Real food

Discussie in 'De lounge' gestart door Mamak, 15 aug 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. alamea

alamea Fanatiek lid

15 jan 2013
    1.270
    0
    0
    Zo eten we eigenlijk grotendeels al, ik vind het niet moeilijk om te combineren met gezin, baan en 3 uur reistijd per dag. Kwestie van goed plannen.

Maar als deze manier van eten draait om alle voedsel in originele vorm, dan past zuivel er eigenlijk niet in. Melk, yoghurt en kaas zijn allemaal bewerkte producten.

2. Mamak

Mamak Fanatiek lid

8 jun 2008
    3.424
    48
    48
    thuis
    Ja, inderdaad, ik vroeg het me ook af.. want de website waar ik het vandaan heb zegt wel zuivel en heel af en toe lees ik ook geen zuivel.. blijft lastig.. maar ik denk dat we zuivel er wel bij laten hoor..

3. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

En brood dan? :)

4. wendy339

wendy339 VIP lid

27 okt 2010
    9.739
    1.060
    113
    Ik lees even mee.. Het boeit me namelijk wel alleen zou ik er graag wat meer over lezen. Volg jullie hier dus even.

(Ik las net een paar keer dat suiker met name bij de kinderen vermeden wordt omdat ze dan hyper zouden worden, na mij weten is dit achterhaalt en hebben diverse onderzoeken en tests uitgewezen dat dit niet zo is. Gewoon ter info hoor,doen wat jullie denken dat goed is!)

5. Mamak

Mamak Fanatiek lid

8 jun 2008
    3.424
    48
    48
    thuis
    Bedankt voor het delen :)
    Ik zeg nu heel kort door de bocht suiker maar het zou net zo goed een bepaald E-nummer kunnen zijn.. Onderzoek hier thuis wijst aan dat hij wel heel sterk reageert op geproduceerd koek en snoep..

Voor veel info over real food kijk eens hier:
    Real Food Defined (The Rules) - 100 Days of Real Food

6. alamea

alamea Fanatiek lid

15 jan 2013
    1.270
    0
    0
    Je hebt gelijk, die past er volgens hun filosofie er ook eigenlijk niet bij :)

Ik lunch meestal met brood, maar sinds deze week ben ik begonnen om te lunchen met een groene smoothie. En om die vullend genoeg te maken als complete maaltijd, maak ik ze met havervlokken en zonnebloempitten. Dan heb ik een halve liter. Gaat goed, ik heb geen honger.

Mijn dochter geef ik wel brood als lunch.

7. Anita1983

Anita1983 Bekend lid

18 aug 2010
    524
    27
    28
    NULL
    NULL
    Ik ga dit topic ook volgen maar ben even benieuwd wat jullie op brood eten. Ik kom niet veel verder dan kaas evt gecombineerd met groentes

8. Saskia78

Hmm waar staat dat dan?
    Ik lees nog steeds overal dat bijv bij ADHD en andere overactieve kinderen het weldegelijk verschil maakt.

En ik blijf graag op de hoogte... :)

9. Mamak

Mamak Fanatiek lid

8 jun 2008
    3.424
    48
    48
    thuis
    echte pindakaas en fruitbeleg (dus jam zonder suiker)

10. alamea

alamea Fanatiek lid

15 jan 2013
    1.270
    0
    0
  11. wendy339

wendy339 VIP lid

27 okt 2010
    9.739
    1.060
    113

Even googlen (heb laatst ook een documentaire gezien op dacht BBC waarin dit besproken en getest werd.) Daarintegen heeft mijn broertje ADHD en ook toen trokken ze de link tussen suiker/hyperativiteit in twijfel. Vaker is het de sfeer/drukte/indrukken die een kind drukker maken na bijv een feestje/visite/sint etc.
    Volwassen drinken vaker suiker in thee/koffie,deze bevatten van zichzelf al cafeïne en theïne waardoor dus suiker niet per definitie de boosdoener is.

Bedankt voor de link ter info mbt real good!

12. Saskia78

Lijnzaad is ook goed tegen de honger... E het smaakt prima in je smoothie.

Plus dat het een zogenaamd superfoodie is en nog 1000 heilzame eigenschappen heeft.
    Maar..... Ik doe het zelf graag in m'n ontbijt of lunch...
    Vult het precies even beter.

13. Maanhaasje

Maanhaasje Actief lid

12 aug 2013
    217
    0
    0
    Soundfullness Therapeute
    Oegstgeest
    Hier ook geen zuivel en brood...
    Brood niet omdat we allemaal slecht reageren op tarwe, dus doen we dus maar niet. In plaats daarvan eten we havermout, fruit, salade, soep (voor de lunch), Ik maak in mijn droogoven crackers van zaden en groenten, of ik maak yoghurt van amandelen met verse aardbeien ofzo...
    In het begin is het een beetje zoeken, maar als je eenmaal de voordelen er van ondervind, word je ook gemotiveerder er voor te gaan :)
    Ik geef mijn kids geen suiker, althans niet in bewerkte vorm. Ik maak wel dingen waar bv maple syrup in zit, of kokosbloesemsuiker, en maak zelf gedroogd fruit, en dingen als appel of banaanchips.
    Wat ze ook fantastisch vinden is rauwe groenten met dipsausjes, of als ik groenten op een satéprikker doet (dan is het ineens interessant LOL)
    Ik kan wel eens wat recepten posten als er interesse naar is :) Of bijhouden wat ik eet. Het is hier zo'n routine. Ik eet dan wel vegan, maar denk dat er wel wat leuke recepten bij zitten die vleeseters ook aanspreken :)

14. Mamak

Mamak Fanatiek lid

8 jun 2008
    3.424
    48
    48
    thuis
    Er zijn natuurlijk strenge en minder strenge stromingen... Op deze website zeggen ze:

Some people say, “Well, isn’t cheese/bread/milk a ‘processed’ food?”…right (sort of).
    Our family actually avoids all highly processed food because even cooking is technically a form of “processing” or changing your food…and we definitely aren’t practicing a “raw food diet.”
    Mainly to draw the line somewhere we define highly processed food as products containing more than 5 ingredients.
    But – just for the record – no matter how many ingredients are on the list, if a product is made with anything refined (like “wheat” that’s not whole) or if it’s deep-fried in refined oil then we definitely consider it to be highly processed as well. That means bags of 3-ingredient deep-fried potato chips are out (sorry!).

15. nana33

nana33 VIP lid

17 nov 2008
    5.536
    3
    0
    Muv zelf ons eigen brood bakken doen wij dit ook al járen. We werken allebei zo goed als fulltime en hebben een dochter van bijna twee. Ik vind zelf niet dat het echt veel tijd kost. Ik spendeer per dag vrijwel nooit meer dan 30 a 40 minuten aan koken. Boodschappen doen kost ook niet meer tijd, want ik kan vrijwel alles bij onze bio winkel kopen of de bio versie van de AH. We "zondigen" wel in de vorm van 2 a 3 keer per maand uit eten gaan, maar we proberen dan ook vaak restaurants uit te zoeken, waar ze biologisch en gezond koken. Als ik mn dochter vergelijk met kindjes om me heen is ze ook een hele goede eter (vind veel soorten groenten en fruit écht lekker en vraagt er zelf om) en ik geloof echt wel dat dit deels door ons eetgedrag komt.

16. Mamak

Mamak Fanatiek lid

8 jun 2008
    3.424
    48
    48
    thuis
    Graag|!! (zie rood)

17. Saskia78

Mja dan kom je ineens uit bij "Ma Rauwer"...
    Of dat echt nog gezond is vraag ik me af :)

18. Mamak

Mamak Fanatiek lid

8 jun 2008
    3.424
    48
    48
    thuis
    Wat bedoel je Saskia? Want ze zeggen hier juist dat ze dus geen raw food willen eten.. vandaar wel (eigengemaakt) brood, kaas en melk

19. Saskia78

Nou als je dat soort dingen dus niet gaat doen... En dat lijkt mij (net als de schrijver) een beetje te veel van het goede :)

20. Mamak

Mamak Fanatiek lid

8 jun 2008
    3.424
    48
    48
    thuis
    +1.. we zeggen dus eigenlijk hetzelfde :) hahaa...
    Geschreven woord is soms... uhmm.. lastig

Deel Deze Pagina