Vraag muren verven/roken (verhuizen)

Discussie in 'De lounge' gestart door Delta, 18 aug 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Delta

Delta Niet meer actief

Goedenavond iedereen,

Wij gaan binnenkort verhuizen. Maar die mensen hebben gerookt binnen. De schade lijkt mee te vallen, de muren lijken niet heel erg goor. Nou weet ik niet goed hoe we dat het beste kunnen aanpakken, eerst schoonmaken en dan verven, of direct verven.. We hebben niet veel tijd om te verhuizen (anderhalve week) Wie hebben er tips voor ons..
    Alvast heel erg bedankt!

2. Adriana85

Adriana85 VIP lid

20 okt 2010
    6.081
    25
    48
    Je hebt speciale verf daarvoor, die nicotinevlekken verwijdert, of beter gezegd, die over nicotinevlekken in 1 keer dekt.
    Daar kan je dan gewone verf overheen doen.

3. Delta

Delta Niet meer actief

Welke is dat dan? En dan hoef je niet eerst schoon te maken?

4. Gerdatje

Gerdatje Fanatiek lid

27 apr 2012
    1.920
    0
    0
    100% Mama
    Achterhoek
    Dit is wel dure verf.

Hier hadden we dus een geel plafon van het roken.
    Hebben ze eerst schoon geboend. En toen 2 keer moeten doen met die speciale verf. In de keuken zelfs 3 keer. :$

5. evietje

evietje Actief lid

22 mei 2014
    479
    0
    0
    films.
    zoetermeer
    Als je het in een keer goed wilt doen, kan je het beste naar een verf speciaal zaak gaan. En daar de verf halen en laten adviseren. Ik weet het, het is duurder maar wel in een keer goed.

6. Bubbel

Bubbel Niet meer actief

In ons vorige huis werd door de oude bewoners enorm veel gerookt. Wij hebben het hele huis behandeld met nicotine-voorstrijk en daarna muren en plafonds gestuct. Op plekken waar we niet zo goed hadden voorgestreken kwam het geel van de nicotine gewoon door het stucwerk heen.
    Ik zou je dus goed laten adviseren. Anders doe je dadelijk een hoop werk voor niks.

7. Mime28

Mime28 Fanatiek lid

24 nov 2008
    4.050
    1
    0
    Ik zou het eerst schoonmaken. Bij mijn broer hebben ze dat zo gedaan, weet zo niet met wat, maar de gorigheid droop eraf. Toch fijn als dat weg is...

8. Bailief

Bailief Niet meer actief

Even met ammoniak verdunt in water overheen poetsen, daarmee haal je het ergste eraf. Daarna gewoon schilderen. Wij hebben dit in al onze 3 woningen gehad in de afgelopen jaren en steeds op die manier gedaan. Ging prima. We hebben het trouwens met witte saus op waterbasis gedaan. Wel 2x, dan krijg je een mooier resultaat.

9. Mime28

Mime28 Fanatiek lid

24 nov 2008
    4.050
    1
    0
    Een keer extra schoonmaken is minder werk als eventueel een keer extra moeten verven.

10. annelie566

annelie566 Niet meer actief

Ik zou ook met verdunde amoniak eerst schoonmaken en dan (2x) verven.

11. Elvira

Elvira VIP lid

6 okt 2005
    7.494
    0
    36
    Wij hebben hier de histor extra dekkend en extra wit gebruikt. De plafonds zijn witter dan wit en we hebben niets hoeven voor te bewerken. En echt het was geler dan geel na 10 jaar roken binnen.

12. wishfulthinking

wishfulthinking Fanatiek lid

7 aug 2012
    4.828
    2.498
    113
    Vrouw
    Eerst afnemen met st marcs dan de kozijnen licht opschuren weer afnemen met st marcs en dan de kozijnen ed verven

Je zou de muren als je die wilt sausen eventueel kunnen voorbehandelen met een primer/voorstrijk!

13. Vrolijkheid

Vrolijkheid Niet meer actief

Ik zou even naar een verfspeciaalzaak gaan voor advies. Ja het is íets duurder maar niet altijd heel veel meer in verhouding met de kwaliteit. Tenminste, dat is onze ervaring!

14. birds86

birds86 VIP lid

13 mei 2013
    5.305
    2.002
    113
    Vrouw
    Wij hadden t huis geel...niet van de verf maar van de rook...zooo op goor!
    We hebben alles af moeten doen met een waterspuit met chloor in. Dan spuiten je zo alles van de muren af. Goed laten drogen en met gewone muurverf erover heen. Maar jullie hebben maar anderhalve week en dat is erg kort om dat te doen. Je moet de vloer dan natuurlijk ook goed afplakken met stucadoors rol.
    Wij hebben alles wit geverfd maar ga volgend jaar de muren in een licht tintje doen want door t wit zie je soms nog de gele rook plekken.
    Maar ons huis was dan ook echt goor, hoop dat t bij jullie niet zo is.

15. Beaujuulais

Beaujuulais Fanatiek lid

15 sep 2008
    2.803
    70
    48
    Vrouw
    Wij hebben laatst nabij iemand de woonkamer opgeknapt waarbij de muren bruin waren van de nicotine aanslag.
    Eerst bij een verfspeciaalzaak informatie ingewonnen en daar vertelden ze dat we het beste met pure chloor/bleek de wanden moesten behandelen met een roller.
    Er zijn wel middelen voor maar daar zit ook gewoon chloor in dus goedkoper om dat direct te doen met chloor.
    We hebben alle wanden en plafond met een roller bewerkt en het leek net alsof we al aan het schilderen waren.
    Daarna met goede dekkende verf erover heen (dus niet met verf uit de doe het zelf zaken!)
    Het verschil was niet normaal!
    ik moet wel eerlijk zeggen dat het op sommige plekken (hoeken bij de schoorsteen) wel een paar lagen verf heeft gekost en als je goed kijkt is het daar nog steeds heel iets geler.
    Maar het verschil was wel erg duidelijk en dat kwam zeker ook door het gebruik van chloor.

16. Gerdatje

Gerdatje Fanatiek lid

27 apr 2012
    1.920
    0
    0
    100% Mama
    Achterhoek
    Wij hebben hier in huis een stuk muur met schoon metselwerk.
    We hebben er gewoon water over heen gegooid. Het wat was gewoon geel wat er af kwam. :D

Wij hebben trouwens stalen kozijnen in huis. En die hebben denk ik nog dik een jaar roken die nog naar rook. :$

17. Delta

Delta Niet meer actief

Ik was inderdaad van plan st marc te kopen, is chloor beter dan st marc dan?

Weet je wat het was, toen we eerste keer naar het huis gingen kijken leek het schoon, we roken geen sigaretten geur. En de 3e keer, gingen we voor de bouwkundige keuring, zo vies was het ineens! Het stond naar sigarettenlucht en hond. De koelkast was ontploft met yogi en andere zooi. De ramen waren door de hond schoon gelikt en ga zo maar door.....
    Ik wilde het huis direct niet meer haha. We hebben ook maar 12 dagen de tijd. Als het niet nodig is, ga ik niet alles verven, wel alles goed schoonmaken. We de kamer van mijn dochter verven.
    Ik heb geloof ik even veel stress, zeker gezien de tijd die we hebben... Maar goed, we moeten er door heen.
    Leek alleen ineens of die mensen waar we het huis van zouden kopen, schijt hadden en meteen een pleuris zooi van maakte en gingen roken binnen.. Erg jammer.

18. Elisje

Elisje Fanatiek lid

18 jun 2006
    3.930
    933
    113
    Hier gewoon plafond schoongemaakt met water waar een hele flinke scheut ammoniak in zat. Daarna erover geverfd met matte verf uit een doe-het-zelf zaak. Hun tussenin huismerk. (niet het goedkoopste maar ook niet hun duurste) Nog altijd geen problemen mee.

19. Tweedeopkomst

Tweedeopkomst Niet meer actief

Een blok kwast met wc bleek zo hebben wij het gedaan op advies van de schilder. Daarna voor de mooiheid Nog geverfd. Ik stuur je een pb met foto van wat bleek met de nicotine doet! Door goed met bleek en blokkwast bezig te gaan voorkom je nicotine vlekken die weer door de verf heen tevoorschijn komen! Wij hebben het onverdund gebruikt wel van glorix dikbleek

20. pinter

pinter Fanatiek lid

9 jan 2010
    4.015
    1
    36
    noord limburg
    Ik zou geen geld uitgeven aan die dure verf.
    Een bekende van mij is schilder en die zegt dat je het beter eerst met amoniak verdund met water kunt schoonmaken...wordt het meteen ontvet.
    Let wel op dat je het water niet te heet maakt,dan komen de amoniak dampen vrij,en draag een mond masker en bril....

Deel Deze Pagina