Reageer ik nou overgevoelig?

Discussie in 'De lounge' gestart door Jsvlinder, 5 apr 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. tulip

tulip Niet meer actief

Ik snap je heel goed hoor, een koosnaampje is echt iets anders dan: daar heb je mn dikke neef weer. Zeg dan hee bollie of dikkertje. Is misschien ook niet leuk, maar komt al heel anders over.

2. Alexandra2008

Alexandra2008 Fanatiek lid

21 aug 2008
    3.438
    6
    38
    Vrouw
    Almere
    Grapje of niet, er zijn dingen die je gewoon niet hoort te zeggen en één daarvan is iemand dik noemen. Liefkozend of niet. Mensen beseffen soms niet dat ze iemand hier heel erg mee kunnen kwetsen. Zelfs als de gekwetste mee lacht! Not done! Simpel.
    Ik begrijp je boze reactie en vind het terecht dat je voor je zoon opkomt.

3. bereke

bereke Niet meer actief

Ik snap echt niet waar zo'n mensen het lef vandaan halen :$:x:$:x. De eerste die zoiets tegen mij zegt, krijgt een heel lelijk antwoord terug nadat ik eerst mijn onderkaak heb opgeraapt van de grond.

En TS, ook ik vind dat je niet overdreven reageert. Ik wil ook niet dat er zoiets tegen mijn meisjes wordt gezegd. En ik ga er zelf heel hard opletten dat ik ook niet klaag over mijn lichaam waar ze bij zijn. Tegenwoordig zijn er al kinderen van 10 jaar met anorexia. Nou daar wil ik mijn meisjes toch echt voor behoeden!

4. bereke

bereke Niet meer actief

Ook hier valt mijn mond van open. Echt, hoe durven ze zoiets te zeggen :(:(:(?

5. Jsvlinder

Jsvlinder Niet meer actief

Tjonge he, wat een opmerkingen kunnen mensen maken zeg!!! Ik zit hier met verbazing te lezen.:$

Ooit in een ver verleden, ja ik ben al heel oud:p, hing er een poster in het lokaal van Engels. Daarop stond:

"Lord help me to keep my big mouth shut, untill i know what i'm talking about."

Sommige mensen mogen zo'n poster ook wel op een zichtbare plaats in huis ophangen.;)

6. mora27

mora27 VIP lid

25 nov 2009
    6.381
    0
    36
    webwinkel eigenaar
    in een huis
    wat een nare opmerking zeg! snap heel goed dat je opkomt voor je zoon! zou ik ook niet pikken...

7. pixiehollow

pixiehollow Bekend lid

12 jun 2009
    909
    15
    18
    huishoudhulp en student dierenartsassistent
    Lummen/Belgie
    Ik vind ook dat je niet overdreven gereageerd hebt.
    Ik krijg iets van al die mensen die andere uitschelden onder het mom van een grapje. Ik vind daar niets grappig aan.

8. MvS

MvS VIP lid

19 okt 2008
    5.563
    1
    36
    Groot gelijk, hoor! Gewoon zeggen dat je hier niet van gediend bent! Je kunt het er beter nu vast uit zien te krijgen, dan wachten tot je kind er zelf iets van meekrijgt!

Eerlijk is eerlijk: ik zeg zelf ook regelmatig 'bolletje' of 'dikkie' tegen mijn zoon :) maar wel liefdevol, hoor! En hij IS nu eenmaal een bolletje :D Dan mag het wel, toch.......?

9. xSNDY19x

xSNDY19x Fanatiek lid

2 dec 2009
    1.815
    691
    113
    Vrouw
    inderdaad mijn familie zegt ook altijd je dochter heeft wel mollige beentjes (maar ik heb dat ook), maar ik trek me dr niks vanaan want ik heb oziets van laat ze lullen me kind is gewoon gezond klaar! en ze krijgt niet te veel eten soms juist iets minder omdat t geen hongerig kindje is!

10. Delight

Delight Fanatiek lid

17 jan 2011
    2.157
    0
    0
    HBO Facility Management
    Salland
    Whaa sorry maar ik zal mijn zusje voor alles uitmaken en helemaal verrot schelden en haar heel veel vervelende dingen toewensen!

Niet alleen van mij.. ook van mijn moeder en daarna nog keer van mijn vriend..

Al zouden ze dat geen van 3 denk ik nooit doen.
    Leeftijd zegt niks trouwens..

Nee hoor, je bent niet overgevoelig. Zo praat je niet over je neefje EN eigenlijk praat je helemaal niet zo over een kind..

11. BuffySummers

BuffySummers VIP lid

16 sep 2008
    16.607
    7
    38
    Mars
    Ik vind ook niet dat je reactie overdreven was.
    Mijn moeder en mijn zus zeiden vroeger ook altijd 'voor de gein' dat ik dik was, of dikkie dik ofzo.
    Nou dat heb ik geweten ik heb altijd gedacht dat ik dik was (terwijl dat dus niet zo was). Mijn zus was echt vel over been altijd en ik had iets meer vetjes, maar was absoluut niet dik. Ik woog jaren lang 40-45 kilo bij 1.50m
    Nu ik na de bevalling niet alles kwijt geraakt ben aan kilo's en ik foto's van vroeger terug zie, zie ik pas dat ik helemaaal nooit dik geweest ben. Nu ben ik wel wat zwaarder en iedereen, echt iedereen maakt er opmerkingen over. Van collega's tot vrienden...:(

M.a.w dit soort opmerkingen kunnen dus hoe langer, hoe vaker, steeds vervelender worden. Het kan misschien een grapje zijn, maar toch. Nu moet ik er wel bij zeggen dat ik ook gepest werd op de middelbare school dus dat hielp ook niet echt mee.

Deel Deze Pagina