Sinds 2 maanden slik ik clomid 50 mg, en nu reageert de 2e keer mijn lichaam geheel anders dan 1e keer. 1e keer alleen wat last van bijwerking als misselijkheid tijdens de slikdagen, en al een super eicel van 21.7 mm op dag 13. 2e keer, bijwerkingen als misselijkheid, ook nu ik al een aantal dagen geen clomid meer slik, vreselijke hoofdpijnen, en 's nachts het bed uit zweten, en ...... gisteren cd13 een maar 1 ietsgrotere eicel van 8 mm. Verpleegkundige bleef positief, en zei dat 3 keer in het jaar je cyclus een loopje met je neemt. En dat anders de clomid misschien verhoogd moet worden naar 100 mg. blijf het toch raar vinden, de ene keer zo'n goede sterke reaktie op clomid, en de andere keer lijkt wel bijna niet. Soort gelijke ervaringen? Als alles gegaan was als vorige maand, hadden we gisteren onze 1e iui gehad. Ik richt me er maar op dat deze maand als verloren beschouwd kan worden. Echter in het zh blijven ze er in geloven dat het volgende week nog allemaal wel kan. Dinsdag weer opnieuw fm, en wellicht nog kans op 1e iui voor de kerstsluiting van de fertiliteitsafdeling. Gr. Jola
Ik heb ook heel erg last van opvliegers door de Clomid.. Had de eerste ronde een mooi ei op dag 15, m'n ei op dag 17/18.. Ongesteld geworden en daarna mocht ik gewoon nog 5 maanden zelf aan de slag zonder afgspraken. Vorige maand ook geen ovu testen gedaan dus geen idee hoe het toen werkte. Deze maand (ronde 3 clomid) wel positieve ovu testjes (dag 16/17).. Net zoals zonder medicatie doet je lichaam het soms wel en soms niet.. Hoop dat je een mooi groot ei hebt en nog je iui kan doen voor de kerstsluiting! Succes
Mijn beste vriendin noemt dezelfde klachten, vooral die ellendige koppijn en opvliegers. Toch kan zij melden dat zij, nu na drie rondes, zich al minder rot voelt - haar lichaam reageert er wellicht steeds beter op, zegt ze. Sterkte en hier draaien de duimen!
Bij mij werkte clomid ook niet hetzelfde. 50 deed niets, de eerste keer 100 was wel redelijk en de tweede keer 100 was niet goed genoeg. Heb toen 1x 150 gehad, maar dat werkte ook niet goed. De gyn wilde mij voor een paar maanden naar huis sturen met 100mg, toen dat leek te werken, maar ik vertrouwde het niet. Niet voor niets blijkt dus achteraf...
Oef, het is voor mij alweer ontzettend lang geleden dat ik clomid voorgeschreven kreeg, maar de ellende ervan vergeet ik nooit meer. Wij waren in Parijs tijdens de eerste kuur, en ik dacht serieus dat ik er in bleef. Harkloppingen, hoofdpijn, duizelingen en een soort van paniek aanvallen. Hetzelfde heb ik nu weer met de Lucrin, alleen niet zo erg als toen. En ook dit kan per injectie verschillen. De ene keer geen last en de keer erna dubbelop. Bij mij sloeg clomid gewoon helemaal niet aan. Succes. Groetjes, Elvira
Ik zit al 7 maanden aan de clomid en nu ook al een paar maanden de hoogste dosis. De bijwerkingen, opvliegers vooral en soms hoofdpijn, zijn er helaas nog steeds. Mijn lichaam went er iig niet aan.