Fles te snel leeg (borstvoeding)

Discussion in 'Voeding' started by pinda17, Apr 2, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. pinda17

pinda17 Lid

Nov 5, 2011
    52
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dag dames,

Onze dochter is inmiddels 11 weken oud en de borstvoeding loopt (weer) goed. Ook drinkt ze goed uit een fles. Dat is fijn als ik straks weer aan het werk moet en de oppas/KDV eten moet geven.

Nu heeft ze als ze een voeding uit een fles drinkt, deze echt heel snel leeg (binnen 5 minuten) Ze heeft er verder geen last van, dus verslikt zich niet, ze moet meteen een boer laten en heeft ook geen extra zuigbehoefte (misschien omdat ze daarnaast bij de andere voedingen natuurlijk nog de borst nog krijgt) Over een borstvoeding doet ze ongeveer een half uur, en ze krijgt beide borsten.

Nu lees ik overal dat ze minimaal 15 minuten over een fles moeten doen, maar dat haalt ze dus echt niet.
    Inmiddels al 3 verschillende flessen geprobeerd; Avent met speen 1, Huismerk kruidvat met een 0+ speen en ook de Medela Calma.
    Bij alle flessen gaat het even snel, ze drinkt gewoon heel krachtig.

Moet ik verder gaan zoeken naar een langzamere fles, of kan ik het zo laten omdat ze er toch verder geen last van lijkt te hebben?

2. Flutterby

Flutterby VIP lid

Jul 23, 2008
    10,153
    63
    48
    Als ze er geen last van heeft zou ik het zo laten. Anders kun je dr dr. Brown fles met level 1 speen proberen, dat was de enige die bij mijn dochter met enorme zuigkracht langzaam genoeg ging.

Share This Page