Ben mij in het boek; eet jezelf mooi, slank en gelukkig aan het verdiepen. Gaat ook om.real food. Kennen jullie dit boek? Wij willen toch ook anders ga eten. Ook om me rotterdam te voelen.
@ Mamak, super gaaf die cups! Daar ga ik ook naar op zoek.. Engelse recepten (of Amerikaans?) sla ik altijd meteen over, terwijl ik zulke geweldige dingen tegen kom. @ Suus, ik heb dat boek ook, toevallig net nog even in gekeken. Vind het alleen jammer dat hier weinig recepten in staan. Ik denk dinsdag voor een ander boek van Amber te gaan kijken, waar meer recepten in staan.
Nieuw schooljaar en nieuwe vorm van hapje/lunch voor zoonlief mee naar school... Boterhammen zijn zoooo 2012... zie hier: Tussendoortje: blokjes kaas, home made appelkoek, gedroogde appels en tomaat... Lunch: verse geperste jus d'orange, home made banaanpannekoek, komkommer, tomaat, abrikozen en rozijnen... En een foto van de (bijna) lege bakjes.. Hij heeft goed zijn best gedaan..
Even een tip voor de mensen die zelf jus d orange maken. Als je de vezels niet meeperst krijg je alleen maar de fruitsuikers binnen en dit is niet gezond. Je kunt het beter in een blender doen!
Leuk topic. Ik lees graag mee. Wij proberen ook gezond te eten en kopen zoveel mogelijk onbewerkte producten.
alweer een oud topic wat ik heb laten heropenen.. Vandaag hier na lange tijd weer aan het bakken geweest en ik hoop dat we hier elkaar weer kunnen steunen en van lekkere recepten kunnen voorzien Wie doet er mee...?
Wat ik al jaren doe is een fruit en groente schaal op tafel. Daar mag iedereen van pakken wat hij of zij wil. Noten, fruit en groentes... Vaak eet onze zoon rond 5 uur altijd van de schaal...dan heeft hij al wat trek. Ik zal binnenkort een foto plaatsen van de nieuwe schaal. Die is nu nog in de maak. Op dit moment is ook onze hele woonkamer leeg in verband met een nieuwe vloer.
ik denk niet dat wij alle "regels" volgen wat betreft real food. Maar zo veel mogelijk, maar ik bak niet zelf brood en kinderen mogen een keer per dag iets uit hun trommel (koekje of snoepje) dat ga ik ook niet veranderen. Wel wordt hier heel veel groente en fruit gegeten. Wij en de kinderen komen echt ruim boven de adh. Wat er onder andere in de lunchtrommel gaat (dochter is niet zon broodfan) - prikker met rauwkost - gekookt eitje - ei banaan pannenkoekje - volkoren crackers - noten/rozijnen mixje
Hier ook zoiets... Wel zelfgemaakt brood trouwens omdat ik dat ook erg leuk vind om te doen en we het veel lekkerder vinden. Maar dan wel weer gewoon van tarwe.
Hier ook redelijk bewust bezig om zo puur mogelijk te eten al 'zondig' ik nog wel regelmatig. Het gaat meestal met ups en downs. Even nieuwschierig; je schrijft dat je sinds lange tijd weer aan het bakken bent. Heb je dus niet door kunnen zetten na het openen van je topic in 2013?
Jawel, een hele tijd wel mee bezig geweest. Ik heb zelf een fulltime bak bedrijf gehad (taartenwinkel) en toen was het prima te doen. Toen ik begin jan 2014 ontdekte dat ik zwanger was van dochterlief heb ik besloten om te stoppen met het bedrijf. Het bakken in opdracht is hiermee geëindigd. Uiteindelijk ging het bakken mij helemaal even tegenstaan. Dit is echt een periode van nu bijna 1,5 jaar geweest. Nog steeds op het eten gelet maar niet meer zo actief met zelf basis dingen bakken als brood en suikervrije dingen.. De teugels te veel laten varen zeg maar. Nu ben ik op een punt dat ik denk dat we het gewoon weer moeten oppakken. Ook al kost het tijd, het is het zo waard om gezond(er) te eten dan alle voorverpakte dingen. Dus zodoende dat " het vuur" weer is opgelaaid hier en daarom ook topic erbij gezocht.
ik ben erg bezig met gezond eten of real food maar het lukt me niet altijd zeker omdat de jongste erg moeilijke eter is en ik daar altijd mee bezig ben ik kook wel altijd vers zonder pakjes enz enz en onwijs veel groente en stukje vlees brood bak ik 3x in de week rest haal ik eigenlijk altijd in de winkel of ga naar een tokko fruitschaal vul ik elke week met alle soorten fruit en de 2 oudste eten dit elke dag mijn jongste helaas alleen een banaan of een rijstenwafel ze mogen elke dag toch wel een snoepje of een waterijsje denk het met kinderen best moeilijk is om alles suikervrij te geven maar doe mijn best zolang ze maar elke dag verse groente eten en lekker stuk fruit ben ik al blij ik lees ook graag mee wie weet kom ik nog eens goede en mooi tips tegen om er nog meer uit te kunnen halen