Is dit ongewoon gedrag- bewegingen

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Lorena81, 30 sep 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lorena81

Lorena81 Lid

19 jun 2009
    62
    0
    0
    Mijn zoontje is bijna 7 maanden.Ik vraag me af of hij ongewoon gedrag-bewegingen maakt,misschien weten jullie het.
    Hij slaat constant zijn handjes ineen ook met het spelen,verder ligt hij weleens op zijn buikje te dromen en te kijken naar zijn handje hij maakt hem open en weer dicht en open en weer dicht,en ga zo maar door.Ook is hij gek op licht overal waar licht is kijkt hij graag naar,verder beweegt hij vaak met zijn linkerhand hij slaat dan op dingen met zijn linkerhand,ook vind hij labels ook geweldig hij vind ze erg interessant.
    Hij is wel erg lief speelt graag,lacht ook tegen ons en anderen,brabbelt ook,eet goed etc.

Maar toch maar ik me ergens zorgen.Vertoont ons zoontje vreemd gedrag of is dit gewoon normaal?

2. Dora en Boots

Dora en Boots Niet meer actief

Dat deed/doet ze hier ook hoor! Dat is gewoon het ontdekken van alles om hem heen. Heel normaal:)

3. kahrin

kahrin Fanatiek lid

8 sep 2008
    1.020
    0
    0
    Klinkt volkomen normaal!

4. petrabr

petrabr VIP lid

6 okt 2007
    8.000
    1
    0
    zuid holland
    waarom zou het niet normaal zijn?

5. Lorena81

Lorena81 Lid

19 jun 2009
    62
    0
    0
    Ik vroeg het me af en maak me zorgen omdat je toch van die dingen leest als 'het herhalen van dingen', kunnen symptomen zijn van autisme enz, vandaar ik mijn vraag stelde.

6. Dora en Boots

Dora en Boots Niet meer actief

Zijn er dan meer dingen waar je je zorgen over maakt? Want als het alleen over het bovenstaande is, zou ik me echt geen zorgen maken. Mijn meisje herhaalt ook veel dezelfde dingen, maar dat hoort bij het ontdekken. Vraag het anders even op je CB, misschien dat zij je nog meer gerust kunnen stellen.

7. Yolanthe

Yolanthe VIP lid

Autisme is nog niet op zo`n jonge leeftijd te herkennen vast te stellen. Dus ik zou memaar geen zorgen maken hoor. Op deze leeftijd ontwikkelen ze zich allemaal anders, dochter wilde toen gaan kruipen en was dat steeds aan het oefenen. Een ander kind vindt het wel best en ligt graag tevreden op z`n rug te dagdromen.

8. melloncollie

melloncollie Niet meer actief

Haha, maak je maar niet druk hoor Lorena. Ik heb hier een meisje wat al die dingen doet/heeft gedaan die jouw kleintje ook doet. En nu fladdert ze ook heel veel met haar armpjes. Ik werk met mensen met autisme en ik weet echt wel wanneer er iets loos is. Dus dat fladderen wat mijn dochter nu doet, is puur een teken van opwinding over iets.

9. yenolah

yenolah Fanatiek lid

12 dec 2008
    4.038
    83
    48
    Vrouw
    fysiotherapeut
    Caldas da Rainha
    Wat voor ons nu heel normaal is, is voor een baby echt allemaal nieuw. En als ze een nieuwe beweging ontdekt hebben, buiten ze het ook echt helemaal uit, zo geboeid kunnen ze nog door een simpele beweging zijn.
    Ik had voor Ilana "op je boze bolletje" gezongen. Had ik nooit moeten doen, hahaha. Nu slaat ze steeds met (voornamelijk haar rechter) hand op haar hoofdje,pffft.

10. Lorena81

Lorena81 Lid

19 jun 2009
    62
    0
    0
    Ik voel me echt stukken geruster nu,maar maak me ergens nog steeds zorgen op een of andere manier.Hoe zit het met het roepen van de naam van je baby want soms reageert hij wel maar soms ook weer helemaal niet.

11. Druif78

Druif78 VIP lid

11 feb 2008
    9.724
    1
    36
    Ik zou me geen zorgen maken hoor, wat jij beschrijft doet mijn zoontje ook allemaal! Inclusief "fladderen" met zn armpjes (opwinding) en soms beweegt hij ook contant heen en weer wat je ook wel eens bij verstandelijk gehandicapten ziet... Dat terugkerende in de bewegingen brengt vast rust ofzo en hoort bij het ontdekken/ onder de knie krijgen van bepaalde handelingen naar mijn idee! Ontwikkelt ie zich verder goed? Of zijn er andere dingen waar je je zorgen om maakt? Zoals je het hier omschrijft lijkt me niks aan de hand hoor!

12. yenolah

yenolah Fanatiek lid

12 dec 2008
    4.038
    83
    48
    Vrouw
    fysiotherapeut
    Caldas da Rainha
    Ilana reageerde ook laat op haar naam. Ze had geen hoorprobleem, maar was te druk met andere dingen of herkende de klank niet als haar naam. Nu pas zo´n anderhalve maand kijkt ze om als ik haar roep.

Deel Deze Pagina