowat alles uit te leggen en dan denk ik ook wel van : hallo, contact ik ben hier de moeder.. maarja xx
ik heb het nooit gehad eigenlijk... ik was voor de eerste keer bij de VK en vroeg toen ook vind u het nou gek een tienermoeder en zijn er veel? zei ze nog zijn er zat momenteel en ik doe tegen iederen hetzelfde de 1 is er klaar voor de ander niet... en bij de dokter ja kom ik gelukkig niet vaak wel word je vaak in de winkels aangekeken maar waarom ze kijken weet ik niet
mensen hebben vooroordelen.. altijd.. Ik zie er best jong uit voor mijn 28 (jaja toen ik 21 was moest ik in engeland mijn ID laten zien om sigaretten te kopen hahahahahah, daar ligt de grens ook bij 16) Je ziet mensen kijken... ook als ik bij de gyn in de wachtkamer zit.. vreselijk vind ik dat..
jaa alleen ik denk tegenwoordig van kijk maar: en kijk dan goed want er zijn ook jonge mensen die het kunnen voor een kleine zorgen enik loop dan nog extra trots met een glimlach door als ze kijken... zie er wel een kick van in tegenwoordig
ik vind het gewoon dom. vroeger was het zo dat mensen rond hun 35 kinderen krijgen (en nu nog trouwens) vanwege dat ze een cariere willen maken. Terwijl dat het voor je lichaam en je geest goed is als je jong kinderen krijgt. rond de 20 ongeveer. schijnt dat je dan het fitste bent ofzoiets. wat ik echt vervelend vind is dat b.v. dat je bent jong en zwanger dat je ouders met de ouders van je vriend (ex) willen praten terwijl het over jou gaat. ouders die met elkaar OVER je praten en niet met je. zo irritant:S
Helaas kim heb je het niet altijd voor het zeggen, oudere moeders hebben er niet allemaal voor gekozen. Ook het hebben van een partner is wel makkelijk, gaat het zwanger worden wel snel enz.. Nu ben ik pas 28 maar als het aan mij had gelegen had ik al veel eerder een kindje gehad.
Ben het wel met jou eens ,tuurlijk zijn er mensen die langer over hebben gedaan om een kindje te krijgen,maar in deze tijd is het gros ook veel ouder aan kinderen begonnen, is ook een onderzoek naar gedaan. liefs gina
ik lijk 18 en ja krijg wel wat scheve gezichten van mensen om me heen maar meer van onbekende dan van dokter ofzo. ik kreeg reacties als : was zeker een ongelukje tot aan toen ik zwanger was "ben je er wel blij mee"pff en dan elke keer maar uitlegge dat het geplant is en dat ik hiervoor ok nog een miskraam heb gehad en dat ze reuze gewenst was en is. heb een beetje het idee dat ik me moet verdedige omdat ik een jonge moeder ben. artse en verloskundige daarintegen waren heel positief en moedigde het zelfs aan "zo fantastisch zeg een jonge moeder tot aan o fabtastisch dat je zo snel naar je miskraam toch nog een gezond kindje heb mogen krijgen. ze leefde daar echt met me mee toen het de vorige keer mis ging met 11 wk
er zijn veel vooroordelen. Ik krijg zelfs nu nog te horen is het wel gepland? was het ook weer een ongelukje? of reacties van mense: Ben je WEER zwanger? (en dan denk ik bij mezelf nee ik krijg een kind van de ooievaar) of een reactie van Blijft deze jongen nu wel bij je (jemig alsof ik al 6 kinderen heb van 6 verschillende vaders ik ben verdomme verloofd met mijn vriend) of een reactie van Jij bent druk bezig wanneer komt de 3e? (ik ben pas 7 weken zwanger hallow wat denk je dat ik een kind broed machine ben ofzo:S) Het lijkt nog steeds alsof het een schande is als je jong moeder word hetzij onbewust of bewust. Ik vind dat als je als moeder zijnde ervoor kiest omervoor te gaan dat mensen moeten zeggen Gefeliciteerd en geniet er lekker van en dat mensen dan trots op je moeten zijn. Jij hebt de keuze gemaakt of het nu gewenst is of niet. Die reacties veranderen er echt niks aan. toch?
ik kwam bij de gyneacoloog in hengelo, en die vroeg: je wilt zeker weten hoever je bent om het te laten weghalen.... je wilt niet weten hoe kwaad ik was. ben daaar ook naar een andere gyn gegaan want ik vond dat echt geen stijl!
ik heb er ook niet echt last van gehad, en als ik er iets van zou merken zou ik echt wel me mond open trekken! het is MIJN zwangerschap en MIJN kind.. wel had ik in het ziekenhuis het idee dat ze dachten dat ik me aanstelde wat betreft de weeen enz daardoor ben ik zo in de stress geraakt dat ik na 34 uur pas 2 cm ontsluiting had, uiteindelijk ruggenprik en de verlos kwam de volgende dag haar excuses aanbieden.. verder gelukkig geen nare ervaringen mee.
welke gyn was dat dan? ik woon namelijk ook in hengelo en moet waarschijnlijk binnenkort naar de gyn toe
ik had ook zoiets toen ik voor het eerst naar de echoscopist ging was ik erg zenuwachtig want ja je haalt je van alles in je hoofd ( zit het kindje er wel in of zou het nog leven enzo ). ik zei dus tegen hem dat ik zenuwachtig was zegt ie: ''waarom is het niet gewenst dan ?'' :x . en tijdens de twintig weken echo hadden m'n vriend en ik m'n ouders meegenomen en hij zegt: " jullie durfde zeker niet alleen te komen''?. voor de rest onbekende mensen op straat kijken niet zo raar ik krijg juist erg leuke reacties.