Tja, sommige vragen zijn nu eenmaal erg discussie gevoelig. Maar daar is een forum toch òòk voor. Zoveel mensen, zoveel meningen en daardoor regelmatig een verhitte discussie, mooi toch? Zou anders een saaie boel worden hoor....Iemand stelt een vraag, iemand anders geeft antwoord, mss nog iemand en klaar, topic kan dicht, want tsja ts heeft haar/zijn antwoord
Trouwens nog een aanvulling.. ik vind ook dat je helemaal meningen kunt verwachten als je een vraag stelt die je veel beter bij de instantie zelf kunt stellen en waar je dus gewoon een kaal antwoord krijgt.
Ik heb je andere topic ook gelezen, en ik vind eigenlijk dat er heel rustig is gereageerd. Vind er niks kwetsends bij staan. Ik denk dat 90 % van Nederland er zo over denkt, dus het is ook niet zo vreemd dat ook die reacties er komen.
Ik vind dat iedereen zijn mening mag geven,daar is een forum ook wel voor bedoeld,natuurlijk wel op een normale manier dus zonder mensen te beledigen ofzo.Maar moet eerlijk zeggen dat ik hier op het forum het er altijd wel netjes aan toe vind gaan.
Ik heb niet alle reacties gelezen, maar hier mijn mening Ik vind zelf ook dat het ligt waarover het gaat. Kijk zoals het topic waarover jij het hebt, kan ik het me ergens wel bij voorstellen. Veel vrouwen hier moeten hard werken om geld bij elkaar te krijgen, terwijl ze misschien ook het liefst thuis blijven bij hun kindje. Maar soms slaat het geven van je mening echt helemaal nergens op. Ik kan zo gauw even niets anders verzinnen, maar hier een voorbeeldje: Ik had een paar jaar terug hier een topic geopend, ik had net mijn trouwjurk gepast en ik was helemaal trots. Hier een foto laten zien. Toen iemand zei: Nou sorry hoor, maar wat een verschrikkelijke jurk (ofzoiets) Dan heb ik wel zoiets van, nou lekker, mijn pret eventjes flink de kop indrukken. Ik vind in dat geval je mening geven echt nergens op slaan, ga iemand anders pesten ofzo. Maar ja, het blijft een forum en het zorgt ook voor een beetje spanning toch hihi
Ik vind dat er soms een beetje overhit gereageerd wordt. Dit is bijvoorbeeld mijn eerste kindje en toen ik zwanger was stelde ik een vraag over een dekbed (die je dus blijkbaar niet meer mag gebruiken). Mijn moeder heeft 7 kinderen gehad, en deze hebben allemaal onder een dekbed geslapen. Toen ik vroeg of ik een dekbed kon gebruiken werd er gereageerd alsof ik een enorme overtreding had gemaakt of iets dergelijks en alsof ik achterlijk was. Maar ik stelde de vraag juist omdat ik niet beter wist, ik vind dat een normaal antwoord dan ook wel kan.
Allemaal hormonale vrouwen die de mogelijk hebben om iets te plaatsen zonder dat ze daar 1 sec over na hoeven te denken..omdat ze de ander niet zien of persoonlijk kennen. Ja.... Echt respectloos vind ik het er niet vaak aan toe gaan (we zijn dan ook dol op blinkende slotjes )...*grapje!* Een mening mag gegeven worden, ook als dat misschien niet direct de vraag is. Het is vaak het punt HOE deze mening wordt gegeven. In het "echte" leven ben je misschien iets voorzichtiger met het gevoel van een ander. Elmo
Cvwinkoop, bedoel jij dit topic? viewtopic.php?f=17&t=91604&p=2492994&hilit=dekbedje#p2492994 Sorry hoor, maar volgens mij overdrijf je nu een beetje De reden dat ik het topic even heb opgezocht is, omdat ik me deze vraag nog wel kon herrinneren en ikzelf ook een reactie had geplaatst in jou topic. Verder naar mijn idee allemaal nette antwoorden die verwijzen naar de risico's van een dekbed. En ik kan er ook helemaal niet uit opmaken dat iemand insinueerde dat jij achterlijk was Er werd gewoon antwoord gegeven op jou vraag met daarbij een onderbouwing waarom wel/niet... Kijk, zo makkelijk is het dus om off topic te gaan. Eèn reactie kan iemand triggeren en daarop dieper in laten gaan, waardoor je dus inderdaad weleens van het spoor afwijkt...
nou ik heb ook even gekeken en vind ook dat ze overdrijft, niemand heeft een gekke reactie gegeven. Wat voelen sommige mensen zich toch snel aangevallen.
het is ook moeilijk om te beschrijven hoe jij het zelf bedoeld en ook nog uit te kijken dat je niemand voor het hoofd stoot want iedereen vat het anders op of is sneller op zijn teentjes getrapt, tja dan moet je maar niet op dit forum zijn vindt ik.... en waar dit eigenlijk dus over ging over het thuisblijven, ik denk dat ze zelf best wel goed wist wat ze kon verwachten want je kunt tegenwoordig alles op internet opzoeken en het was waarschijnlijk helemaal niet nodig geweest om het op dit forum te vragen....snappie? soms vragen mensen ook erom hoor.... het topic laatst over oorbellen schieten dan, jeetje alsof je je kind naar de slachter brengt zo werd er gereageerd, maar ja dat is ook maar net weer hoe ik het opvatte en sommige vinden het dus ECHT niet kunnen oorbellen schieten. maar als we nu iedereen in zijn waarde laten en niet zo snel op onze teentjes getrapt zijn gaat het vast al wat gemakkelijker!!!!
Ik weet nog dat ik zoiets had van het kan ook wel wat minder, maar nu ik er nog eens naar kijk vind ik het ook wel meevallen, misschien heb ik er teveel over doorgedacht en leek het daarom erger, maakt ook niks uit. Maarja, de een voelt zich dus wel sneller aangevallen dan de ander en niet iedereen houdt daar rekening mee.
Ik zelf vind dat men hier soms echt TE krampachtig met een topic omgaat, om ts niet te kwetsen. Daar is een forum volgens mij niet voor bedoeld. Waren alle vrouwen in the real world maar zo lief en wattig tegen elkaar
Als er een simpele vraag wordt gesteld over waar je bijvoorbeeld oorbelletjes bij je pasgeboren dochter kan laten schieten dan moet je met adressen komen en niet met je mening, omdat jij het toevallig achterlijk vindt of wat dan ook. Zoals laatst in baby & dreumes. Ik vond de reacties zo vreselijk onaardig naar de TS toe. Dan kan je wel zeggen dat je vrijheid van meningsuiting hebt, maar het recht om niet beledigd te worden telt voor mij heel wat zwaarder.
Op zich vind ik het niet zo vreemd om je mening ergens over te geven. Ik vind het wel vreemd wanneer je iemand ergens op aanvalt of nogal overtrokken reageert. Ok, iedereen is anders en iedereen heeft een mening, maar laat het daarbij. Wat ik overigens wel denk is dat reacties soms ook verkeerd begrepen worden. Dat is het verschil tussen het 'live' zeggen en het opschrijven/typen.
Ik vind sommige reacties hier ook vaak een beetje te ver gaan omdat mensen niet alleen hun mening geven maar hem ook op willen dringen... Maarrrr op fok is het nog veeeeeeeel erger, daar worden mensen echt zonder respect behandeld.
Een forum is er voor bedoeld om je mening te geven. Ik denk soms ook wel van kan dat niet even anders? Schelden en vloeken is nooit ergens voor nodig net als iemand wegpesten enz. Daar is een forum niet voor. Dus ik vind wel datals je je mening geeft je wel even na moet denken hoe je het neerzet want niemand ziet je gezicht erbij en dan kan het dus verkeerd over komen op de ander. Als ik een topic open wil ik ook graag een mening, maar wel op een normale manier. Ze hoeven het niet met je eens te zijn, anders is het geen mening maareen feit natuurlijk.
Ik vind juist de topics waar de meningen verschillen interessant! De laatste tijd vind ik het kussieknuffiekroel gehalte ook nogal hoog op het forum, en kom dus minder. Wat heb je het er nou aan door het altijd met elkaar eens te zijn? Juist door scherp te reageren ga je zelf ook scherper over een onderwerp denken en wie weet kom je nog tot nieuwe inzichten...
Maar dat hoeft natuurlijk niet te betekenen dat je elkaar afkraakt of iemand belachelijk maakt. Dat vind ik wel wat te ver gaan. Verder ben ik het wel met jullie eens dames!