Hallo dames, Ik kwam net thuis van het werk om 13.10 en zag mijn man en oudste dochter met jas en al klaar staan om naar school te gaan. Jongste dochter had nog geen schoenen en jas aan. Ik kwam binnen en riep meteen de oudste en ben haar naar school gaan brengen (is op de hoek en daar moet ze om 13.15 zijn) Toen ik weer thuis kwam zei ik tegen mijn man dat als hij de jongste (3) nog haar schoenen en jas had moeten aantrekken dat de oudste dan mooi te laat op school was gekomen. Waarop mijn man zegt: ja ik had al een filmpje voor de jongste aangezet en gezegd dat ze even rustig op de bank het filmpje moest kijken terwijl hij dan de oudste snel naar school zou brengen! Ik werd hier pissed off over en zei hem dat ik het absoluut onverantwoord vind om een meisje van 3! alleen thuis te laten, al is de school op de hoek en ben je idd met 3 minuten terug!! Waarop ik als reactie kreeg dat ik me niet zo moest aanstellen, dat het echt wel goed gegaan was en de vraag of ik niet naar bijv de zolder ging voor de was als de kids beneden waren???? Ja natuurlijk doe ik dat wel eens, maar dan hoor ik ze nog als er iets aan de hand is en geloof me dan kan ik echt heel snel die 2 trappen weer beneden zijn als dat nodig is! Maar als je aan het eind van de straat loopt of in de school staat, hoor je niets en kun je dus ook niet handelen!!! Pfft nee volgens hem ben ik echt een aansteller en maak ik problemen van iets dat er niet is??? Zeg eens eerlijk, ben ik een te overbezorgde moeder? Of is het heel normaal dat ik hier pissig van word?
Nee, je reageert zeker niet overdreven. Net wat jij zegt, op zolder ben je nog wel thuis, niet te vergelijken met om de hoek zijn. En problemen maken van iets wat er niet is? Ik zou zeggen gelukkig maar, beter dan dat er een probleem is omdat je er niet bent!
randgevalletje voor mij denk ik.. Ik ging met 3 jaar wel even naar de brievenbus, straatje uit om de hoek. Dus huis wel in zicht, maar dat is echt kort. En dan berichte ik mijn man in het begin ook nog dat ik die anderhalve minuut weg was.. Naar school ligt eraan, zeg je het kind bij het hekje gedag of loop je mee naar binnen. Ga je staan praten of draai je direct weer om.
hier gebeurt dat ook weleens. fijn gevoel? nee niet altijd. soms noodzaak. ja dat wel. mn hoofd staat er even echt niet na om onze situatie helemaal te schetsen ( voorhoofdholteontsteking) maar mn man werkt bij ons in de straat, weet wanneer ik even naar school ben. ik zet alle apparaten uit zoals droger bv, deur vd woonkamer dicht zodat ze alleen in de woonkamer kan blijven.
Je reactie is misschien een beetje overdreven zoals ik het hier lees, maar ik begrijp je punt. Er kan onderweg zo maar iets gebeuren (ongeluk waarbij je misschien hulp moet verlenen), waardoor je jongste nog langer alleen thuis is. Het is een kleine moeite om haar even schoenen en een jas aan te doen. Schijnbaar zijn mannen vaak wat makkelijker, zie het voorbeeld wat hij aanhaalt over de zolder, goed hij heeft wel een punt.. want jij kan boven op zolder niet alles mee krijgen wat beneden gebeurd.. Maar toch vind ik uit huis gaan wel een stapje verder dan even de was boven in de wasmachine stoppen (om maar even iets te noemen..).
idd brievenbus is hier aan het eind vd straat. daar fiets ik ook weleens even naar toe. en ja ik sta ook weleens een possje buiten met de buurman te kleppen en dan zijn ze alleen binnen
Ik vind het echt niet kunnen een kindje wat zo jong is alleen thuis laten. Dat zal hier echt nooit gebeuren om wat voor reden dan ook. Onverantwoord!
Wat een onzin ook. Filmpje aanzetten duurt net zo lang (kort) als schoenen en een jas aandoen, dus welke van de twee maakt qua tijd niets uit. Gemakzuchtig dus, trap onder z'n kont. Kan vanaf hier niet zien wat om de hoek precies is, maar denk niet dat ik een kindje van 3 alleen zou laten.
Je zal hier vast verschillende reacties op krijgen.. Ik vind het niet heel schokkend wat hij doet, maar goed.. ik gooi dus ook gewoon mn afval weg aan het einde van de straat terwijl ze tv kijken (moet van 3 hoog naar beneden en ben dan zo'n 5 min weg).
Vind ik ook niet overdreven idd. Wat al gezegd is. Misschien doet je kindje niets raars, maar jou kan ook wat overkomen onderweg..
Ik vind niet dat je overdreven reageert. Ik laat mijn zoon soms alleen thuis als de oudste naar school moet maar dan slaapt hij. Als hij wakker is gaat hij mee. Hier hebben we momenteel ook de discussie. Man wil zoon in een groot bed, ik wil hem dan niet meer alleen laten (ook niet als hij slaapt) maar mijn man ziet daar geen verschil in ten opzicht van nu in zijn ledikant
Ik zou het niet doen, maar dat zit hem meer in het feit dat zowel mijn dochter (3) als zoon (2) echt niet netjes tv blijven kijken dan...
Nee, ik durf niet eens 5 min de deur uit als mijn 3 maanden oude dochter ligt te slapen. Ik vind dat je je niet aanstelt nee. Maar mannen zijn volgens mij heel makkelijk daarin. Tenminste, de mijne wel.
Ik zou het niet doen maar wel aandurven als het een keer echt zou moeten. Ligt erg aan je kind. Mijn oudste van 3 komt echt niet van de tv vandaan als hij aanstaat, de jongste gaat alsnog spelen/kattenkwaad uithalen. Het is hier niet aan de orde maar in een lastige situatie zou ik het zeker wel overwegen.
Ik heb in gevalletje nood wel eens de babyfoon 's avonds laat naar de buren (mijn ouders) gebracht om de hond aan de overkant van de weg uit te laten. Ik voelde me er niet fijn bij. Overdag terwijl ze wakker is zou ik er niet eens over piekeren, dan zou ze gewoon mee gaan. Schoenen en jas is hier bijna net zo snel aangetrokken als een filmpje opgezet, ik zou de gok niet nemen dat ze bijvoorbeeld dingen kapot maakt of ander kattenkwaad uit haald.
Mijn partner zou dit ook wel kunnen doen - ik begrijp die beredenatie ook wel. Ik keur hem alleen nooooooooit en te nimmer goed en hoop dat ik hem er ook nooit op hoef te betrappen want daar zou ik inderdaad ook 'overdreven' en extreem op reageren. Mijn kindje is mij echt zo heilig en dierbaar dat ik waarschijnlijk niet eens naar die zolder zou lopen. Misschien zakt dat wel met de jaren, maar voorlopig de komende jaren nog niet. Met 3 jaar kan hij lopen, praten en ongein uithalen. Hij kan onder andere een boterham in de videorecorder stoppen, zijn goudvis 'redden' van het verdrinken, de voordeur open doen voor allerlei vreemden, de telefoon opnemen en 112 bellen, de straat oversteken of een breinaald in het stopcontact steken. Waarschijnlijk zit hij braaf de Teletubbies te kijken - maar omdat je er niet bent, weet je dat niet zeker. En ik speel het liever op zeker, terwijl mijn vriend vertrouwen geeft