Nou zoals al in mijn andere topic te lezen is, ben ik ineens behoorlijk depri en lusteloos. Zo ben ik normaal niet, ik heb juist een heerlijk leven als ik het zo bekijk (op het werk na hihi) en totaal geen reden om zo depri te zijn. En dit begon allemaal zolang ik Nuvaring gebruik. Mijn gevoel zegt de hele tijd al het komt door dat ding. Maar het gekke is dat ik in veel mindere mate last had van die depribuien toen ik aan de Microgynon 30 zat. En daar zitten toch 2 keer zoveel hormonen in als de Nuvaring. Bij Mic. 30 viel het me nooit zo op omdat ik dacht dat het gewoon bij me hoorde, dat ik het zo nu en dan ineens zat was en van die buien had. Echter, nuvaring, minder hormonen en eigenlijk een dag na inbrengen al depri. Ook last van hoofdpijn, soms pijnlijke borsten en vermoeidheid. Herkent iemand dit? Dat je na je zwangerschap en bevalling heftiger en/of anders reageerde op anticonceptie? Ik ben nu heel erg geneigd om niet verder te gaan met die ringen en weer op condooms over te stappen. Eind dit jaar willen wij toch proberen weer voor een 2e te gaan.
ik heb geen antwoord voor je, wat vervelend, en ik snap dat je niet aan de pil wil, gezien je aanhet einde van het jaar voor een 2e wil gaan daarom ben ik nu ieks...nergens aan. Heb pco dus kans is zeer klein, maar voor jou...succes... misschien googlen?
Ik gebruikte voor de zwangerschap altijd microgynon 30 en nooit ergens last van. Na de zwangerschap gewoon weer begonnen met mic 30 en toen begon het gezeur. Ik kreeg meer last van de menstruatie en ik had veel meer hoofdpijn tot overgeven aan toe. Ik heb het er met manlief over gehad en we hebben besloten dat ik ga stoppen met de pil (als ik deze strip af heb gemaakt) Ik ben benieuwd hoe het dan verder zal gaan.
Ik heb ook voor de zwangerschap 13 jaar microgynon 30 gebruikt. Probleemloos. Nu na de zwangerschap ben ik er weer terug aan... maar mijn libido is beneden peil gezakt. Volgens mij komt het echt door de pil. Wil er eigenlijk mee stoppen, maar weet nog niet echt een ander alternatief....
Wij gaan eerst over op condooms. wij willen graag een tweede kindje. Mocht ik weer zwanger raken denk ik er over na die zwangerschap een spiraaltje te laten plaatsen. Hopelijk bevalt me dat beter.
Hier hetzelfde... Voor de zwangerschap geen enkel probleem met de Microgynon 30, en nu na de zwangerschap ipv 1 dag hoofdpijn in de stopweek, de hele week hoofdpijn, misselijk, moe... Ik zit er over te denken om iets anders te gaan proberen.
ik ben na de bevalling ook weer aan de Mic.30 gegaan en deze bleek nu te licht voor mij te zijn. Was heel erg ongesteld, echt 7 dagen, buikpijn en niet te genieten. Heb Mic 50 voorgeschreven gekregen maar ik heb nu toch besloten om een spiraaltje te zetten. Wil niet nog meer hormonen in mijn lijf stoppen.
Hmmm.. hier zelfde idd.. libido beneden pijl, beetje depri en niet lekker in mn velletje zitten. Ben gestopt met de pil sinds een maand maar merk nog niet echt veel verschil.. Ik dacht ook dat het door anti conceptie kwam.
sjee, het kan dus wel degelijk. gelukkig is nuvaring behoorlijk licht en blijven de bijwerkingen daardoor waarschijnlijk nog beperkt. ik ben nu nog steeds ongesteld al vanaf dag 1 van de menstruatie en die ring zit er alweer 2 weken. Ik hoop dat het met de tijd minder wordt want anders doe ik dat ding echt weer uit.