Hoe herken ik het bewegen van de baby

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door LadyBiibii, 6 jul 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. LadyBiibii

30 mrt 2015
    7
    0
    0
    Nanny
    Rotterdam
    Hallo!
    Ik ben nu (voor het eerst) 18,3 weken zwanger en voelde net laag in m'n buik een soort plopjes.. heel zacht.. dan verdween het weer een paar seconden en dan voelde ik het weer. Is dit nu de baby?

2. sniffy

sniffy VIP lid

26 mrt 2008
    10.179
    1
    36
    Verzorgende
    Dordrecht
    Lijkt er wel op :)

Leuk!

3. Mime28

Mime28 Fanatiek lid

24 nov 2008
    4.050
    1
    0
    Zo klinkt het wel genietse. :D

4. ShallY

ShallY Fanatiek lid

14 sep 2013
    3.870
    736
    113
    Daar ben ik ook wel benieuwd naar. Herken je het meteen dat dat de baby is? Ik ben nog maar 15 weken dus het duurt nog wel even denk ik.

5. meisje1977

meisje1977 VIP lid

1 mrt 2013
    8.108
    472
    83
    ik had ook soort plopjes. Herkende het niet als de baby 9 voor ons ook de eerste). Bij 20 weken voelde ik het duidelijker en zeg ik achteraf dat was de baby

6. LadyBiibii

30 mrt 2015
    7
    0
    0
    Nanny
    Rotterdam
    Oh wat zou dat leuk zijn! Nog zo onbekend allemaal hehe

7. Anja1977

Anja1977 Fanatiek lid

22 feb 2013
    2.654
    1
    0
    NULL
    NULL
    Bij mij was het een kriebelend gevoel. Alsof er met een veertje aan de binnenkant van m'n buik gekieteld wordt.
    Later ook propjes erbij.
    Ondertussen beginnen de schopjes te komen.

Geniet ervan! 😃

8. MoniekJ

MoniekJ Fanatiek lid

12 mei 2015
    1.719
    0
    0
    HBO-B biomedisch laboratoriumonderzoek.
    Tilburg
    Superleuk!
    Ik herkende de baby vooraal an de plopjes die steeds op dezelfde plek te voelen waren En ik kende de plopjes van mn darmen, dus wist gelijk dat de nieuwe plopjes van de baby waren :).

9. w03z3l

w03z3l Bekend lid

1 sep 2014
    695
    0
    0
    Hoeft niet, ik was net 17 weken toen ik hem voor het eerst voelde, en het is m'n eerste zwangerschap.. (Wel de placenta achter liggen, dat maakt veel verschil...)

Bij mij waren het ook plopjes, heel ver weg en onduidelijk. Eerste keer was vrijdag (16+6). Ik twijfelde toen nog of het wel de baby was, maar zaterdag en zondag werden de bewegingen wat duidelijker en maandag wist ik het zeker, wat ik vanaf vrijdag voelde was de baby.
    Het voelt ook een beetje als een ongecontroleerd trillend spiertje. Zoals je weleens in je ooglid bv kan hebben... Tenminste, dat vond ik, zo voelde het voor mij.

Geniet ervan! :)

10. Grietjenb

Grietjenb Niet meer actief

#10 Grietjenb, 6 jul 2015
    Laatst bewerkt door een moderator: 6 jul 2015
    Ik denk vast dat het je kleintje is!
    Mooi is dat hè die eerste plopjes? Ik weet het nog goed van de oudste (dat is al 16 jaar geleden) maar ik weet nu nog dat ik op de bank zat en aardappels aan het schillen was. :) Ik was toen 18 weken.
    Nu zit ik op de bank en voel ook de hele tijd gerommel in mijn buik. Ik ben nu ruim 21 weken. Het blijft een bijzonder gevoel.
    Geniet ervan!!

11. LadyBiibii

30 mrt 2015
    7
    0
    0
    Nanny
    Rotterdam
    Dan denk ik ook dat t de baby was 😍 leuk! T is alleen nog niet met regelmaat.. ik zat wel rustig op de bank

12. The Lucidique

23 jun 2015
    13
    0
    0
    Ja dat is je kleintje hoor :) Bij mij begon het als een soort gevoel wat lijkt op, als je in het water zit en je voelt dan zo een stroom water langs je lichaam gaan (hoop dat ik het zo goed verwoord) Heel grappig gevoel was dat, nu zijn het meer plopjes of luchtbellen :) Ik vind het altijd erg fijn om te voelen want is ook een soort bevestiging dat ze er is :D

13. MoniekJ

MoniekJ Fanatiek lid

12 mei 2015
    1.719
    0
    0
    HBO-B biomedisch laboratoriumonderzoek.
    Tilburg
    En nu vooral geen zorgen gaan maken als je de kleine 5 dagen niet voelt ofzo ;)

14. Zonnebloem92

Zonnebloem92 VIP lid

4 dec 2012
    10.846
    4.213
    113
    Vrouw
    Zuid Holland
    Zo klinkt het inderdaad, leuk hoor!

15. LARB

LARB Actief lid

22 mrt 2014
    169
    0
    16
    Jaa ik had dat ook !
    Ik heb een mazzeltje denk ik
    Ik ben zwanger van de eerste met placenta voor
    Maar met 14 wk voelde ik plopjes.
    16 weken werd het sterker
    Precies op 17 weken voelde ik hem letterlijk verschuiven met een flinke bons er achter na.
    Mijn man heeft hem toen ook gevoeld en sinds dien voel ik de kleine elke dag wel :)

16. LadyBiibii

30 mrt 2015
    7
    0
    0
    Nanny
    Rotterdam
    Wat ontzettend leuk allemaal! Ben zo blij te lezen dat het dus wel duidelijk m'n kleine knul moet zijn 💙 heb het net weer een paar keer gevoeld!

Deel Deze Pagina