welke keuzes autostoel?

Discussie in 'Met je kind op pad' gestart door Baileyy, 27 mei 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Baileyy

Baileyy VIP lid

12 feb 2012
    5.637
    1.443
    113
    Ik ben in september uitgerekend. Nu moeten we nog voor de autostoel keuzes maken.

Bij onze eerste een maxicosi Cabriofix met een isofix systeem (familyfix). Nu zit hij in de vervolgstoel op dezelfde basis maar dan de Pearl (voorwaarts).

Nu kunnen we straks natuurlijk de maxicosi die we nog hebben in de gordels zetten, maar dat vind ik toch niet zo prettig. Dus een nieuw isofix systeem moet er dan komen? Maar wat is handig? Kiezen we dan weer een familyfix zodat straks ook het tweede stoeltje erop past dat we ook al hebben. Of kopen we een nieuwe basis waarbij ook het vervolgstoeltje achterwaarts kan? Dan kan de oude maxicosi cabriofix er niet meer op dacht ik? En hebben we die over?

Ik weet niet hoelang onze oudste van 2,5 in de Pearl kan blijven zitten namelijk. Gaat de Pearl dan over naar de jongste? of komt er een tijd dat ze tegelijkertijd in die maat stoel moeten en we dus sowieso een andere vervolgstoel moeten kopen.

Zijn de stoeltjes die volgen na de Pearl ook op de familyfix te bevestigen of dat sowieso niet?

Sorry een hoop vragen, maar pff wat lastig.

2. Lichtroze

Lichtroze Bekend lid

22 apr 2014
    568
    0
    0
    NULL
    NULL
    Je zou de base van de 2way fix kunnen aanschaffen. Daar past als het goed is de cabriofix mc ook op. Kun je daarna de 2way pearl erop zitten.

3. Baileyy

Baileyy VIP lid

12 feb 2012
    5.637
    1.443
    113
    Dan moet ik dus een nieuwe base aanschaffen (wat toch moet), maar dan ook nog een nieuwe 2e autostoel Pearl? Die oude kan dan niet door omdat ze allebei er tegelijk in zitten?

4. cc93

cc93 Bekend lid

10 okt 2010
    996
    2
    18
    Is je oudste nu 2,5?
    Dan kan zij op het moment dat je jongste in de opvolgstoelen gaat door naar de volgende stoel.
    Of ze moet erg klein zijn.
    Mijn oudste zit al ruim 1 jr in een maxi cosi rodi (stoel vanaf 15 kilo, gewoon in de gordel)

5. Baileyy

Baileyy VIP lid

12 feb 2012
    5.637
    1.443
    113
    Oke sat zou mooi zijn. Dan hoef ik dus alleen nog een gewone familyfix te kopen waar beide stoelen op kunnen. En dan straks voor de oudste een nieuwe stoel.

6. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Kan de pearl niet met de gordel vast? Die zet je in principe vast en dan staat hij en de mc haal je t vaak uit dus die op de basis.

7. Arya

Arya Bekend lid

26 jun 2014
    847
    0
    0
    NULL
    NULL
    Nee de Pearl kan niet met de gordel vast.
    Ik zou zelf een 2 way fix erbij kopen en dan een nieuwe achterwaartse volgende stoel (2 way fix)

8. Boommm

Boommm Niet meer actief

Ik zou de autostoel van je oudste tegen die tijd doorschuiven naar je jongste. Is een prima autostoel en dan hoef je nu alleen maar de normale familyfix aan te schaffen.

9. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Andere optie, een 0-18 of 0-25 kilo achterwaartse autostoel voor je jongste. Veilig en in 1 klap klaar tot 4,5 jaar!

Deel Deze Pagina