Wij willen voor onze dochter (nu 6 mnd) een deryan tentje kopen zodat we die op het bed kunnen zetten in de caravan en ze daar in kan slapen. Ik zie dat er 2 varianten zijn, eentje zonder matras en eentje met een opblaasbaar matras wat je dan in een onderruimte kan doen en dicht kan ritsen zodat ze niet onder het matras kunnen komen. Maar hoe doe je dat dan met een hoeslaken? Het hoeslaken wordt echt wel regelmatig vies van wat spuug, kwijl of een snotneus. Als ze op de bodem van de tentje slaapt hoe maak/hou je dat schoon? En maak je het tentje nog vast op bed en zo ja, hoe?
Opblaasbaar matras nooit in die zak gedaan en gewoon hoeslaken omheen gedaan. Ik zette het bedje niet vast maar zorgde meestal dat er iets voorstond (duwde m ook achterin de hoek) zodat het niet eraf kon schuiven maar nooit iets gebeurd wat daar op leek
Ik gebruikte ook altijd gewoon het matrasje met hoeslaken. Maar volgens mij kon die van ons niet vast gemaakt worden. Niet om te zeuren hoor, maar ik zou hem niet op een bed zetten waar geen zijwanden in zitten. Onze oudste ging met tentje en al over de kop. Dus die zetten we of op de grond, of helemaal vast op een bed zodat hij echt niet kon gaan rollen met tent en al
Wij hadden dat matrasje inderdaad onder erin geritst. En in het tentje zelf nog een soort matrasje (heel dun) waar een lakentje overheen kon. Werkte top.
Gewoon met hoeslakentje er over heen in de tent. Of er onder geritst en dan een hydrofiel xl in de tent. Je hebt 2 formaten. Ik zou meteen voor de grote gaan. Ze staan veel op marktplaats. Dochter heeft overal geslapen tuin, strand, park etc. Ideaal!
Die met het inritsbare matras heeft een soort hoeslaken, dat is t deel dat je vastritst. Is vrij dun dus kun je tussendoor makkelijk even uitspoelen en laten drogen. qua op bed plaatsen geen ervaring mee. Wij zetten m altijd op de grond en bij een koude grond zoals in een tent doen we er een matje onder.
Wij hebben hem gehad, maar is al 10 jaar geleden. Denk dat ik er een hydrofiel in legde. Onze dochter sliep er in een slaapzak in. Wij gebruikten hem ook overal, ideaal!
Bedankt voor jullie reacties. Dat is wel een goeie tip, om het matrasje niet onderin te doen, maar in het tentje met molton en hoeslaken. Tot welke leeftijd gebruiken jullie hem? Gezien het advies om de peutermaat te kopen. We hadden voor ons zoontje een gewoon campingbedje, die hebben we echt maar een paar keer gebruikt en met 1 jr en 11 mnd sliep hij in een gewoon bed. Ik wil hem dwars op het bed zetten in de caravan, dan zit er aan 3 kanten wand omheen. Maar dat past net niet met de peutermaat, wel met de babymaat. De peutermaat moet in de lengte, maar dan blijft er een stuk minder ruimte over voor mijn zoontje.
Wij hadden een enige met luchtbed. Daar deden we gewoon een hoeslaken omheen en legden deze op het grondzeil, dus niet onder de rits. Het matras is deactiveren de vorm en grootte van het tentje, dus daar kruipen ze echt niet onder. Dit typende bedenk ik me dat het complete tentje nog boven ligt. Dus als je interesse hebt in tweedehands.... de maat die we hebben is bruikbaar tot ze ruim 3 jaar zijn. Hebben 2 kinderen in geslapen.