Recept asperges gevraagd!

Discussie in 'De lounge' gestart door Loe, 7 mei 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Loe

Loe Niet meer actief

Ik heb ze weleens bij anderen gegeten, maar morgen ga ik ze voor het eerst zelf maken. Heeft iemand een idee voor een recept (simpel graag:)) bijvoorbeeld met ham en kaas?
    Liefst geen eieren nodig.
    Alvast bedankt!

2. Elena22

Elena22 VIP lid

10 feb 2010
    8.108
    1.795
    113
    Kraamverzorgende
    Wat ikzelf een super recept vind is "steak Oscar". Dat is een torentje van een gebakken biefstukje met daarop gekookte asperges en daar dan weer op gekookt krabvlees en dan afsluiten met Hollandaise saus...
    Echt zo lekker!!! :D

3. janette

janette VIP lid

26 feb 2007
    5.113
    0
    0
    Ben op zoek naar de droombaan
    Heiloo
    als je ze koopt, in een vochtige theedoek wikkelen en onder in de koelkast leggen tot gebruik.
    dan in water leggen, ongeveer 15 min en dan de asperge's schillen, dus eerst een stukje ( 1cm) van de onderkant afsnijden en dan met een dunschiller van bovenaf naar beneden een schilletje eraf halen, helemaal rond om..

in de pan alle schillen en stukjes leggen en daarop de asperge's leggen ( evt in een hapjes pan dat doe ik altijd) goed onderwater zetten en gaar koken ongeveer 20 min.

saus met een zakje aspergesaus maken wij eten er dan gebakken piepertjes bij en zalm uit de oven, de dikke zalmfilet ( dik) insmeren met zalmkruiden in ovenschaal doen water erbij zo dat de zalm voor een kwart onder water staat en 20 tot 25 min. in een hete oven van 180 grd gaar stoven.

het lijkt heel wat werk maar het is vrij eenvoudig zo
    eetsmakkelijk

4. Katalaya

Katalaya Fanatiek lid

3 jan 2009
    4.937
    4
    38
    Pubertemmer
    In een vogelkooitje
    Ja joh. Simpel! :D

5. Stinkerbell

Stinkerbell Fanatiek lid

1 mei 2009
    2.897
    0
    0
    Ik kook ze ook altijd zoals hier boven beschreven.Maar ik vind ze erg lekker met een botersausje.

Gewoon 50 gram boter smelten in een pannetje klein beetje maggiblokje erbij wat peper en verse bieslook en klaar. Ik eet het altijd met gekookte aardappels en een stukje vlees.

HEERLIJK.

6. bo2008

bo2008 Niet meer actief

asperge schillen
    foelie erbij doen (is in elke supermarkt te krijgen bij de kruiden)
    plat liggen met een theedoek erop in een pan
    en koken tot ze gaar zijn

dan ondertussen krieltjes met peterselie als je dat lekker vind bakken
    en je kan ham nemen erbij met boterjus erbij
    dus kriel met ham en boterjus en asperges

ik doe ook eitjes erbij altijd

je kan kiezen voor de asperge saus ipv boterjus
    boter magerine gewoon smelten is dat
    maar asperge saus vind ik lekkerde

nou meid het is heeel simpel! simpelere als dit kan niet haha succes en ben benieuwd hoe het is geweest morgen

7. ella27

ella27 VIP lid

22 jan 2010
    13.977
    1
    0
    of met tagiatella en zalm!

8. Loe

Loe Niet meer actief

dank!

9. kus26

kus26 Fanatiek lid

26 dec 2007
    1.541
    0
    36
    Almelo
    Ik schil de asperges altijd anderhalf keer. Das 1 keer helemaal rond, en daarna nog de "hoekjes" van de eerste ronde eraf schillen. Gegarandeerd geen draden!
    In de pan en 10 tot 15 minuutjes koken.
    Ondertussen water met een boullionblokje verwarmen, en plakjes ham erin.
    Botersausje maak ik van 2 zakjes aspergesaus. Als je de aspergesaus klaar hebt doe je er een half pakje roomboter bij en ongeveer 7 gekookte eieren in blokjes.
    Daarbij gekookte krieltjes!

Jammie, ga het vanavond weer maken:d

Deel Deze Pagina