Graag jullie ideeen/adviezen over het volgende. Wij hebben een dochtertje van 6 maanden en zijn nogal aan het rommelen met haar schema. Dit is nu als volgt: 7:00 fles 120/4 met pap (ze drinkt 90cc) 10:00 fruit en wat dinken (water of diksap) 11:30 een paar stukjes brood + fles (drinkt meestal 100cc) 15:00 fles 180/6 18:00 groenten en wat drinken 19:00 fles 180/6 Ze heeft erg moeizame ontlasting en nog wat krampen. Daarom zijn we aan het overgaan op Omneo 2. (ze krijgt lactulose) Ze kreeg standaard opvolgmelk. Maar we merken hoe meer van de omneo geven, hoe eerder ze honger heeft. Het helpt wel heel goed. Ze poept veel beter en geen krampen meer als we op half omneo/half opvolgmelk zitten. Maar dan heeft ze dus sneller honger. Het lijkt wel alsof ze, als ze alle flessen leegdrinkt, ze maar net aan genoeg voedingsstoffen binnen krijgt. Zodra ze om wat voor reden dan ook wat in de flessen laat komt ze s nachts 1 a 2 keer voor een fles en is onrustiger en vaker wakker. Doen we door de laatste fles wat pap dan slaapt ze ook erg onrustig en krijgt rond 3 uur honger. De flessen ophogen werkt ook niet, ze drinkt gewoon echt niet meer. Dringen we wat meer aan gaat ze mopperen. We vinden het helemaal niet zo erg als we steeds s nachts flesjes moeten geven. Maar ze vind het zelf ook maar niks om wakker te worden van de honger. Ze is dan in de ochtenden ook wat humeuriger en eet nog slechter waardoor het hele gedoe weer opnieuw begint. Wat vinden jullie van haar schema? Valt jullie iets op? Wat zouden jullie doen?
In principe mag ze 800 ml opvolgmelk hebben over 24 uur. Je zit dus nog niet aan de max. Gezien ze 'maar' 90 cc drinkt van haar papfles, zou ik de pap even helemaal weglaten. Sommige kindjes worden daar onrustig van of vinden het echt niet lekker. Je zou als ontbijt een normale fles (150/5 of nog kleiner) kunnen geven, met een stukje brood om te oefenen. Dan fruit met wat drinken, en dan bij de lunch opnieuw een stukje brood met een flesje. Dan bij het tussendoortje opnieuw een flesje geven. Na de groenten dan een goede fles voor het slapengaan (laat haar zelf bepalen hoeveel ze wil drinken, inderdaad geen pap geven). Geef je verse groenten en fruit? Vers vult veel beter dan potjes, dus als ze daar goed van eet zal ze waarschijnlijk minder honger hebben. Het steeds wakker worden om te drinken kan ook te maken hebben met tandjes. Mijn dochter eet heel goed overdag en ook echt gneoeg, maar gisternacht kwam ze weer 3 x voor een voeding (geef bv), omdat ze last heeft van doorkomende tandjes. Deze fase hebben we al een keer of 3 gehad en elke keer kwam daarna een tand door.
Ik gaf bv en dat is natuurlijk anders maar zat op 5 voedingen geloof ik, soms 6 als er een nachtvoeding nodig was.Misschien wat vaker kleine hoeveelheden geven, desnoods weer terug op nr 1 voeding als dat nodig is?
Je schema ziet er goed uit hoor. Je zou even kunnen proberen weer re stoppen met omneo en olie(zonnebloem/olijf/mais) door haar groente hap te doen of door haar eerste fles. Dat gaat natuurlijk niet direct werken. Maar hier werkt het wel goed. Mijn dochter is ook hongerig en ik deed tot 8 mnd rijstebloempap (zou ik niet doen dat geeft harde ontlasting) in elke fles. En nu fijne granen van bambix. Dr poep is nu ook soepeler . Dus wellicht als de olie niet werkt kan je bambix in haar omneoflesjes doen en dan iets van granen pap. (Geloof vanaf 6mnd de 8 granen pap) dat vult het buikje ook. En is er een reden dat ze de papfles slecht drinkt ? Lust ze die pap misschien niet ?
Ze krijgt als vers en biologisch. Ook de pap is van biobim. We hebben 2 soorten geprobeer dus ik denk niet dat het er aan ligt dat ze het niet lekker vind. Ze zit nog niet aan de max maar meer kleinere flessen gaat ook niet echt. Dan kom je er bij een late fles uit om 23:00 uur. Overdag heeft ze niet meer honger. Olie bij de hapjes hebben we al geprobeerd en helpt niet. Vandaar lactulose. Maar ze kunnen door de tandjes dus ook meer gaan drinken? Kan natuurlijk zijn dat dat toevallig samenvalt met het overgaan naar de omneo. Misschien gaan we dan maar even helemaal over op de omneo en stoppen met de pap. Kijken wat dat doet. Ondanks de honger reageert ze er erg goed op.
Of misschien juist teveel allemaal achter elkaar in de middag? Misschien dan zoiets? 7:00 fles Tussendoor fruit en drinken 12:00 brood en fles Tussendoortje en drinken 17:00 groenten en drinken Fles voor het naar bed gaan Of is ze daar nog te jong voor? Ze zou dan wel weinig flesvoeding krijgen lijkt mij. 2 van 200cc en dan wat ze bij haar brood lust. Maar dan zouden weer nu nog eerst de fles kunnen doen en dan brood om te oefenen.
Lees alleen even jou bericht, ik zit met hetzelfde( mijn baby krijgt alleen geen omneo) hij krijgt te weinig flesvoeding overdag krijg het er gewoon niet in, hij wil gewoon niet meer, daarom geven wij hem savonds laat nog een fles die hij dan helemaal opdrinkt, zo rond 22.00 23.00 uur dan heeft hij toch zon 500 a 600 cc binnen. Hoop dat je er wat aan hebt, wij hoeven er dan snachts niet meer uit voor een voeding, alleen voor de speen af en toe.
Ik zou de fles in de middag er wel inhouden, als ze die graag drinkt. Meestal geven ze zelf aan wanneer er een fles af kan.
Bedankt voor de reacties! We gaan het dan maar proberen zoals ik als laatste noemde. Maar dan wel met een fles in de middag. Die drinkt ze graag en als enige ook altijd helemaal leeg. Zonde om die dan weg te halen. Verder gaan we dan toch helemaal over op de omneo en geen pap. Heeft ze dan toch nog s nachts honger gaan we wel weer een fles geven tussen 22 en 23. Eens kijken hoe dat gaat. Ik laat het natuurlijk nog even weten.