Ik vind niet dat je je aanstelt. Ik zou ook boos zijn als mijn vriend dat zou doen. Niet dat het onoverkomelijk is of iets hoor. Maar ik heb daar gewoon geen lekker gevoel bij.
Nee echt niet overdreven. Er kan vanalles gebeuren ( kijk naar GTST dat kind krijgt een broodrooster op zij koppie) en dan wil ik echt niet voor de gevolgen in staan
Ik zou net zo reageren denk ik. Is geen noodsituatie, dus niet nodig. Snap sowieso niet dat veel mannen zo makkelijk zijn met dat soort dingen. Zien ze dan geen gevaar? Of is het pure gemakzucht? Dat idee heb ik stiekem wel eens
Haha daar moest ik ook meteen aan denken! Nou heeft dat ventje ook wel een sufk*t van een moeder, maar daar ging het nu niet over
Ik zou ook pissed of zijn! Een filmpje kan wel aan, maar schoentjes en een jasje niet. Dan had 'ie maar 5 minuten eerder moeten beginnen met aankleden.
nee, dat zou ik ook niet doen. Ook niet als de jongste nog slaapt Het enige dat ik aandurf is de rolcontainer aan de straat zetten. Das 7 huizen verderop.(wij wonen bijna aan het eind van een doodlopende straat dus de vuilniswagen komt niet helemaal tot hier.) Als ik de was moet doen op zolder neem ik zoon van 3 al mee naar zijn kamer (die grenst aan het washok) Als ik die draak zo lang alleen beneden laat, ook al ben ik zelf thuis, dan wordt de hele woonkamer verbouwd.
Sja, als ik haast hebt trekt ze maar ff snel dr regenlaarsjes aan ipv de gympen. Daar stapt ze zo in. Maar thuis laten? No way, op die leeftijd hebben ze juist de meest "briljante" ideeën.
vind het eigenlijk ook niet zo erg. Ik heb twee rustige meiden en als je binnen 3 minuten weer terug bent zitten ze nog precies op de plek voor de tv als toen ik weg ging. Heb dan geen wasmachine of droger aan. En jij kwam blijkbaar ook bijna van je werk . Ze had geen uren alleen thuis gezeten of zo.
Vind het niet overdreven. Mijn kinderen blijven nooit alleen thuis en zijn ondertussen 4 en 6. Dochter zou ik nu wel aandurven voor 5 min maar niet langer. Heb een hond en hoewel ze niet altijd mee willen lopen moeten ze dit wel. Sls er een ziek is moet hij/ zij toch mee naar school om de ander weg te brengen. Vind geen een rede een goede reden om een kind van 3 alleen thuis te laten. Ja soms betekend dit extra moeite, kind wakker moeten maken uit slaapje, planning door de war en iets verschuiven na morgen masr dat is dan maar zo
Oke, erg wisselende reacties Ik kwam een half uur eerder thuis dan verwacht, dus hij wist niet dat ik er al bijna was. verder stond de openhaard aan, deze heeft wel dichte deurtjes maar word toch giga heet.. hier was ik nog wel het meest boos over... en toen kwam zijn reactie er nog achteraan dat je in huis ook kan vallen of je nek breken en dan kun je ook niet naar je kids toe! Toen was ik helemaal kwaad. Misschien toch heel iets overdreven gereageerd, maar mijn punt blijft hetzelfde. Ik vind dat ons kind niet even alleen thuis kan blijven.. wbt het filmje, dit was gewoon de tv aan op 3, dus dat is geen 5 minuten werk, maar dan nog denk ik: trek haar gewoon 5 min eerder der jas en schoenen aan dan was er niets aan de hand geweest!
Ik zou het echt niet waarderen en dat weet hij. Hij houdt dan ook rekening met mijn wensen en gevoelens omtrent opvoeden evenzogoed andersom. Hier heb ik ze op die leeftijd nog nooit alleen gelaten, ik zie daar namelijk geen reden toe en hij gelukkig ook niet. Nu ook 3 dagen in de week haal ik mijn zoon uit zijn middagslaapje om mijn middelste uit school te halen. (ondertussen heeft hij zijn ritme erop aangepast en wordt ongeveer 10 min. voor tijd wakker ) Maar met betrekking op de open haard die aanstaat, veranderd het verhaal helemaal. Ik zou dan echt woest zijn!
Ik zou nog meer moeite hebben met de open haard aanlaten terwijl niemand thuis is dan een jong kind vijf minuten alleen laten. Maaaarrrrr, ik vind 3 wel echt te jong. Dus ik was ook geflipt denk ik.
Ik heb de jongste ook wel eens alleen in huis gelaten als ik de andere 2 van school ging halen (en dat is op vrijdag vaak nog zo).
Nou als de school om de hoek is en je dochter het filmpje luk vind zal ze heus blijven zitten en er niets gebeuren .. Hangt ook een beetje van het kindje af .. Ik doe dat dus wel 😃
Oké, nu met de open haard erbij ben ik nog 30x geneigd om overdreven te reageren En ik kijk niet eens GTST!
Ik snap zijn denkwijze wel, alleen zo ik het ook nooit goed keuren! Ja je kunt je nek breken, maar dat zijn onvoorziene dingen.. De open haard aanlaten kun je wel zelf iets aan doen. Hoe oud is je oudste? Als het echt maar om de hoek is, kon ze dan niet 'alleen' naar school toe? En papa buiten staan kijken?
Ik vind het niet overdreven. Zelfs bij een baby zou ik het niet doen. Terwijl je die nog 'veilig' in een bed of box kunt laten. Een peuter kan ergens op klimmen, spullen pakken die niet voor haar bedoeld zijn etc. Sowieso vind ik dat je het over dit soort dingen samen eens miet zijn.
De oudste is over 2 maand 5. In principe is ze verkeersveilig genoeg aangezien ze alleen 1x hoeft over te steken op een zebrapad recht voor de school (ze mag van mij ook met een vriendinnetje naar het schoolplein om te spelen) maar dit word door de achool niet gewaardeerd als ze alleen naar school komt, ze mogen bijv ook niet weg als er niet iemand staat om ze op te halen. Maar dit wil ik ook helemaal niet, hij had gewoon de jongste mee kunnen nemen er was geen nood oid.