herstel na laparoscopie

Discussion in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' started by AnGiEkEn, Nov 15, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. AnGiEkEn

AnGiEkEn Actief lid

Mar 9, 2012
    129
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wie heeft er nog een diagnostische laparoscopie ondergaan + hsg onderzoek?
    Dinsdag is de ingreep gebeurd, heb tot vandaag nog erg last van het gas in mijn schouders (vooral bij rechtopzitten, rechtopstaan en lopen). Het gaat beter als ik blijf neerliggen, maar ik ben echt niet iemand die urenlang kan stilzitten...
    De gyn schreef mij een week thuis. Dus maandag terug aan het werk. Ik werk in de verzorgingssector en moet dus veel heffen en tillen. Ik vraag mij af of dit kwaad kan een week na de operatie?
    Wanneer trekt dat gas eindelijk weg? Dat vind ik nog het vervelendste!
    Er is niets gevonden bij mij, alles bleek normaal. Heel raar dat als het zaad van je man OK is en bij mij is alles OK je na 1,5 jaar nog altijd geen wondertje hebt groeien in je buik :(
    Is het zo dat je meer kans hebt na de laparoscopie om zwanger te geraken?

2. Kiekies

Kiekies Fanatiek lid

Sep 17, 2012
    2,264
    0
    0
    Leerling VIG
    Waar liefde is
    Ik heb ruim 1,5 week goed last gehad. Luister naar je eigen lichaam en neem vandaag contact op met de bedrijfsarts! Ik heb de 1e week alleen zittend werk gedaan, week erop halve dag zittend werk en halve dag licht lichamelijk werk.

Succes en hopelijk wordt snel jullie wens vervuld.

3. Bouwjaar1979

Bouwjaar1979 VIP lid

Apr 20, 2011
    8,087
    2
    36
    onderzoek in de gezondheidszorg
    Noord-Holland
    Ik heb in sept een laparascopie gehad op maandag en ben woe weer gaan werken, maar ik zit achter de pc. Het gas heb ik ook wel ruim een week last van gehad, met name lopen fietsen op een hobbelige onder grond. Verder wilde het sneetje in m'n navel niet goed genezen. Uiteindelijk zelf de hechting eruit getrokken en toe was t zo dicht

Bij mij was ook alles oke, vriend zijn 2e meting was minder en daarom op de IUI-wachtlijst gezet. Maar als alles goed blijft gaan hebben we die niet nodig. Er is dus nog hoop :)

Succes!

4. Elvira

Elvira VIP lid

Oct 6, 2005
    7,494
    0
    36
    Ik heb een week last gehad van het gas en heel erg moe van de narcose.

5. merah

merah VIP lid

Jun 8, 2009
    13,466
    4,919
    113
    Female
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Binnen een week weer aan het werk. Wel moe van de narcose. Tillen is op zich geen probleem,, je hebt geen grote jaap waarbij spieren zijn gesneden of zo. Maar als je er erg last van hebt zou ik kijken of je met collega's kunt afspelen dat ze je wat ontzien.

6. sankyra

sankyra Actief lid

May 5, 2011
    377
    1
    18
    Female
    Pesaja
    HeescH
    Ik was enkel heel lang moe .. heb wel last van gassen maar niet een week lang ... en ben met een week ook weer aan het werk gegaan . en tillen deed ik toen bewust niet dat deden mijn collega`s voor me .

maar gewoon naar je lichaam luisteren ..

Komt goed .

xxx

7. liefkleintje

liefkleintje VIP lid

Jun 16, 2011
    5,779
    1,131
    113
    Female
    Hoi,

Ik heb hem in augustus gehad en de eerste dagen ook erg veel last van het gas gehad!! Kon ook niet zitten of staan zonder daar last van te hebben. Irritant gevoel vond ik het!

Ik werk in de kinderopvang en heb een kleine 2 weken niet gewerkt. Het is gewoon de hele dag tillen.

Ik was 2 mnd erna zwanger, maar helaas is dat een vmk geworden. Dus nu hopen dat het weer snel raak is.

8. liefkleintje

liefkleintje VIP lid

Jun 16, 2011
    5,779
    1,131
    113
    Female
    @Bouwjaar, gefeliciteerd!!!! Wat super!! Nu duimen dat alles goed blijft gaan!! :D

9. sunshineS1976

sunshineS1976 Niet meer actief

Hey meis,
    Ik heb ook een laparascopie gehad, maar dan voor een galblaasverwijdering. Meer last gehad van de sneetjes en het beurse gevoel in mijn buik daaronder dan die galblaas die eruit was. Veel last van het gas, zeker een week een dikke buik gehad.
    Verder wilde het sneetje bij mijn navel totaal niet genezen en stond er erg veel druk op daar. Voelde me ook niet lekker van de narcose enz. Pas na 2 weken voelde ik me echt weer fit genoeg om weer aan het werk te gaan en ik heb fysiek geen zwaar werk.
    Voor dit soort dingen is er niet echt een tijd toe te kennen wanneer iemand weer aan het werk kan, dit is zo verschillend per persoon. Neem dan ook gewoon je tijd, je merkt het vanzelf als je weer de oude bent en er weer tegenaan kunt! Zou het eerder rustig aan doen, zeker gezien het werk dat je doet, dan dat je je probeert te houden aan de week rust die de gyn je heeft voorgeschreven.
    Ik kreeg destijds ook opmerkingen dat een laparascopie zo eenvoudig is en een weekje herstel voldoende is en dat mijn 2 weken overdreven was. Was ik het niet mee eens hoor en de bedrijfsarts trouwens ook niet.

Hoop dat jullie heel snel zwanger mogen worden nu alles er goed blijkt uit te zien! Hebben ze tijdens de laparascopie ook je eileiders doorgespoten toevallig? Daar hoor je wel eens bij dat je extra vruchtbaar bent daarna.
    Hoop dat jullie wondertje zich snel aankondigt!!!

10. AnGiEkEn

AnGiEkEn Actief lid

Mar 9, 2012
    129
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi iedereen,

Vandaag gaat het reeds veel beter, eerste dag zonder pijnstilling. Gas is sterk gereduceerd maar als ik veel bezig ben, voel ik het na een tijd toch wel, dus op tijd wat rusten. Ik voel mij fit genoeg om volgende week terug te gaan werken.
    Euhm, eileiders doorgespoten, ik denk het wel als dit hetzelfde is als die contrastvloeistof dat ze inspuiten om de doorgankelijkheid te bepalen?
    Ik hoop echt dat het voor ons ook een keertje is weggelegd. We worden er elke dag (facebook, tv, vrienden) mee geconfronteerd. De verpleegster zei ook er niet zoveel mee bezig te zijn, maarja, makkelijker gezegd dan gedaan als je er constant mee wordt geconfronteerd! (natuurlijk zijn we er nu ook op gefocust)
    Ik hoop dat het bij jullie ook allemaal snel raak mag zijn!
    Ik dank jullie voor de reacties en medeleven!

11. Wachtende

Wachtende Fanatiek lid

Nov 29, 2011
    4,414
    0
    0
    Het doorspuiten is het blauwe goedje wat je inspuiten om te kijken of je eileiders doorgankelijk zijn. Dit zorgt ervoor dat je 6 maanden extra vruchtbaar bent.

Er niet zo mee bezig zijn is makkelijk gezegd maar praktisch niet uitvoerbaar. Je moet een gezonde balans zien te vinden en dat is al moeilijk genoeg.

12. AnGiEkEn

AnGiEkEn Actief lid

Mar 9, 2012
    129
    0
    0
    NULL
    NULL
    Kan er mij iemand vertellen hoe dat het komt dat je meer vruchtbaar bent na een laparoscopie/hsg?

13. liefkleintje

liefkleintje VIP lid

Jun 16, 2011
    5,779
    1,131
    113
    Female
    Dat heeft de gyn wel uitgelegd, maar hoe het precies zat....:)
    Volgens mij was het zo dat door de vloeistof de "haartjes" in je eileider (die zorgen voor het vervoer van je eitje) wat beter hun werk doen.

Die duwen het eitje als het ware voort richting baarmoeder en dat ging na het doorspoelen beter. Zoiets ;)

Share This Page