Recipe: Yellow Cupcakes with Homemade Frosting (better than the box!) - 100 Days of Real Food Recipe: Dark Chocolate Whole-Wheat Brownies (and other Valentine Recipe: Whole-Wheat Chocolate Cake - 100 Days of Real Food
Mamak dank! Dat ziet er goed uit Ik kwam net de website eetgoedvoeljegoed.com tegen. Leuke recepten en meer.
@ username: tnx voor de link.. kende hem al maar altijd leuk om met elkaar te delen Ik zit een beetje in dubio.. ik weet dat zuivel in principe niet echt bij het real food hoort.. maar toch wil ik het blijven gebruiken (volgens de 100 days of real food blog).. Twijfel nu of ik beter magere of volle yoghurt kan kopen.. Ik begreep beter volle yoghurt omdat daar goede vetten inzitten en ze met magere yoghurt weer stoffen toevoegen en verwijderen.. wat vinden jullie?
Ik zou absoluut voor de volle yoghurt gaan, hier is het minst aan geknutseld! Ik kies altijd voor zo "heel" mogelijke producten en het vet wat er in zit, maakt je echt niet dik hoor Neem aan dat je niet 3 liter neemt per dag hihi. Magere yoghurt is water met een zure smaak en toevoegingen!
en wat maken jullie voor makkelijke en gezonde snacks voor onderweg... Moeilijk vandaag als we (ik en zoonlief) samen op pas zijn.. eerst bij een (commerciële) kinderboerderij.. Normaal had ik een broodje/tosti/pannenkoek gegeten.. nu niet... Daarna bij tuincentrum, normaal zouden we daar dan iets eten en drinken maar nu alleen een glas verse jus genomen.. Maar ja, ik zoek iets wat ik zo makkelijk in mijn tas kan doen voor dat soort momenten.. ik kwam nu niet verder dan een banaan ofzo maar dat is in een winkel/ in de auto ook niet heel handig..
Tja meenemen hahaha, ik ben inmiddels koningin van de bakjes in mijn tas denk ik hahaha. Denk aan wraps (van maismeel als je geen tarwe wilt), salade, fruitsalade, soep in een thermos, rauwe groenten met hummus, bakje yoghurt met muesli, zelfgemaakte amandelcake of brownies,gedroogd fruit, dat soort dingen Of smoothies kan ook nog
Sorry dat ik reageer, maar naar dat suiker en hyperactieve kinderen is vorige week op tv geweest bij ehbo, hebben ze onderzocht en dat was bullshit, ouders denken dat altijd...
is hier ook al eerder gezegd in het topic.. heb toen ook al gereageerd dat het iig ergens aan ligt bij mijn kind... zullen dan wel kleurstoffen of iets anders zijn.... Maar dat bepaald eten hier invloed heeft op gedrag van mijn kind is duidelijk
Interessant onderwerp! Maar vraag me wel af waarom melk gebanned wordt. Oké, melk uit de winkel is bewerkt, maar je kan het ook direct bij de boer halen, dan heb je een natuurproduct die absoluut niet bewerkt wordt en vele malen goedkoper dan uit de super! Wij hebben zelf een biologisch bedrijf en vragen 50 cent per liter. Hiervan kun je dan drinken (al dan niet rauw, advies is eerst koken/goed verwarmen) en ook yoghurt e.d. maken. Melk wordt echt niet in een fabriek gemaakt, hoor, maar is een echt natuurproduct! En als je het te vet vind, laat je het een nachtje staan en schept de room eraf. De rest is dan al weer veel minder vet. Verder zou ik best over willen gaan op deze manier van eten, lijkt me inderdaad veel beter voor alles, maar weet niet of ik mijn gezin (en vaak ook mezelf) zover krijg...
Melk is voor zuigelingen. Van pure melk krijg ik ontzettende darmklachten, eczeem en oorpijn ( ja echt). Ik kan yoghurt wel verdragen en eet ook kaas.
Ik denk dat melk 1 van de beste inkomens is van de hoge bazen, want melk is echt slecht voor je. Het is gemaakt om een kalfje zo snel mogelijk te laten groeien, waarna het stopt met drinken. Wij zijn het enige zoogdier dat als volwassene melk drinkt en ook nog van een ander zoogdier.... Er word ons verteld dat melk goed is voor calcium, wat ze niet vertellen dat in melk een stofje zit dat de calcium in de melk teniet doet en ook het calcium pakt uit ons eigen lijf. Daarbij zorgt melk voor een heleboel klachten, waaronder eczeem en astma (en andere longklachten door een te veel aan slijmproductie door de melk). Wist je overigens ook dat in melk een redelijk hoog aantal puscellen is toegestaan? Omdat de koeien vaak ontstekingen hebben, is er geen ontkomen aan dat jij alle fijne prut in je melk krijgt. Daarom mag er een bepaald gehalte aan puscellen in de melk zitten... (bah!) Oh en dan nog de antibiotica enzo.... en het überslechte leven van de koe...
Ondanks mijn mening over melk vind het trouwens super tof, dat jullie biologisch boeren! Nu hopen dat er nog velen volgen!!
wow... wij hebben heerlijk gegeten vanavond.. 100000 maal lekkerder dan kant en klaar pakje kruiden van tex mex Ik had gemaakt - fajitas met vulling (Recipe: Fajitas - 100 Days of Real Food) Vooral de kruidenvulling die je zelf moet maken, Emerils Essence, is werkelijk heerlijk) - Pico De Gallo II (Pico De Gallo II recept - Recepten van Allrecipes) heerlijk fris door limoen en koriander - en dat tezamen met sour cream en geraspte kaas