Ik loop bij de gyn vanwege mijn schildklier. Afgelopen zwangerschappen zat ik elke controle afspraak bij de gyn en spiekte ze even snel bij de echo. Nu heb ik met 16.4 een afspraak bij de Verloskundige in het ziekenhuis. Vanaf nu ga ik namelijk ene keer naar de gyn en dan weer naar de verloskundige. Weet iemand wat te verwachten bij een verloskundigen spreekuur in het ziekenhuis? Zouden ze dan ook een snelle echo maken? Zo niet, vinden we het wel leuk om rond die tijd een geslachtsbepaling te laten doen. Wellicht is het ook afhankelijk van de verloskundige zelf. Bij mijn eerste gyn keek hij ook niet elke afspraak met de echo, waarschijnlijk heb ik gewoon geluk met zo'n lieve gyn nu
ik denk dat daar echt geen pijl op te trekken is, meeste verloskundige en gyn's zullen enkel een echo maken uit noodzaak, maar er zijn ook heel wat bij die het leuk vinden om de zwangere extra te verwennen door even te spieken, het is dus afwachten eigenlijk, hier bij de verloskundige krijg ik eigenlijk nooit meer echo's terwijl bij de gyn wel altijd even gekeken wordt
Ik loop ook in het ziekenhusi krijg bij de gyn wel altijd een echo bij de verloskundige hoef ik maar 2x apart te komen eerste was kennismaking en gesprekje met vragenlijst. Verder wordt wel door de verloskundige iedere 3 weken een mailtje uitgedaan met info
Het is een klinisch verloskundige, dus 1 van het ziekenhuis zelf en geen eigen praktijk oid. Ik ga er dus maar vanuit dat ik gewoon heel veel geluk heb met mijn graag glurende gyn en bij de verloskundige geen echo krijg. Manlief vind een pretecho voor het geslacht onzin dus we wachten braaf tot 20 weken 😇