Reageer ik verwend of overtrokken

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Kim32, 4 mei 2022.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Malbec

    Malbec VIP lid

    5 apr 2020
    5.694
    7.749
    113
    Vrouw
    Ik nooit. Wat een gedoe om die baby eruit te tillen dan terwijl er gewoon een handvat aan die maxi cosi zit :o: Ik klik de maxi cosi ook op het onderstel als ik even een boodschapje snel doe. En als ze in slaap vallen erin, parkeer ik hem gewoon even in de hoek.
     
    Zeebra, Dubbelgeluk en Neuzeke vinden dit leuk.
  2. goblins

    goblins Fanatiek lid

    27 okt 2013
    3.591
    3.222
    113
    ministerie van defensie
    Swifterbant
    Als jou schoonmoeder dat wil kopen, laat haar lekker.
    Uiteindelijk zal ze er niet gebruik van maken simpelweg omdat ze niet met JOUW kind op pad gaat.

    Geef haar aan dat ze alles mag kopen maar dat het wel zonde is van de centen, omdat JIJ de moeder bent, en dat JIJ bepaald hoe JULLIE (man en jij dus) de kleine laten vervoeren!!!!
     
    Golden1213 vindt dit leuk.
  3. MadeInUSA

    MadeInUSA VIP lid

    27 dec 2011
    8.669
    9.623
    113
    #123 MadeInUSA, 5 mei 2022
    Laatst bewerkt: 5 mei 2022
    Ik zie het voordeel niet van het sjouwen van zo'n maxicosi van/naar je voordeur etc als je je kind ook gewoon kan dragen op je arm of in je doek. Gezelliger, minstens even snel en veel ergonomischer. En ik vermoed dat je baby ook liever tegen jou aan zit dan hotseklots stoep op, trap op, naar beneden en weer omhoog bij de deur, met die maxicosi. Of als je op pad gaat, te gaan lopen zeulen met een onderstel als je ook je handen vrij kan hebben en net zo vlot trappen en nauwe gangpaden kan nemen als iemand zonder kind bij zich. Of op pad moeten met zo'n kolossaal tweeling-achtig ding als je ook tegelijk een peuter in een buggy wil vervoeren. Kind voor je buik, kind in de buggy en gaan.
    In de dagelijkse dingen raakten wij de auto in die tijd vaak amper aan, maar deden we veel lopend of met OV. Dan kies je vanzelf wel voor lichtheid, wendbaarheid en kleine afmetingen.
    Als je eenmaal gewend bent aan dragen, wil je niet anders meer.
     
  4. Golden1213

    Golden1213 Fanatiek lid

    14 apr 2020
    2.439
    1.825
    113
    Nina Sanders en Iertje81 vinden dit leuk.
  5. Golden1213

    Golden1213 Fanatiek lid

    14 apr 2020
    2.439
    1.825
    113
    :D
     
  6. Ysabella

    Ysabella VIP lid

    27 jan 2017
    8.887
    16.246
    113
    Als ik jou was zou ik haar die maxi-cosi lekker laten kopen. Ze merkt vanzelf wel dat het een onnodige uitgaven is geweest. ;)

    Hier hebben beide opa’s en oma’s opvolg stoeltjes en ééntje een maxi-cosi. (wij hadden direct vaste stoelen in de auto)
     
    Mapje vindt dit leuk.
  7. Ysabella

    Ysabella VIP lid

    27 jan 2017
    8.887
    16.246
    113
    We zijn het niet vaak eens.:p Maar mijn oudste zoon stapt niet eens zijn fiets op zonder helm en als hij gaat stunt steppen is het eerste wat hij doet zijn helm opzetten.
     
    Jessi79, Loveischocola, Zeebra en 2 anderen vinden dit leuk.
  8. Malbec

    Malbec VIP lid

    5 apr 2020
    5.694
    7.749
    113
    Vrouw
    Ik heb over het algemeen hele tevreden baby’s, dus ik vind dit dus hele vreemde opmerkingen waar ik verder maar niet op in ga. :thumup:
     
    Snananas, Oilell, Novi en 4 anderen vinden dit leuk.
  9. MadeInUSA

    MadeInUSA VIP lid

    27 dec 2011
    8.669
    9.623
    113
    En ik zie weer totaal niet hoe wat jij schrijft in verhouding staat tot wat ik schrijf. Dus ik mis het argument hier.
     
  10. toch3

    toch3 VIP lid

    28 dec 2013
    16.130
    15.194
    113
    Als ik op fora lees ben ik vaak zo blij met mijn ouders :D Al zijn ze soms wel erg streng haha :o:
     
  11. Spectre

    Spectre VIP lid

    5 nov 2015
    17.974
    17.014
    113
    Vrouw
    #131 Spectre, 5 mei 2022
    Laatst bewerkt: 5 mei 2022
    Dat zeg ik toch ook :| Dat je niet verwend bent wanneer je enkel nieuw wilt... maar sommige mensen doen haast alsof je niet het beste met je kind voor hebt wanneer je voor tweedehands kiest of wanneer je wél mensen, die je niet kent, vertrouwt.. ik vind dát een beetje jammer.
    Het geval van ts snap ik ook, ze heeft een nieuwe maxicosi, oma gaat niet eens oppassen dus best vreemd dat oma dan persé een maxicosi wil kopen.
     
    Iertje81 vindt dit leuk.
  12. toch3

    toch3 VIP lid

    28 dec 2013
    16.130
    15.194
    113
    Zal ook wel verschillen per woonsituatie. In mijn dorp kom ik nergens met OV dus dan is het al snel de auto want voor "alles" (winkels en gezondheidszorg) moet je het dorp uit.

    En aan boord was het ook vaak de maxicosi omdat dat handiger van en aan boord gaan is dan op de arm.

    En belangrijkste reden: geen slapende baby's wakker maken :roflmao: vaak kon ik ze met maxicosi wel slapend verplaatsen, als ik ze eruit haalden was het huilen
     
    Malbec, Cobon en Dubbelgeluk vinden dit leuk.
  13. toch3

    toch3 VIP lid

    28 dec 2013
    16.130
    15.194
    113
    Mijn ouders hadden (hebben?) wel een groep 1 stoel en een verhoger. Was voor noodgevallen/incidentele oppas. Bij mn neefjes is het vaker gebruikt dan bij mijn kinderen maar het is handig gebleken dat ze het hadden.
     
  14. Dubbelgeluk

    Dubbelgeluk VIP lid

    18 mei 2013
    11.588
    10.484
    113
    Dit inderdaad, ze dommelen lekker in slaap in de auto, dan zou ik een baby er nooit uithalen. Ik vond het ook altijd een fijn idee dat ik de baby altijd veilig ergens kon neerzetten. Handen vrij om je eigen jas uit te doen, spullen weg te zetten. Maar goed, zo heeft iedereen zijn eigen methodiek. Rondlopen met hem haalde ik in de nacht wel weer in:roflmao:
     
    Suzy85, Neuzeke, Malbec en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  15. Mapje

    Mapje Niet meer actief

    Hier (dorp midden van het land) zie ik het echt nooit. Ja bij beginnende kindjes / kleuters maar later helemaal niet meer. Mijn zoon is 7 en als we naar voetbal fietsen komen we heel veel kindjes tegen maar niet met helm. Ik had er dus ook nooit überhaupt over nagedacht tot ik hier op ZP las dat veel ouders het hier wel doen.


    Ik vind er best wat voor te zeggen hoor. Maar wij hebben het dus nooit gedaan en ik krijg nu geen helm meer bij hem op. (We hebben het alleen gedaan bij beginnen met fietsen) Ik denk alleen dat heel veel mensen er in het fietsland Nederland helemaal niet over nadenken. Het komt wel steeds meer op door de elektrische fietsen denk ik…
     
    Malbec vindt dit leuk.
  16. Mapje

    Mapje Niet meer actief

    Mijn ouders hebben 2 stoelen in de auto. (Ze hebben zowel een groep 1 stoel als 2 groep 2 stoelen) Maar die halen ook elke maandag de jongens uit school. Overigens hebben wij gewoon die stoelen voor ze gekocht.
     
    toch3 vindt dit leuk.
  17. Anna009

    Anna009 VIP lid

    30 mei 2008
    9.120
    4.333
    113
    Home
    Als ze vaak haar zin door zet is het inderdaad verstandig om duidelijk aan te geven dat jullie beslissen en ook je man achter je staat
    Want vooral als de baby er net is zal ze nog vaak genoeg het ‘beter weten’
     
    Mapje vindt dit leuk.
  18. Nina Sanders

    Nina Sanders VIP lid

    1 aug 2016
    38.191
    45.328
    113
    @Iertje81 Ik mis iets in je grap erbij:

    "Wil je wentelteefjes in hartvorm met appelmoes erbij en 2 soorten vla toe?
    Nee?
    Oke, dan maak ik iets anders voor je. Pannenkoeken?"
     
    Jessi79, Oilell, Novi en 2 anderen vinden dit leuk.
  19. Nina Sanders

    Nina Sanders VIP lid

    1 aug 2016
    38.191
    45.328
    113
    Ontopic, Ik haal ook nooit de maxicosi uit de auto. Maar dat heeft puur met mijzelf te maken. Ik vind sjouwen met een MC met baby erin gewoon kneiterzwaar!
     
  20. Malbec

    Malbec VIP lid

    5 apr 2020
    5.694
    7.749
    113
    Vrouw
    Zo is het bij ons wel begonnen ja. Wij hebben een elektrische fiets en dat gaat behoorlijk hard. Dus daarom hebben wij een helm aangeschaft en dat door getrokken toen hij zelf ging fietsen.
     
    Mapje vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina