Badkamer verbouwen, wie laten doen?

Discussie in 'De lounge' gestart door PenK, 15 mei 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. PenK

PenK VIP lid

20 jan 2006
    6.275
    521
    113
    Wij willen in onze badkamer een aparte douche laten maken. Nu douchen we in bad terwijl er genoeg ruimte is voor een aparte cabine.
    Tevens willen we op de bovenste verdieping een 2e badkamer laten maken.
    Nu vraag ik me af wie we hier het beste voor kunnen benaderen;

- Een badkamerzaak? En zo ja welke?
    Of
    - Een aannemer? (We kennen een hele goede)

Hebben jullie een idee?

2. PenK

PenK VIP lid

20 jan 2006
    6.275
    521
    113
    niemand tips?

3. Abri

Abri VIP lid

16 jun 2010
    12.423
    3
    38
    Persoonlijk zou ik bij beiden opties eens om de tafel gaan zitten en horen wat er mogelijk is, wat de kosten zouden zijn etc. etc.

4. veense

veense Niet meer actief

Wij doen het via een installateur die samenwerkt met een aannemer. Beide doen al veel andere dingen in ons nieuwe huis.
    Van hem een adres van een showroom gekregen, daar spullen uitgezocht, hij maakt dan een offerte. De aannemerskorting die hij krijgt op de materialen deelt hij door de helft qua winst.
    Het badkamerbedrijf waar wij zijn geweest (Sanidrome) durfde het aan om met een offerte van 48.000 euro te komen!

5. PenK

PenK VIP lid

20 jan 2006
    6.275
    521
    113
    :$Zo dan:$ dat moet wel iets heel speciaals worden dan!

6. Afkes 10tal

Afkes 10tal Fanatiek lid

4 mrt 2013
    1.352
    737
    113
    Sowieso geen brugman.

7. veense

veense Niet meer actief

Het zijn 1 grote ouderbadkamer, 1 kinderbadkamer (van 1x1,5 meter), en 2 toiletten, en we hadden wel degelijke spullen uitgekozen, maar dit was wel heel erg fors ja ;) Lag ook aan een uurtarief arbeidsloon van wel 60 euro, en ze hadden zich heel veel uren toebedeeld uiteraard...

8. Rietje88

Rietje88 Niet meer actief

Je zou bijna denken dat ze de komma verkeerd hebben geplaatst

9. Maev

Maev VIP lid

4 dec 2014
    6.071
    5.553
    113
    Wij hebben indertijd een installatiebedrijf en een tegelzetter gevraagd. De spullen voor de badkamer hebben we via faillissementsveilingen opgekocht, alleen de tegels en de douchedeur via een badkamerzaak. Bij ons zijn de leidingen omgelegd, een aparte douche gecreëerd, inbouwtoilet, douchemuurtje gezet en al het oude verwijderd (waren 2 lagen tegels). Zijn uiteindelijk totaal ongeveer 4500€ kwijt geweest. Betrof wel een badkamer met veel hoeken en koven die niet weggewerkt konden worden.

10. McDsee

McDsee Niet meer actief

Onze badkamer is 9 m2 we hebben alles zelf gedaan, alles kaal getrokken, geïsoleerd, leidingen geplaatst en radiator omgebouwd, kosten 2400 euro incl dubbele regendouche en 4 persoonsbubbelbad. We zijn er 2 weken mee bezig geweest dus als ik het zou hebben laten doen zou ik aan arbeidsuren dan max 3000,- betaald hebben. Dan zou ik het via installatiebedrijf en tegelbedrijf gedaan hebben. Mijn man is timmerman (eigen bedrijf) en durfde dit klusje wel zelf aan.

11. PenK

PenK VIP lid

20 jan 2006
    6.275
    521
    113
    Daar kan ik wel wat mee. Dank voor jullie reacties!
    Bij ons zal het leidingwerk doorgetrokken moeten worden op de 2e verdieping dus dat zal wel een hele klus worden.

12. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    Wij hebben het door een aannemer laten doen.

13. pietje1987

pietje1987 Niet meer actief

Door een aannemer.

Wij gaan binnenkort oriënteren op wat we willen hebben, maar we weten nu al door wie we het laten doen.

14. Celau2013

Celau2013 Lid

16 apr 2016
    37
    16
    8
    NULL
    NULL
    Wij laten het doen door een aannemer thuis en op ons schip door een vakman die bekend is op schepen

Thuis komt de badkamer en toilet op 6000 euro en aan boord komt de badkamer op 17.000 euro. Daar zit wel een aanzienlijk verschil tussen maar dat komt dat we aan boord polyester laten spuiten onder de tegels.

Deel Deze Pagina